na bluepúrinty se nemuzues nikdy spolehnout, od toho mas referencni fota, nejsem si presne jist jakou evoluci si modeloval ale predpokladam ze devatou ci osmou (jsou si hodne podobne)
jelikoz pises ze chces kritiku tak ti to rozeberu v bodech
zadek:
tak ze linie co ti jde prez cele auto tam neni (ac muze byt na bleprintu) tak nejde prez cely bok vzdy zasahuje jen do dveri ale nejde prez cely bok, dale mas spatne rozvrzenou sit okolo blatniku, sit ma jit po tvaru, pokud je tvar pulkruhovy musis tak rozvrhnout sit
tudis jedna mala linka nestaci hned jak si ji udelal tak si pak celou koncepci zazdil tim ze si to vytahl nahoru a do strany ale by si to udelal do stracena plynuly prechod to tam nevidim, melo by to to rozvrzeni pokracovat az na dvere a ty pak nasledne z daneho tvaru vyriznes
zadni sloupek sice nedela moc bordel z tohodle pohledu ale urcita kdybych trochu zarotoval hned se objevi nerovnosti ktere zkazi cely vzhled, ty linky co ti jdou z blatniku by meli pokracovat po celem tom sloupku az dopredu, nerikam vsechny ale minimalne dve ano a ty zbyle by se meli plynule na tom sloupku stratit, dale zadni spoiler ac se to nezda tak je hodne spatny, spolehas moc na subsurf to neni moc dobra varianta poznas az bude mit promodelovany model a budes dal delat dalsi detaily a s modelems e nepohnes protoze bude moc fejsu ve scene diky subsurfu a ty kdyz ho vypnes nenadefinujes spravne tvar, tudis by to chtelo pridat svisle radi vertexu aby si lepe urci miru zaobleni
prostredni cast (bok a strecha):
no je pekny jak si krasne udelal dvere ale mas na nich zase spatne zakladni tvar (zminovana linka ktera na aute neni) dale je dobre udrzovat sit rovnomerne zahustenou a prave tady na dverich by si se mel spolehnout spis na ten subsurf jak na hlavnich castech auta mam na mysli oblast klicek, jasne minimalne 6 uhelnik ale todle co vidim je sila (ale kazdy si tim prosel), kdyz chces udelat ostrejsi prechod (hranu) pridas dalsi radu vertechu po obvodu a nedavas tam trojhuhelniky
dale rovnomernost znamena ze nemas mit hluchy mista na modelu tim mam na mysli rovna plocha bez svislych rad vertexu a pak hafo linke od klicek (pokud delas low poly je to neco jineho) to neni dobre
napriklad subsurf reaguje pak neumerne
predek:
predni napojeni sloupku neni domyslene, mel jsi tam dat jeste jednu radu vertexu ktera by sla az dolu k prahu nez takovym patvarem, blatnik neni spatne vyresen v horni casti ale mas tam zmed prebitecnych vertexu, vzdy staci pridavat linky po obvodu tvaru, pokud ma vyrez na svetlo tar C tak tam taky takhle pridej dalsi linku nez to tam takhle bastli, opet mas jako u zadniho blatniku spatne vedenou sit a malo definovanou hodilo by se vic hran aby se mel jak definovat tvar a ted nemyslim v tom oblouku ale podel nej , predni plast je mistama zase prehusteny a jsou tam zbytecne rady vertexu navic plus spatne zakoncene hrany
je zajimavy jak si se na zadni plast vykaslal a udelal si ho s tak malo rad ale na prednim ses uplne vyradil, misto na znak (tri diamanty) je prehustene dalo by se to udelat s min casti dal spodek k pulkruhovemu vyrezu na kolo je malo definovan zaslouzil by si jeste jednu radu vertexu aby si mohl udelat lip tvar takhle tam je zbytecne rovna plocha jen sprohybana (a ta tam neni)
na kapotu moc nevidim ale odhaduji ze tam mistama bude stejny bastl jako v tom zakonceni toho blatniku
tak ted prosim nebud nastvany ze sem ti sprdnul tvoje auto, vym jake to je kdyz na necem delas a vym jak tezke to je bud buds rad a z meho textu si vemes ponauceni a nebo jako nekteri budes nastvany je to tva volba napsal sem ti jen realitu jaka je
kdyz jsem zacinal nebyl jsem na tom o nic lip
pridam ti sem jeste obecny pravidla:
blueprint vyuzivej na zakladni proporce nedelej podle nich detaily a zaklad je si dobre blueprint napozicovat
na detaily pouzivej reference tim nemyslim ze si najdes jednu fotku a to bude vse ale ze si najdes detaily z vicero uhlu (tak prijdes i na to ze nektere veci co jsou na blueprintu na dane veci nejsou v realu) cim vic muzes referenci mit tim lepe a tim vice muzes nastudovat
trojuhelnik neni spatny kdyz vis kde si ho muzes dovolit, obecne hoodne obecne plati ze nevadi na rovne plose a nebo v extremnim ohybu (zahuestene hrane) ale neplati to pri veskerem modelovani!!!!!
dal je dobra obcas ocihnout fora jak kdo modeluje neni hanba se podivat na wir nekoho kdo jiz neco podobneho udelal pokud na to nemas zkusenosti
jinak na druhe auto OK ale zajimalo by me spis jak si chytl proporce (screen s blueprintama front top atd)
jinak kde hledat reference:
hlavni je naucit se pouzivat GOOGLE tam je vse co potrebujes
ale tady toho je taky dost
http://www.netcarshow.com/mitsubishi/20 ... n_viii_mr/dal vzdy se vyplati prohledat kvalitnejsi fora kvuli modelum
www.cgtalk.com www.cg-cars.com www.smcars.net a dalsi, najdes tam wir k ujasneni si treba tvych predstav ci neceho dalsiho no a pak nezavrhovat kritiku kvalitni a nekvalitni, jinak uceny z nebe nespadl studuj a zkousej zatim mas naslapnuto spravnou cestou
PS: pokud jsou chyby v textu nekoukejte na nejsme v hodine cestiny