jucas píše:
Nevím jak nejnovější řada, ale karty Quadro byly hardwarově vždy stejné jako GeForce / GTX. Quadro má údajně "výběrové čipy" a karty jsou více testovány. Nejvyšší typy mají také více paměti a používají ECC. Také je rozdíl v podpoře SW. Vtip je v tom, že:
1) Quadro má jiné ovladače a firmware, které na rozdíl od ovladačů herních karet nejsou optimalizovány pro běh výlučně jen her. Např.: Hry nepotřebují čárovou grafiku, nemíchají grafiku systému a OpenGL, nepotřebují počítat s přesností double apod.
2) "Profi aplikace", pokud nenajdou Quadro kartu zajistí aby běh s herní kartou nebyl dostatečně profi :). Toto je typické pro 3D CADy (které umí např. i nepodporovat GLSL). Na výkonu se to projeví asi 10x násobným zpomalením (tím nemyslím to GLSL, tam by o nic nešlo) a případnými problémy s překreslováním. Samozřejmě, grafické aplikace od Autodesku a Adobe nemohou zůstat pozadu.
3) s body 1) a 2) se nedá obvykle nic moc dělat - alespoň ne dlouhodobě, vývoj v této oblasti je velmi aktivní.
4) Blender není vyvíjen s dostatečným korporátním cítěním pro profesionální aplikace a nedisponuje funkcemi z bodu 2). Může tedy být ovlivněn jen bodem 1). Na Cycles a spol by se ani to nemělo vztahovat.
Diky, takze porad nevim do ceho jit. :)
Keby som to tak mohol vidiet v praxi... :(