Právě je ned lis 24, 2024 6:43 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dvojitá ALPHA propustnost
PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2007 10:00 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 19, 2006 5:01 pm
Příspěvky: 42
Bydliště: Rebešovice
Mám problémek. Uvedu ho na příkladu listu:
Vložím plane, jemu přidělím texturu. Na ní je list s průhledností alpha okolo hran listu. V tomto problém není, vím, jak to nastavit, aby se ona alpha v Blenderu zprůhlednila.
Rovněž vím, jak případně alpha propustnost animovat. Já bych ji ale potřeboval naanimovat dvakrát. Tedy tak, aby list během řekněme 25 snímků se pomalu ztratil (celý zprůhlednil). Nevím ale jak to provést, když alpha kanál už mám použitý na okraje, které nemají být vidět.

Nevíte někdo, jak na to? Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2007 10:39 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Mno nevím přesně jestli jsem celý problém pochopil a popř. kterou alfu jsi využil...jestli texturovou,nebo materiálovou...

Ale v IPO by měli jít animovat obě alfy,jak texturová,tak materiálová...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2007 11:31 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 19, 2006 5:01 pm
Příspěvky: 42
Bydliště: Rebešovice
Genom píše:
Mno nevím přesně jestli jsem celý problém pochopil a popř. kterou alfu jsi využil...jestli texturovou,nebo materiálovou...

Ale v IPO by měli jít animovat obě alfy,jak texturová,tak materiálová...


No, udělal sem to takto:
V texturovém nastavení F6 jsem dal UseAlpha, v materiálovém F5 pak v záložce Material jsem alphu stáhnul na 0, v záložce Links and pipeline jsem označil ZTransp, v texturové záložce Map to jsem odškrtnul Alpha. Výsledkem je to, že na planu se při renderu zobrazí pouze onen list a nikoli bílé pozadí původního obrázku. Což je v pořádku.
Tedy jde asi o materiálovou alphu. O texturové jaksi nic nevím. Já myslel, že to disponuje pouze jedním druhem alpha propustnosti ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 19, 2007 12:59 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
Musis to animovat pres Var.
V zalozce map to mas tlacitka kteryma zapinas na co vsechno se bude mapovat dana textura a pak tam mas posuvniky kteryma nastavujes intenzitu Col Nor Var a Disp. Col Nor a Disp odpovidaji kanalum na ktere se textura mapuje tzn Nor ovlivnuje intenzitu normalu apod.
Var ovlivnuje vliv na intenzitu vsech ostatnich kanalu, takze i Alfy. To znamena ze i kdyz mas u textury zaple alpha a var mas na nula tak je to to same jako bys mel alpha vyple. Pomoci var tak muzes animovat to jak textura listu ovlivnuje pruhlednost celeho objektu - takze presne to co potrebujes.
Animovanim alfy samotne docilis jineho efektu, protoze alfa obektu je nasledne ovlivneta alfa kanalem textury, takze mista ktere by byly pruhledne pruhledne nebudou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 19, 2007 7:05 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Ja mam taketo riesenie (neviem, ci je najlepsie) - tu istu texturu pridam 2x - raz ju namapujem s Col/ Mix, aby ovplyvnila farbu a druhy krat s Alpha/ Darken (pripadne Multiply, podla toho, aky efekt chces dosiahnut).

Animujem alfu na materiale.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 19, 2007 7:42 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Este ma napadlo - to, co som pisal je dobre pre ciste proceduralky, kde clovek vyuziva aj farbu v mapovani. Pre tento pripad s image staci jedno pripojenie textury s tym Darken, alebo Multiply a mapovanim na Col & Alpha. Material vsak musi byt cisto biely RGB: FFFFFF.

Postolka zabudol napisat, ze Alpha materialu musi byt 0, aby fungovalo jeho riesenie.

Var sa animuje bud stlacenim I a [All mappings] (to vsak vytvori IPO krivky pre vsetky nastavenia). Alebo v IPO editore.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 19, 2007 11:29 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
pedu píše:
Ja mam taketo riesenie (neviem, ci je najlepsie) - tu istu texturu pridam 2x - raz ju namapujem s Col/ Mix, aby ovplyvnila farbu a druhy krat s Alpha/ Darken (pripadne Multiply, podla toho, aky efekt chces dosiahnut).
Animujem alfu na materiale.

Tohle reseni jsem taky tak nejak tusil, ale nevyhoda spociva v tom, ze musis pouzit vice slotu pro textury. Pokud Textura slouzi pouze pro barvu, je imho vyhodnejsi animovat alphu res Var.
pedu píše:
Postolka zabudol napisat, ze Alpha materialu musi byt 0, aby fungovalo jeho riesenie.

Pravda, bral jsem to tak trochu jako samozrejmost, ale napsat jsem to mohl :D.
Pokud texturu pouzivas jenom na barvu a alfu, je to vyhodnejsi pres var, pokud ji pouzivas i na neco jineho - treba specularitu, tak se bez dvou slotu pro textury asi neobejdes a budes to muset delat tak jak psal pedu. Mozna by to ale slo i v jednom slotu pomoci vhodne pocatecni barvy materialu a rezimu prekryti.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz