Právě je ned lis 17, 2024 7:44 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: krabica s dierkami - postup
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 11:18 am 
Offline
..
..

Registrován: stř říj 25, 2006 6:47 am
Příspěvky: 91
Zdravim. Robim taku dierovanu krabicu pre svoj tank a chcem sa poradit, ci niekto nepoznate nejaky iny (menej pracny) sposob vytvarania otvorov do rozlicnych predmetov. Urcite som to nechcel robit cez boolean, lebo pri takom mnozstve otvorov by to v lepsom pripade spravilo nehorazny bordel v meshi, v horsom by Blender spadol. Inspiroval som sa metodou, ktoru som videl pri nejakej architekture, kde bola pouzita na vkladanie okien a dveri. Takze tu je moj postup:
krok 1: zhustit mesh tak, aby kazdy otvor mal svoju vlastnu "sekciu". Tu konkretne som pouzil Loop Cut (CTRL-R)
krok 2: vymazat konkretne faces - klavesa X - Only Faces
krok 3: do kazdej sekcie vlozit objekt podla pozadovaneho tvaru otvoru (teraz som vkladal kruznice, ale da sa pouzit akykolvek tvar), oznacit celu sekciu (vertexy povodneho mesha aj vlozeny objekt) a Shift-F (klasicky Fill-F nefunguje, prekryje aj otvor). Na usetrenie polygonov sa da este potom pouzit funkcia Join triangles, pretoze Shift-F plochu vyplni trojuholnikmi. Ked je to hotove, tak potom uz len extrudovat.
Na dolnom obrazku je rozpracovana krabica.


Přílohy:
krabica.jpg
krabica.jpg [ 13.4 KiB | Zobrazeno 2938 krát ]
krabica_postup.jpg
krabica_postup.jpg [ 68.43 KiB | Zobrazeno 2938 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 11:28 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Já bych na to šel jednodušeji, ale pak jdou použít díry jenom kruhového tvaru (za předpokladu, že facy jsou čtvercové).

Nejprve bych dal párkrát subdivide, aby se mi zahustil mesh. Pak bych vymazal facy, kde by měly být díry. Nakonec bych použil modifikátor subsurf a okrajům bedny bych ho pomocí Shift - E odstranil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 11:44 am 
Offline
..
..

Registrován: stř říj 25, 2006 6:47 am
Příspěvky: 91
6xx píše:
Já bych na to šel jednodušeji, ale pak jdou použít díry jenom kruhového tvaru (za předpokladu, že facy jsou čtvercové).

Nejprve bych dal párkrát subdivide, aby se mi zahustil mesh. Pak bych vymazal facy, kde by měly být díry. Nakonec bych použil modifikátor subsurf a okrajům bedny bych ho pomocí Shift - E odstranil.


za predpokladu ze facy su ctvercove - nie su, zhustujem len tolko, kolko je nutne a okrem toho tie otvory su len velmi zriedka usporiadane uplne pravidelne, takze subdivide fakt len v ojedinelych pripadoch (okrem toho aby pri subdivide vznikli stvorce, tak aj povodny plane musi byt stvorec, co tu konkretne neni)
subsurf neznasam - skusal si ten postup so subsurfom niekedy? lebo ja co som to teraz narychlo vyskusal, tak to nefunguje na vnutorne edge - zaobluje iba okraje objektu. a hrat sa s nastavenim kazdeho edge by bolo dost problem, nie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 11:55 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
Nebo to muzes cele jako plochu udelat ve 2D editoru (napr. Inkscape) a pak nacist v Blenderu svg - nastavis extrude (pripadne bevel) a mas to. Kdyztak to pak muzes prevest na mesh (Alt-C). Sice pocitam ze topologie bude celkem nanic, ale pokud to nehodlas dale editovat tak by to stacit mohlo (a snad by to melo jit i bez problemu namapovat s UV).
Bohuzel takhle jde delat pouze rovne plochy, takze pokud z toho budes chtit mit jediny objekt tak se asi prevodu na mesh nevyhnes a pak je treba se pri spojovani nejak vyporadat s tou topologii.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 12:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
murmur píše:
6xx píše:
Já bych na to šel jednodušeji, ale pak jdou použít díry jenom kruhového tvaru (za předpokladu, že facy jsou čtvercové).

Nejprve bych dal párkrát subdivide, aby se mi zahustil mesh. Pak bych vymazal facy, kde by měly být díry. Nakonec bych použil modifikátor subsurf a okrajům bedny bych ho pomocí Shift - E odstranil.


za predpokladu ze facy su ctvercove - nie su, zhustujem len tolko, kolko je nutne a okrem toho tie otvory su len velmi zriedka usporiadane uplne pravidelne, takze subdivide fakt len v ojedinelych pripadoch (okrem toho aby pri subdivide vznikli stvorce, tak aj povodny plane musi byt stvorec, co tu konkretne neni)
subsurf neznasam - skusal si ten postup so subsurfom niekedy? lebo ja co som to teraz narychlo vyskusal, tak to nefunguje na vnutorne edge - zaobluje iba okraje objektu. a hrat sa s nastavenim kazdeho edge by bolo dost problem, nie?


Jestli nejsou čtvercové, tak je to problém a subsurfem to nepůjde.

Ten postup jsem narychlo vyzkoušel a šlo mi to. Jestli myslíš problémy po extrude, tak stačí nejdřív subsurf aplikovat (tj aby se převedl na reálný wire) a až pak extrudovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 12:46 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř říj 25, 2006 6:47 am
Příspěvky: 91
6xx píše:

Ten postup jsem narychlo vyzkoušel a šlo mi to. Jestli myslíš problémy po extrude, tak stačí nejdřív subsurf aplikovat (tj aby se převedl na reálný wire) a až pak extrudovat.


aj ja som to potom este skusal, len este problem so subsurfom je, ze bud urobi kruh alebo zaobleny stvorec, ale nevies ovplyvnit velkost kruhu (velkost otvoru), iba tak, ze budes scalovat ten stvorec v ktorom kruh je. ale na pravidelne tvary to moze byt riesenie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 1:30 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
6xx píše:
Jestli nejsou čtvercové, tak je to problém a subsurfem to nepůjde.

Pokud mu staci bevel tak zadny subsurf potrebovat nebude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 2:02 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
mno, bumpkin ma za to asi upáli, ale ja by som povedal že alfa mapa a bumpmapa... :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 2:48 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř říj 25, 2006 6:47 am
Příspěvky: 91
Antharon píše:
mno, bumpkin ma za to asi upáli, ale ja by som povedal že alfa mapa a bumpmapa... :twisted:

tiez riesenie, ale ziadnom pripade nie pri tomto rozsahu detailov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 04, 2008 4:18 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon čer 05, 2006 4:17 pm
Příspěvky: 134
Bydliště: Tábor
ahoj,ja bych to resil takto: Obrázek

Postup: vytvoril sem si jeden obdelnicek ve strednim pasu(i s ctvercem ve vnitr) na ten obdelnicek sem dal modifikator array a protahnul na urcity pocet obdelnicku..ten cely pas sem s duplikoval a vytvoril tak dalsi 2 pasy...u obdelnicku ktery nemaji diru sem vymazal ty ctverecky a dal F..Dale modifikator subsurf,extrude a oznacil sem krajni edge a dal Shift+e cimz sem zostril hrany... je to jednoduche a rychle....doufam ze to tak nejak poberes:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 05, 2008 2:05 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Jj presne jako Karl0s bych to taky delal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 09, 2008 6:06 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř říj 25, 2006 6:47 am
Příspěvky: 91
zaujimavy postup, musim sa naucit s tym array pracovat. dal by sa pouzit aj na tie "dieliky" s kruhovymi dierkami. neviem preco, ale subsurf pouzivam velmi nerad, iba ked sa bez neho neviem pohnut.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: like KarlOs
PříspěvekNapsal: sob črc 19, 2008 7:53 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 18, 2008 6:08 pm
Příspěvky: 106
Bydliště: Mladá Boleslav/Nymburk
Taky bych to delal jak KarlOs, jen bacha jestli ty diry budou hluboke udelat dvojniky na okrajich tech der :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz