martin.knotek píše:
Tedy představa je takové, že čím více grafiků tím lépe. Minimálně ale:
• dva iphone programátoři
• dva tvůrci objektů a postav
• jeden animátor
• jeden grafik
• jeden tester
Dokument stále rozšiřuji. Klidně jej pošlu na revizi. Stačí mi poslat soukromě SZ. Práce bude řízena přes soukromé phpBB forum jako task list. Free server na fileupload poté na sdílení dat. Pro projekt jako takový mám SVN.
Profesně jsem projekťák, řízení projektu pro mě není problém
problém je pro mě 3d grafika.
Pokud má někdo zájem se podílet i na analýze není problém.
Vypadá to zajímavě, mám z toho, co jsi tu napsal, pocit, že víš co děláš a jak toho dosáhnout. Jen bych Tě chtěl upozornit na jedno úskalí, kterému snadno propadají programátoři a projekťáci mimo herní průmysl, co se rozhodnou udělat hru a zaměří se přitom téměř výhradně na technologický aspekt hry (dokonce i některé jinak velmi nadějné týmy a jejich projekty na tohle už v minulosti nejednou dojely). Technické specifikace a analýza z programového a resourcového hlediska nejsou design dokument, jsou jen částí design dokumentu. Ten řeší kromě těchle technických věcí také příběh a hlavně featury hry nejen z hlediska toho jak budou fungovat (jak budou naprogramované, jaká k tomu bude potřeba grafika), ale taky a hlavně jaké mají místo v gameplayi, jaká bude využitelnost v levelech atd. Pokud vývoj začne bez design dokumentu, který dokáže exaktně odpovědět na otázky k čemu je která featura, jak bude využívána, proč a jak přispěje k zábavnosti, jak se to bude ovládat s ohledem na specifikum cílového HW (jakože po pár desítkách iPhone her zjišťuji, že ovládání u řady jinak profesionálně odvedených her je naprosto zoufalé, hlavně když se snaží vnutit principy ovládání např. XBox controlleru) atd.
Vedle aspektu technického má dobrý design dokument i aspekt motivační- strašně dlouho dobu se hra nedá hrát, i když už jsou implementovány všechny featury, hra pořád není zábavná (nastoupí level design, balancing atd.) a lidi ztrácí víru, že to bude za něco stát. Dobře napsaný design dokument pomáhá udržovat vizi o potenciálu hry.
Možná máš ale tohle už taky všechno podchycené, v tom případě jako bych nic nenapsal
Btw ještě ale přece jen k té technologii- zajímalo by mě, jestli jsi vedle toho SIO2 enginu zvažoval použití Unity3D či jiných enginů případně pokud ano, proč je SIO2 podle Tebe nejvhodnější (tedy kromě toho, že je free)?