Právě je sob lis 23, 2024 4:19 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 03, 2009 10:34 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Antharon: no nemuzu souhlasit se vsim, odborny vyklad souhlas, ale myslim ze on to asi nepochopi, no proste udelas-li v prohnuty veci trojuhelnik udela ti to bordel proto 4 uhelnik

pak nesouhlasim ze je 3juhelnik neprijatelny :wink: trojuhelnik je kolikrat v urcitych castech modelu vyhodnejsi nez 4uhelnik ale je opravdu mnooohem vyhodnejsi delat spis s 4 uhelnikama, ja nevylucuju pouziti 3 uhelniku kdyz se tam hodi :wink: treba na zakonceni urcitych veci je vyhodnejsi nez 4uhelnik :)

viz tady:
http://bumpkin.ic.cz/render/screen%20render29.jpg
http://bumpkin.ic.cz/render/screen%20render30.jpg
http://bumpkin.ic.cz/render/screen%20render53.jpg
http://bumpkin.ic.cz/render/screen%20render54.jpg

http://bumpkin.ic.cz/gallery/clay%20model6.png


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 03, 2009 10:42 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
no nemuzu souhlasit se vsim, odborny vyklad souhlas, ale myslim ze on to asi nepochopi...
ale jo,docela jsem ho pochopil. :) jen jsem si myslel, ze rovnost plochy trojuhelniku je spise vyhodou. je to pro me nova informace.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 03, 2009 11:22 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
inu bez trojuholnikov to proste nejde, ale ak chces kvalitnu organiku, tak sa im treba branit co to da :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 03, 2009 11:25 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
smrq: nechapu jak myslis tu vetu s tim trojuhelnikem :? to sem nejak nepochopil....

je videt ze se subsurfem a smoothem este nemas dost zkusenosti, jinak by jsi vedel co dokaze udelat trojuhelnik na nespravnym miste je trena si to vyzkouset na vlastni kuzi :wink: tezko se to popisuje ale zasadne plati, ze trojuhelnik na rovne plose nebo v extreme zohybanem miste nevadi (viz moje ukazky) ale pokud ho budes pouzivat v mistech ktera nejsou tak zprohybana nebo rovna udela to docela slusny patvar tudis do organyky docela nepouzitelne :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 04, 2009 11:51 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
je videt ze se subsurfem a smoothem este nemas dost zkusenosti, jinak by jsi vedel co dokaze udelat trojuhelnik na nespravnym miste je trena si to vyzkouset na vlastni kuzi
vystihl jsi to presne. :)
zkusil jsem na ten muj ksichtik hodit subsurf a uz to vidim. proklete trojuhelniky! :D
diky moc, jdu zkusit nejaky jiny model obliceje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2009 7:26 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
mas tam strasne ostre tiene, mne to proste vadi, sprav s tym neco...
pomoc! kde se nastavuji mekci stiny???
prosel jsem prirucku od pokorneho, zkousel hledat zde, stravil hodne casu u pc zkousenim a nikde jsem to nenasel... grrr.
(pritom je mi jasne, ze to bude nejaka banalita.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2009 9:50 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
heh a co tam mas za svetla :roll: u kazdyho svetla je to jine


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 2:43 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
vesmes spot.
ale i u lampy by me to zajimalo. (vlastne u vseho. :) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 6:10 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
blender teď má raytraceové stíny...stačí jen u světla zakliknout ray shadow a nastavit soft size a počet samplů...spot obsahuje stíny v základu (bez raytraceru)...tam se stíny aktivují zakliknutím Buffshadow a měkost nastavuje parametrem Soft...

Pro Bumpkina: koukal jsem na ty tvoje obrázky co jsi sem nalinkoval a ikdyž tam jsou trojúhelníky, nebránim se jim, ale v některých případech tam ani být nemusí - dva trojúhelníky vedle sebe dělají totiž čtverec...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 8:40 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Genom: neboj toho sem si take vedom :wink: ale uz jsem take prisel na to ze kdyz je 4 uhelnik esxtreme zdeformovany tak to take neni dobre (ze je kazdy vertex nekde jinde) subsurf s tim ma pak mensi potize obvzlast na tech mistech kde je to vic zahustene (napriklad ten A sloupek nebo ty vyrezi pred zadnim kolem) :wink: musel bych pak zbitecne davat subsurf na vyzsi level (ale to uz je moje deformace ze musim mit vse hladce ciste)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 8:47 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Každý čtverec se před renderingem rozděluje na dva trojúhelníky. S žádnou jinou plochou se nedá tak přesně matematicky pracovat. Subsurf s ním má obrovské problémy, ale jsou jiné algoritmy zaoblení, kterým trojúhelníky nebo třeba pětiúhelníky nedělají problém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 10:46 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Sagi: Máš pravdu, ovšem né ani tak Subsurf má problémy s trojúhelníkovou sítí, jako spíše jeho algoritmus, kterým je v případě Blenderu Catmull-Clark...např. algoritmus Doo-Sabin by to zvládnul líp...
Přímo pro trojúhelníkový sítě je pak určen algoritmus Loop, nebo Buterfly...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 10:50 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
tak jsem si rekl, ze v te zaplave svetelnych mecu zde se jeden muj ztrati. :)
model mece je podle tutorialu, jde mi tedy spise o posouzeni sceny jako takove.


Přílohy:
svetelny mec5 nahled.jpg
svetelny mec5 nahled.jpg [ 100.73 KiB | Zobrazeno 3198 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 11:01 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Scéna je velice strohá...ono ani toho moc nejde k takovému objektu vymyslet...leda nějaký souboj s tím mečem...

Ale vcelku se mi líbí to provedení paprsku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon dub 20, 2009 10:26 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
tak jsem vyzkousel nejake tutorialy na hlavu a nakonec se pustil do vlastni modelace. nejakym zazrakem se podarilo tam nemit ani jeden trojuhelnik, ale potreboval bych jeste nazor nejakych zkusenejsich modelaru na topologii.
pustte se do toho a cupujte! :)


Přílohy:
hlava II 4.jpg
hlava II 4.jpg [ 72.75 KiB | Zobrazeno 3010 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz