Právě je stř lis 27, 2024 4:23 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Blender games,textures,
PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2007 4:47 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
Dobrý den,
Zjistil jsem,že kvůli době výpočtů nelze ve hrách použít žádné částicové efekty,halo efekty apod.
Nemohl by jste mi prosím někdo poradit,jak bych mohl tyto věci nahradit?,všiml jsem si,že některé halo se dají nahradit obrázkem,nevím však,jak nastavit,
aby se otáčel za kamerou a byl vždy viděl zepředu.
Taky bych potřeboval vědět,jak je to ve hrách s vazbami (child-parent) a nevím jak je to v takovém případě s amaturami.
V některých blenderových hrách (s auty) jsem viděl,jak kamera jede za autem,je k němu přivázaná i vazbou old-track,ale nesdílí jeho rotaci,
když se auto dostane do smyku,kamera stojí a sleduje ho.
A ještě poslední věc,co mi leží v hlavě,ve hrách,nenáročných na výpočet,jsou stromy nahrazovány dvěma,či třema podlouhlými objekty plane,
které jsou v sobě zakloubené...,na každém z nich je namapovaná strom a okolo je to úplně průhledné.Když jsem se prohrabával texturami jedné hry,viděl jsem dokonce,že okolí stromu bylo vybarveno sytě růžovou,tato barva byla vyhrazena,aby nahrazovala průhlednost,vůbec nevím,jak to udělat v Blenderu,vím,že jde udělat něco podobného s černou,když se zaškrtne položka add,tato funkce však sice odstraní a zprůhlendí černou,ale texturu celkově zesvětlí a výsledek je hrozný.
Nemohli by jste mi poradit,nebo poslat nějaký odkaz na tuturial popisující to,jak nahradit stromy,buď touto metodou,nebo nějakou jinou?

Předem děkuji

Tony Smith


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 23, 2007 6:06 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Tak s tim haloem a otacenim objektu: Staci (v UV face selct modu) v F9 zalozka texture faces zapno BILLBOARD + TWOSIDES a melo by to fachcitTo s tou kamerou netusim a samotneho me to zajma.
A ty stromy to je hracka staci v gimpu vybrat podle barvy tu ruzovou nebo jakoukoli a priradit ji alpha kanal a v blenderu pak namapovat a zatrhnou ALPHA.
Toť vše! Blenderu zdar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 12:51 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
fakt moc díky,
a,asi jsi jediný,kdo tyk používá gimp a ne fotoshop.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 12:56 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Jasne, gim rulesss!!! Jednak protoze je free pak taky ze je mensi a jde tam skoro vse co v photoshopu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 1:01 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
neřekl bych že tu je jediný kdo Gimp používá...uritě je nás tu víc...

S tou kamerou...já bych to asi řešil přez empty a ošetřil python skriptem...v game enginu nedělám,tak konkrétně nevím...
Halo efekt a částicové efekty všeobecně bych nahrál jako videjko a to pak vložil na plane s alfa kanálem...se stromama je postup stejnej...ale to už napsáno je...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 1:29 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
Ahoj,
tak jsem zkoušel to s těmy stromy a nějak to nejde,
mám obrázek i s alfamapou,ale když zatrhnu alfa,tak to nic nedělá.
Posílám ho v příloze,tak se na něj please koukni,
vůbec nevim,co dělám blbě.


Přílohy:
Poznámka: strom-mapa
1vysoky.jpg
1vysoky.jpg [ 33.61 KiB | Zobrazeno 336 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 1:53 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Mno samozrejme, musi to byt pripona .tga JPG neumi pruhlednost...Kdyby tady slo prilozit TGA tak bych ti poslal tu texturu opravenou ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 3:15 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
Ahc jo,pořád to nejde,
vytvořil jsem tu texturu s alfa kanálem ve formátu tga a pořád mi to dělá to samé. Nechce se to zprůhlednit.
posílám jí v zipu,když tga nejde.
Porsím,koukni na to,jestli to je dobře udělaný a kdyžtak to zkus i v tom blenderu.

diky


Přílohy:
1vysoky.zip [17.42 KiB]
13 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 3:50 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Bodejt kdyt tam nemas alpha kanal (nebo spis si nepresunul tu packu u PRÁH ALFY na konec) ...tady to mas opravene ;)


Přílohy:
strom.rar [192.36 KiB]
14 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 6:00 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
Fakt děstně děkuju.
sám bych na to nepřišel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 6:15 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Neni zač :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 8:03 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 16, 2005 7:31 pm
Příspěvky: 408
já taky používám GIMP :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 8:14 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
KIWI píše:
já taky používám GIMP :D

Ja take! :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 8:16 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 24, 2007 9:39 pm
Příspěvky: 153
ja som tiez zacal :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 25, 2007 10:30 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 6:52 am
Příspěvky: 322
Bydliště: hokna
Gimp je mooc dobry, jedina nevyhoda oproti Photoshopu se chybejici podpora CMYKu...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz