Právě je pát lis 01, 2024 4:40 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Plane a okno
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 1:49 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 08, 2006 7:52 pm
Příspěvky: 42
Zdravim. Prosim Vás, jak udelam v Plane mezeru treba jako aby v nem bylo okno. Diky za odpovedi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 1:59 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Možností je mnoho, tak těžko radit, tu nejlepší, protože to vždycky bude závislé na tom, co konkrétně potřebuješ.
Rozděl mesh pomocí subdivide multi (W), nožem (K) nebo (Ctrl+R) apod. a pak označ "okno" a už jen vymaž face (X). :wink:
Jinak vše je v edit modu.


Naposledy upravil taby dne stř bře 14, 2007 2:01 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 1:59 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 18, 2006 8:54 pm
Příspěvky: 201
Bydliště: Olomoucity
Oznacis plane, smazes face -> extrude (E), kliknes.-> zmensis pres S, a pak pres G vnitrni obdelnik (ctverec) zarovnas podle podtreby... :)
Sry ze sem to tak odhrl ale prave papam gulasek :D a na psani je malo casu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 2:01 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 18, 2006 8:54 pm
Příspěvky: 201
Bydliště: Olomoucity
Taby píše:
Možností je mnoho, tak těžko radit, tu nejlepší, protože to vždycky bude závislé na tom, co konkrétně potřebuješ.
Rozděl mesh pomocí subdivide multi (W), nožem (K) nebo (Ctrl+R) apod. a pak označ "okno" a už jen vymaž face (X). :wink:


Jo to je taky moznost, ale je z toho pak zbytecne moc facu.... :) kdyz to hodis pres subdivide tak tam prinejmensim bude 8facu (+9 kterej smazes...
Ale kdyz to extrudnes dovnit mas jen 4facy :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 2:03 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Zealot píše:
Jo to je taky moznost, ale je z toho pak zbytecne moc facu.... :) kdyz to hodis pres subdivide tak tam prinejmensim bude 8facu (+9 kterej smazes...
Ale kdyz to extrudnes dovnit mas jen 4facy :)

To jo, ale když jsem modeloval dům, tak jsem tohoto hojně používal, protože tobylo potřeba. Ale jinak souhlasím. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 4:01 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
no kdyz extrudnes do vnitr tak mas sice 4 facy ale 8 trianglu.. a kdyz das subdivide tak mas 9 facu vlastne trianglu a jeden vymazes tak mas 8 trianglu, nevychazi to prave takhle ? protoze blender nazyva triangle stejne jako face.. ale proc se trianglu stitit kdyz se stejne nakonec z facu stanou 2 triangly.. ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 5:45 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 08, 2005 7:01 pm
Příspěvky: 716
Af píše:
... proc se trianglu stitit kdyz se stejne nakonec z facu stanou 2 triangly.. ?


Pokud budeš dělat postavu nebo složitější model s použitím subsurfu a budeš tam mít spoustu trojúhelníků, tak to zjistíš poměrně rychle :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 6:26 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 14, 2005 5:37 pm
Příspěvky: 142
Af píše:
... proc se trianglu stitit kdyz se stejne nakonec z facu stanou 2 triangly.. ?

Lebo to je dost neprehladne a v 3D okne z toho budes mat gulas :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2007 9:08 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
no v to je pravda yarpen, ale ja stejne delam lowpoly a tam subsurf nepouzivam.. leda sem tam subdivide.. ;) a takovy model jak si rikal asi nikdy delat nebudu, ale co kdyz je to nutne ? nekdy proste sou situace kdy je triangle mnohem lepsi nez face (mluvim o lowpoly)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 15, 2007 12:09 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 08, 2006 7:52 pm
Příspěvky: 42
Chlapy. jedno okno v tom neni problem ale kdyz chcu treba 2 a nechcu tam moc vertexu? jak toho docilit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 15, 2007 7:34 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Akých veľa vertexov? Myslím, že pekný rám okna bude mať viac vertexov, ako celá stena, aj s dvoma oknami :-).

Treba si rozdeliť plane na 3x (1+2*počet okien).

To sa dá: Knife (Shift K - ale najprv označiť obe protiľahlé edge) multicut zvislo, aj vodorovne.

Je z toho celkom pekná sieť. Keby aj niekto našiel riešenie s trochu menej vertexami, nemá to zmysel, lebo budú škaredšie a bude sa horšie robiť s materiálmi. Keď človek potrebuje povedzme ornament medzi oknami, označí si faci medzi nimi a dá im iný materiál...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 15, 2007 8:04 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 24, 2007 9:39 pm
Příspěvky: 153
ja som to riesil boleanom a nenarobil mi problemi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 15, 2007 8:27 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
pedu píše:
To sa dá: Knife (Shift K - ale najprv označiť obe protiľahlé edge) multicut zvislo, aj vodorovne.


Opravujem - pri druhom delení je lepšie namiesto knife dať Loopcut a kolečkom vytočiť 2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 15, 2007 8:52 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
montana píše:
ja som to riesil boleanom a nenarobil mi problemi.


Ja som začínal s PovRay-om, takže som tiež spočiatku riešil veci cez boolean. Ale časom človeku príde jednoduchšie a presnejšie rezať cez loopcut, ako vyrábať druhý objekt kvôli booleanu, pričom ani nevie, čo z toho booleanu vylezie...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz