Po
prve...so sekanim, na to su prave layery, local view a tlacitka typu "viewport: x(odporucam 1)" - "render: y(kolko chces)", teda ak pouzivas subsurf, vzdy pouzivaj na viewport jeden level, pripadne ho vypni a na render kolko chces...
po
druhe: ak mas skupinu objektov (napr. jednu budovu s interierom) tak si ju schovaj do inej vrstvy - rozvrstvuj si celu scenu, napriklad krajina, stromy, dom, atd...
po
tretie: local view (vyber kolko objektov chces a stlac /) zase sluzi na modelovanie, ked uz nevidis pre mnozstvo objektov na ten, s ktorym pracujes, je to vyborna funkcia...
po
stvrte: dalsia vec, kriky a podobne veci...ked nevies, pouzi
google, uz to raz bolo spominane, to je vec, ktora najde vacsinu zadanych otazok...
po
piate: ak robis stebla meshovo, nie je to vzdy najlepsie riesenie (ak nerobis hru), na to su particle, zase si nastavis pre viewport mensie detaily ako pre render, toto vsetko ti pracu urychli a zjednodusi, dufam ze som pomohol, dobru noc.