Právě je sob lis 23, 2024 9:26 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 07, 2008 2:52 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
no nevim jednotky jsou spis takove vseobecne, musis si spis rict ze treba 20 bude opravdu 20cm a tak a k tomu to prepocitavat upravovat :wink: no a jak modelovat na presno, kdyz zmacknes N muzes presne v edit modu polohovat, no a kdyz to mas v objekt modu tak zase presne umistovat objekt a rotovat s nim presne na stupne, no a jak postupovat pri modelingu no nevim to zalezi jaks e ti to bude delat lip ja si vsechno delim na casti treba celej skelet baraku bych mel jako jeden objekt ale pak bych to dellil na kousky strecha z tramu a tak ale urcite bych to neskladal z kostek :wink:

tod muj nazor :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 07, 2008 10:17 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
záleží na tom, jak je to složité ... pokud je vnitřek členitý, tak postupně tahám profil ...

už jsem to tu někde posílal, ale dám to sem znovu. Samozřejmě to není ideální příklad, protože jde o jednoduchou stavbu, ale ty obrázky co jsem dělal podle reálných sem dát nemůžu, protože slouží k vizualizaci jejich zabezpečení. Rozhodně se raději vyhni booleans.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 07, 2008 10:38 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
no snad k tomu jednou pujdou booleans pouzit :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 1:31 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Sgi: Až se přepíšou Booleans na BMesh tak možná ano...do té doby jsou v " " nepoužitelný...ikdyž script megabool funguje trochu líp než nynější implementace v Blenderu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 08, 2008 8:27 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
nerozumim tomu proc jsou booleans v blenderu tak nepouzitelne... vypocet je casto uplne chybnej a vertexy litaji sem tam... i kdyz je pravda ze ani ostatni 3D programy nezvladaji boolenas u highpoly modelu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 12, 2008 2:00 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Sagi píše:
nerozumim tomu proc jsou booleans v blenderu tak nepouzitelne... vypocet je casto uplne chybnej a vertexy litaji sem tam... i kdyz je pravda ze ani ostatni 3D programy nezvladaji boolenas u highpoly modelu.

Zjednodušeně řečeno, je to tím, jaká je matematická definice plošky v Blenderu. Boolean pak optimalizuje nejen samotnou polohu vertexu z hlediska celého meshe, ale také aby jeho poloha optimálně seděla i pro jednotlivé plošky. B-mesh v tomto ohledu bude nesrovnatelně flexibilnější.
Z hlavy podrobnosti nevysypu, ale před časem jsem to studoval na BlederWiki.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 12, 2008 3:11 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
vyber si jako výchozí rovinu místo, kde je nejvíce otvorů, nebo nerovností. Od tohoto místa pak ten profil vyextruduj nahoru a dolů po nejbližší změnu. Např. vršek okna. Uzavři ho, opět veselektuj celý průřez a zase extruduj po další změnu, nebo po strop ... atd... stejně postupuj směrem dolů. ideální je mít na backgroundu stavební výkres, poak to pěkně odsýpá. Mesh je celkem čistý a dobře se pomocí knive dělají libovolné řezy.

Když pro názornost pro potřeby dohledového systému potřebuji nerozřezané dveře a jiné detaily, tak je šoupnu do jiného layeru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 14, 2008 8:03 am 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
...nad otvorem ti chybí face pro další extrudování. Stěnu by jsi musel ručně doplnit.

Obrázek

Vyselektuj profil stěny , pak extruduj ( kl. E ), vyselektuj max 4 vertexy v místě, kde už nemá otvor pokračovat a doplň face ( kl. F). Selekci pro doplnění u složitějších otvorů musíš párkrát zopakovat. Vyselektuj profil pro další tažení a extruduj.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz