@Still-Alive:
Vysvětlím ti kouzlo eshopů s modelama: Ty ceny tam běžně odpovídají tak desetině toho, co by stálo vytvořit model na zakázku. To znamená, že se ti ta práce zaplatí většinou až při prodeji deseti kusů. Ceny na Blender Marketu jsou navíc většinou i mimo tohle měřítko, navíc i tak se vůbec neprodávají (což je taky důvod, proč už na BM nejsou statistiky počtu prodejů u jednotlivých modelů - většina modelů totiž měla nulu a prodávaly se jen addony).
Jinak pokud se někdo chce dlouhodobě úspěšně živit jako freelancer, tak platí jednoduchý pravidlo:
Odhad hodin, strávených prací, vynásobený hodinovou sazbou (200Kč a víc) se vynásobí koeficientem 1,5 až 2 aby se získala finální cena. V tom koeficientu je zahrnuto nekonečný mailování s klientem, administrativa spojená s freelancingem, zapracování klientských připomínek, rezerva pro pokrytí hluchých období mezi zakázkami, něco málo na investice do HW a SW, něco na pokrytí období, kdy je člověk nemocnej a něco na dovolený. Pokud je to pro klienta příliš drahý, je lepší tu zakázku pustit a najít si jinou, nebo se na freelancing vykašlat uplně. Za míň se to totiž dlouhodobě dělat nedá.
Edit: A kdo dělá za míň, ten podráží ceny na trhu a půjde do pekla!