Právě je sob lis 23, 2024 6:18 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PHP
PříspěvekNapsal: sob úno 11, 2006 9:50 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 31, 2005 4:24 pm
Příspěvky: 155
Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned úno 12, 2006 2:56 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Neco takoveho delal milikiller


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PHP
PříspěvekNapsal: ned úno 12, 2006 3:19 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 20, 2004 6:14 pm
Příspěvky: 594
mallox píše:
Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)

no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PHP
PříspěvekNapsal: pon úno 13, 2006 6:33 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 31, 2005 4:24 pm
Příspěvky: 155
mad_eye píše:
mallox píše:
Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)

no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. :wink:

tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PHP
PříspěvekNapsal: pon úno 13, 2006 9:40 pm 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
mallox píše:
tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)


Pořád mi nějak uniká hlavní myšlenka, k čemu je dobré PHP ve spojení s Blenderem? :) :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PHP
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 10:04 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon říj 31, 2005 4:24 pm
Příspěvky: 155
SirThomas píše:
mallox píše:
tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)


Pořád mi nÄ›jak uniká hlavní myÅ¡lenka, k Ä


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PHP
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 11:52 am 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
mallox píše:
SirThomas píše:
mallox píše:
tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)


Pořád mi nějak uniká hlavní myšlenka, k čemu je dobré PHP ve spojení s Blenderem? :) :?:

treba udelat 3d online hru..kde budou v databazi nejake hrace a jejich nejlepsi vysledek..jeden z moznych pouziti blenderu a databaze (php)..;))


Ha to je zajímavá myšlenka, já pořád nějak zapomínám na gameengine v Blenderu. :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PHP
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 2:22 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 20, 2004 6:14 pm
Příspěvky: 594
mallox píše:
mad_eye píše:
mallox píše:
Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)

no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. :wink:

tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)

Webem mas na mysli WAN? Jestli ano tak jednoduse, spojim se se serverem na portu kde bezi databazovy server, naloguju se a sazim data. Bud si nejakym zvlastnim spusobem nerozumime, nebo by si si mel nastudovat problematiku. Znovu opakuju, PHP ma s databazemi spolecne jen to ze k nim umi pomoci implikovanych funkci pristupovat, coz ale neznamena ze by se k nim nedalo pristupovat i primo. :wink: Ja verim ze vis co je PHP dokonce ze v nem umis i psat, ale ocividne si neuvedomujes souvislosti na elementarni urovni. Neber to prosimte tak ze bych te chtel nejak schazovat, jen se ti snazim vysvetlit o co de. Pokud chces do tematu proniknout tak si nastuduj TCP/IP komunikaci a system server/klient. Rozhodne se ti to neztrati a navic je to naramna zabava. :D


Naposledy upravil mad_eye dne úte úno 14, 2006 2:55 pm, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 2:37 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 20, 2004 6:14 pm
Příspěvky: 594
Jeste to zkonkretizuji. Dejme tomu ze budes pouzivat SQL databazi a to treba pomerne rozsirenou MySQL, ta bezi defaultne na portu 3306. Zavolas tedy cilovou masinu a port 3306 zadas jmeno, heslo a dal uz pouzivas klasicky prikazy pro manipulaci s SQL databazemi. Muzes si to zkusit s telnetem(nebo spis s SSH). Otazka je jak to pribastlit k blenderu. Nemam zkusenosti s pythonem, takze netusim jestli ma nejake knihovny pro sitovou komunikaci. Pokud ano, tak by nemel byt problem napsat funkce pro pristup k SQL databazi.
edit: jeste jsem vyhrabl jeden manual kterej by se ti mohl hodit. http://heather.cs.ucdavis.edu/~matloff/Python/PyNet.pdf


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 3:15 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
mad_eye,

máš pravdu, že k databáze sa dá pristupovať bez nejakého programovania na serverovskej strane. Keď si ale zoberieme vývoj hier, tak sú minimálne 2 dôvody, prečo niečo na serveri programovať:
1. Používať SQL databázu ako komunikačné médium nie je ideálne riešenie - dá sa použiť na uloženie zoznamu hráčov a ich výsledkov, ale asi nie na zdieľanie aktuálneho herného stavu (pozície a stav herných objektov, šírenie akcií jednotlivých hráčov...). Na to sa píšu služby, ktoré narábajú s dátami efektívnejšie a špecializovanejšie, než univerzálne SQL databázy.
2. Základné pravidlo v online hrách: Klient je v rukách nepriateľa - teda každý údaj z klienta musí byť overený a filtrovaný, a ak serveru "nevyhovuje", tak ignorovaný. Zamedzuje sa tým podvádzaniu, cheatom, nabúravaniu servera a iným bohumilým činnostiam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 3:36 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 20, 2004 6:14 pm
Příspěvky: 594
Ash píše:
mad_eye,

máš pravdu, že k databáze sa dá pristupovať bez nejakého programovania na serverovskej strane. Keď si ale zoberieme vývoj hier, tak sú minimálne 2 dôvody, prečo niečo na serveri programovať:
1. Používať SQL databázu ako komunikačné médium nie je ideálne riešenie - dá sa použiť na uloženie zoznamu hráčov a ich výsledkov, ale asi nie na zdieľanie aktuálneho herného stavu (pozície a stav herných objektov, šírenie akcií jednotlivých hráčov...). Na to sa píšu služby, ktoré narábajú s dátami efektívnejšie a špecializovanejšie, než univerzálne SQL databázy.
2. Základné pravidlo v online hrách: Klient je v rukách nepriateľa - teda každý údaj z klienta musí byť overený a filtrovaný, a ak serveru "nevyhovuje", tak ignorovaný. Zamedzuje sa tým podvádzaniu, cheatom, nabúravaniu servera a iným bohumilým činnostiam.

Jasny, ale potom si napisu vlastni herni server a rozhodne k tomu nepouziju PHP. Protoze posilani dat hry ktera nebezi v browseru jako HTTP komunikaci a zpracovavat je skrz PHP mi pripada jako drbat se pravou nohou za levym uchem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 3:53 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
PHP je momentálne najdostupnejšia možnosť, ak nechceš investovať do vlastného servera alebo platenej služby. A PHP nie je len HTTP protokol, má podporu aj pre sockety.

Na druhú stranu je jasné, že ak by na free serveri vznikla veľká záťaž kvôli urputnej komunikácii servera s hráčmi cez PHP, tak by ich asi odtiaľ hnali svinským krokom. Ale na určité typy hier (ťahové stratégie?) by to mohlo byť použiteľné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2006 3:59 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 20, 2004 6:14 pm
Příspěvky: 594
Pokud to myslis vazne, tak si napises server jako stand-alone aplikaci a je to. PHP je dobry maximalne pro tahovy strategie typu RD.

edit: Tady uz je ale samozrejme zapotrebi mit vlastni server.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz