Právě je sob lis 30, 2024 3:07 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát úno 17, 2006 11:39 am 
Offline
.....
.....

Registrován: sob srp 20, 2005 5:03 pm
Příspěvky: 539
rozenek píše:
Zdravím všechny,
nějak nevím jak popsat problém. V Blenderu jsem samouk ...

:D to sme vsetci.
Neviem co myslis nekonvexnym tvarom???

Normalne ked robis steny, respektive ked ja robim steny (kazdy to moze robit inak), tak si rob kazdu stenu zvlast nie celu izbu naraz, potom sa to blbo extruduje. Tie steny potom mozes spojit,coz ani neni nutne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 17, 2006 12:09 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 31, 2005 6:53 pm
Příspěvky: 191
Bydliště: Prostějovsko
proč by to nešlo přes scale?? když máš cetre uprostřed (aspoň zhruba) tak by v tom neměl být problém ........... leda, že bys scaloval dovnitř a ten výklenek se zmenšil moc nebo dokonce zmizel => zkus scalovat ven


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 17, 2006 12:31 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
nejjednodušší postup je myslet na to předem ...blender přímý nástroj na vytvoření tloušťky materiálu nemá...nebo jsem to nepostřehl, protože mám zažité určité postupy, takže to už neřeším...

když dělám budovu podle výkresu, tak si vytvořím její půdorysný řez v místech, kde se nachází většina oken, dveří atd...na pozadí si pak umístím třeba čelní pohled na budovu (a podobně) a etruduji od tohoto místa nahoru a dolů ...některá místa je pak potřeba doladit ručně ...třeba vytvoření horizontálního překladu atd...


Přílohy:
domek_a.jpg
domek_a.jpg [ 20.28 KiB | Zobrazeno 1220 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 17, 2006 5:09 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 18, 2004 2:11 pm
Příspěvky: 843
Bydliště: Košice
Extrude po normalach by mohol tiez fungovat. :)

Oznac si vsetky polygony a najprv prepocitaj normaly ( bez toho to niekedy robi problemy ),
potom extrude,
alt + S ( zmena velkosti po normale ).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 17, 2006 5:39 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 30, 2005 1:50 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Praha
Slange píše:
Extrude po normalach by mohol tiez fungovat. :)

Oznac si vsetky polygony a najprv prepocitaj normaly ( bez toho to niekedy robi problemy ),
potom extrude,
alt + S ( zmena velkosti po normale ).


Mě to teda blbne i s tim... Vždycky mi to de jednou, ale podruhý už to je špatný, musim dát zpět a udělat to jednim krokem.... :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 25, 2006 8:46 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
rozenek píše:
........... Měl bych k tomu jen drobný dotaz.
Jak efektivně (rychle a jednoduše) vytvořit ten půdorys? Spojováním rovin (plane)? Nebo je na to taky nějaká vychytávka?........


možností je několik
...můžeš na to použít křivky, převést na mesh....
...můžeš to udělat řezáním a extrudování ploch ze základního plane ...

...osobně to řeším jinak .... půdorys si namaluju v Corel Draw a vyexportuju to ve formátu AI, který umí blender importovat ... tím získám křivky i s vyplněnými plochami a převedu je na mesh. Samozřejmě je možné použít i jiný program, který dodá vektorový půdorys v tom formátu. Já jsem na něj zvyklý a proto mi to v něm jde nejrychleji.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz