Je tu nová soutěž, a to v modelování a texturování low-poly (a nejen to, čtěte až do konce).Proto jsem jí také nazvla Modelování texturováni
Low Poly+.Jejím cílem, samozřejmě kromě procvičování modelování a texturování, by mělo být vytvoření velkého počtu modelů, které by se pak použily v kolektivním projektu v Bledner Game Engine.Pro soutěžení však
nepotřebujete vůbec žádné znalosti Game Engine.Zatím půjde jen o vymodelování a otexturování určitého předmětu.
Do budoucna budou možná i kola, ve kterých budete mít za úkol jen texturu (třeba písek, tráva..)
Občas bude vyhlášeno i speciální kolo, ve kterém nepůjde ani o modelování, ani o texturování, nýbrž o animaci (jako třeba chůze..apod) nebo třeba zakostění postavy (která se v souvisejícím herním projektu také využije)m rozmanitosti se meze nekladou.
Pravidla:
Jaká kritéria by měl soutěžní příspěvek splňovat?
Vaším výsledkem bude
.blend soubor obsahující model a textura.Nic víc. Model by měl být v měřítku 1 jednotka blenderu = 1 metr (to pro jednodušší zkompletování modelů do pozdějšího projektu v GE).Vzhledem k tomu, že jde o low-poly modely, při vyhlášení každého tématu bude i sdělen limit v počtu vertexů, toho by bylo dobré držet se alespoň rámcově (pokud bude limit třeba 500 a váš model bude mít třeba 506, diskvalifikace nehrozí:-) ).
A co
textura?
Textura by měl být
obrázek, žádné procedurálky.Jeho rozměry by pokud možno měly být násobky 2 (třeba 512 X 512, nebo 256 X 256).Na velikost žádné omezení není, texturujte ale rozumě, posílat sem texturu třeba o rozměru 4096 X 4096 by bylo celkem zbytečné (naopak příliš malá textura by byla nekvalitní a snížila by se vaše šance na vítězství).Texturu musíte vyrobit sami.Jak, to je jen a jen vaše věc (GIMP, Photoshop, malování…je to jedno).Pokud ovšem nepoužijete jen svoje vlastní fotografie, napište, z jakého zdroje jste čerpali.Je to soutěž i v texturování, takže použití hotových textur třeba z internetu není povoleno.
Výsledek by mohl vypadat třeba takhle, řekněme že téma bylo „kytara“, limit v počtu vertexů třeba 150, pak může výsledek vypadat takhle:
http://www.panacek.chytrak.cz/kytara.blend Na texturu jsem použil jenom svoje fotky a program photoshop.
Pokud je textura rovnou v souboru .blend, není nutné jí dávat ještě znovu zvlášť.
Jak bude soutěž probíhat z
organizačního hlediska?
Vyhlásí se téma (prozatím ho budu vyhlašovat pro zjednodušení já, pokud vás něco napadá, budu rád, když mi to napíšete, ale kvalitních témat mám v zásobě dost) a zároveň se určí termín dokončení (nemusíte se bát, času bude dost).Po tomto termínu se kolo ukončí a začne nové.Souběžně s ním poběží hlasování o výsledku kola předešlého.Vítězem se jednoduše stane ten, kdo dostane nejvíc hlasů v anketě.
Vzniku soutěži předcházel tento theard:
viewtopic.php?t=5673
dotatek k pravidlům po 1. kole:
Texture baking je
povolen, stejně jako
alpha textury.Pokud se rozhodnete udělat do jednoho kola
více předmětů, můžete zaslat všechny, každý předmět zvlášť musí splňovat podmínky soutěže( to znamená že
nelze třeba při téma "auto" a limitu 300 vertexů zaslat jedno auto ze 100 vertexů a druhé z 500).Všechny ale v
jednom .blendu a v hlasování budou dohromady.
S .blendem je
nutné zaslat i
screen (pokud uděláte i jeho zmenšenou verzi o šířce 640 pix, budu mít jen
radost, poviné to ale není).A od teď
textura nesmí být
celá jen stažená
z internetu, čím větší část z ní uděláte sami, tím líp!Pokud by jste nestíhali, radši
můžete zaslat
model bez textury, stejně jako můžete poslat jen vlastní texturu bez modelu...i když pochybuji, že v takovém případě by jste dostali v hlasování nějaké hlasy
a dodatek po kole druhém
Pár novinek do příště: Při porušení pravidel to připíšu červeně do hlasování (třeba „model má 246 vertexů, když měl mít 15“).Pokud by se někdo pravidel nedržel ani trochu, hrozí diskvalifikace (to by musel být velmi extrémní případ, jsem tolerantní:-))
Screen který přikládáte nesmí být render (tj, ne to, co získáte při stisknutí klávesy f12).Měl by to být printscreen buď z viewportu, nebo přímo z BGE (po stisknutí klávesy „p“ v object modu), to už je jedno, protože se to moc neliší. Snad jsem to vysvětlil pochopitelně
.Můžete také použít takovou tu funkci „render this window“ protože jde o to, aby na modelu nebyly stíny, atd.
Je zakázáno používat normal mapy a podobné.Textura smí obsahovat pouze alpha kanál a samotný obrázek(color) ve formě bitmapy.Pokud možno, celá textura by měla být jen formou jednoho jediného obrázku (ve formátu .tga je v něm i ta alpha).