Právě je stř lis 27, 2024 6:45 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2007 6:16 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 14, 2005 5:37 pm
Příspěvky: 142
Potrebujem rozmiestniť v rovine kamene, aby neboli previdelne usporiadané a mali rôzne rotácie.

Moj postup:
1. vymazal z objektu grid vsetky edge, takze zostali iba vertexy
2. pomocou proportional edit (random falloff) som vertexy v rovine nahodne popremiestnoval.
3. na kazdy vertex som umiestnil kamen (dupliverts)

Problem je v tom ze kazdy vertex ma rovnaku orientaciu a vsetky kamene su rovnako otocene. Nepoznate sposob ako docielit aby mali vsetky vertexy nahodnu rotaciu? Alebo pls napiste vlastny postup...
Vdaka :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2007 7:28 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
No parkrat jsem neco takoveho delal pres particle system - tu castici musis naanimovat, tak aby se otacela a menila velikost v prubehu sveho zivota. Pokud se potom podivas na ten casticovy system v nejakem delsim case po tom co zacal generovat a mas nastavenou nahodnost zivota castice, tak ma kazda castice jiny cas zivota a tedy i jinou rotaci/velikost. Zaroven pokud nastavis nahodne generovani castic na facech, tak nemusis resit ani rozmistovani.
Asi dost krkolomne reseni no... Kdyztak se zkus na netu podivat po nejakem vhodnem skriptu.
Mozna by slo pouzit BGE (kameny nechat spadnout a pak vymazat ipo) - to ber spis jako takovy brainstorming :D.
Edit: s tema casticema to pujde mozna i jednodussi, mrkni na http://download.blender.org/documentation/NaN_docs/Manual2.0/Particles.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2007 7:53 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Jednou sem to taky řešil přez particle systém...
Emitoru jsem dal náhodný generování,připárentoval kámen a dal dupliverts a rotaci...ale když sem to teď zkoušel,tak mi to nešlo...
Už je to delší doba a přesnej postup si nepamatuju...

Teď mě ještě napadlo,že kdyby se naklíčovala různá poloha kamene dejme to mezi framy 1 - 100,tak by to taky šlo...částice by se generovali od počátku naklíčované rotace až do ukončení...

Tady je takovej rychlej test...


Přílohy:
test-šutry.jpg
test-šutry.jpg [ 65.55 KiB | Zobrazeno 440 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2007 11:17 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
jj statické particle a duplivert ... parametr life na 1.0 a Normal na 0 .... pak jenom upravit random pro náhodné otáčení, případně úpravou Force parametrů pro jednotlivé osy do toho vnést řád a je to ....

pak pokryješ jakkoliv tvarovaný povrch


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 7:15 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 14, 2005 5:37 pm
Příspěvky: 142
Thx, skusim to. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 7:54 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@AD: ehm, jsem si to zkousel, a nejak jsem neprisel na to jak nastavit random rotaci (nasel jsem jen random distribuci, start speed a life) dik


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 8:24 am 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
áááá já hlava děravá zapoměl, že musíš mít zapnuté < vect > u particlů


Přílohy:
pok.jpg
pok.jpg [ 45.79 KiB | Zobrazeno 381 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 1:17 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
nadhera dekuji

(kdybych potreboval i random size by jsi vedel? zkousel jsem udelat ipo krivku pro size krychle (zmensovani na 0-50 frames), ale neprisel jsem na to* dekuji za pripadnou instruktaz)

tip :) kdyz jsem nezapnul vector a Life nastavil na 17 vzniklo z toho docela pekne nahodne mesto (pokud tam necham take IPO krychle, ktera se zmensuje, tak smerem k hornim patrum jsou podlazi mensi, treba se to bude nekomu hodit jako rychly zaklad)


Přílohy:
nahode mesto.blend.zip [29.87 KiB]
14 krát
screen.gif
screen.gif [ 13.48 KiB | Zobrazeno 370 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 2:07 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
Particly jsou šikovná věcička a díky childrens se s nimi dá slušně čarovat, ale jak udělat i náhodnou velikost duplikátů zatím nevím ... :(

... zatím jsem to vždy řešil překrýváním několika emitorů s různou velikostí objektu .....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 2:37 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 18, 2004 10:25 am
Příspěvky: 412
[quote="AD"]Particly jsou Å¡ikovná vÄ›ciÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 10:29 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
devroo píše:
AD píše:
Particly jsou šikovná věcička a díky childrens se s nimi dá slušně čarovat, ale jak udělat i náhodnou velikost duplikátů zatím nevím ... :(


To pude v tech novejch particlech co se chystaj. Zkousel jsem to a muze se dat emitovat Group ve ktere muze bejt X druhu objektu a nastvit ruzne velky velikosti....


z toho co jsem zatím viděl, tak childrens pojali jako úplně jinou funkci .... nebo bude zachována stará podoba ? .... Doufám, že tu původní zachovají :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 04, 2007 5:30 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 28, 2005 8:16 pm
Příspěvky: 31
potreboval bych takhle nahodne rozhazet stromy. jde mi hlavne o tu nahodnou rotaci (aby kazdej strom byl jinak natočenej a vypadalo to, ze je kazdej jinej), ale jen podel osy Z. Nema nekdo napad?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 04, 2007 5:40 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
bloud píše:
potreboval bych takhle nahodne rozhazet stromy. jde mi hlavne o tu nahodnou rotaci (aby kazdej strom byl jinak natočenej a vypadalo to, ze je kazdej jinej), ale jen podel osy Z. Nema nekdo napad?

Pokud nedas particlum zadny pohyb a definujes animaci (IPO) rotace jen podle Z, tak by to slo, ne? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 04, 2007 6:07 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Co zkusit ten skript jak ho popisoval ragnos??
viewtopic.php?t=3838&postdays=0&postorder=asc&start=0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 06, 2007 11:27 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 28, 2005 8:16 pm
Příspěvky: 31
Pitris: u ceho bych bych mel nastavit tu animaci?

freekill: ten je supr, ale ja tam ty stromy nechci mit jako objekty, pac jsou dost slozity a bude jich tam dost. jako s particlama se s tim lip pracuje a hlavne ten .blend nema bambiliony bajtu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz