xixixao píše:
Hele já nevim, ale já sem ty dvojitý hrany vyřešil prostě tak že sem je trochu vytáhl, takže nebyly nalepený na sobě, v čem to je špatně?
Tebe neznepokojuje, že bys měl na modelu 2 hrany překryté přes sebe a opruz s jejich selektováním s tím spojený, nebo že bys měl zbytečné polygony navíc, které geometrii přidají jenom to, čeho jde docílit i jinak (třeba těma creases)?
To už tu smyčku navíc využiju na jemný bevel hrany, což je ostatně v 99 procentech případů realističtější přístup (žádnej objekt v reále nemá ostrou hranu, subatomární čepele ještě neumíme vyrobit)
Ale obecně- NENÍ to špatně, nic není špatně, pokud Tě to dovede k výsledku, jaký potřebuješ. Jenom to není nejelegantnější řešení a v případě, že bys takhle chtěl jednou dělat modely nejenom pro svoji potřebu, ale třeba jako zakázku (nebo i jen v rámci nějakého free týmu- prostě všude tam, kde by s tím modelem pracovalo víc lidí), tak Ti ho zadavatel vrátí pro nevyhovující topologii
Nerad bych, aby to tu vypadalo, že se kritizuju G_Taura, jeho snaha přispět svými vědomostmi je rozhodně chválihodná (takže to neber osobně, Martine
), jenom kritizuju postup, který imho do tutoriálu nepatří, protože do tutoriálů patří pokud možno standardní techniky, které vedou k optimálním výsledkům, nejenom vizuálním. Já jsem to ostatně taky kdysi (a právem) schytal za tutoriál na vázu, že jsem to dělal přes extrude a ne přes rotaci křivky, i když jsem došel ke stejnému výsledku