Ash píše:
mad_eye,
máš pravdu, že k databáze sa dá pristupovať bez nejakého programovania na serverovskej strane. Keď si ale zoberieme vývoj hier, tak sú minimálne 2 dôvody, prečo niečo na serveri programovať:
1. Používať SQL databázu ako komunikačné médium nie je ideálne riešenie - dá sa použiť na uloženie zoznamu hráčov a ich výsledkov, ale asi nie na zdieľanie aktuálneho herného stavu (pozície a stav herných objektov, šírenie akcií jednotlivých hráčov...). Na to sa píšu služby, ktoré narábajú s dátami efektívnejšie a špecializovanejšie, než univerzálne SQL databázy.
2. Základné pravidlo v online hrách: Klient je v rukách nepriateľa - teda každý údaj z klienta musí byť overený a filtrovaný, a ak serveru "nevyhovuje", tak ignorovaný. Zamedzuje sa tým podvádzaniu, cheatom, nabúravaniu servera a iným bohumilým činnostiam.
Jasny, ale potom si napisu vlastni herni server a rozhodne k tomu nepouziju PHP. Protoze posilani dat hry ktera nebezi v browseru jako HTTP komunikaci a zpracovavat je skrz PHP mi pripada jako drbat se pravou nohou za levym uchem.