Právě je stř lis 27, 2024 2:39 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: barva stinu
PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2004 11:52 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
cau

to je sice otazka tykajici se enginu, ale stejne bych to rad vedel jak to udelat i normal v blendru. jak nastavim barvu stinu, a kde? ve svetle? v materialu?

dik jm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2004 12:15 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Přesně tuhle otázku jsem před časem položil na Elysiu a bavil se o ní s Theethem. Bohužel to vypadá, že to minimálně v Blenderovském renderu zatím nejde (nebo je na to nějaký brutální a málo známá oklika) :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2004 12:20 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
:angry: tak tohle sem nechtel "slyset"
jm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2004 12:25 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Jednaz cest, co jsem zkoušel, bylo podložce, na které objekt (postava) stojí a kam vrhá stín, přiřadit materiál, který bude barevný, ale only shadow, tzn. nebude se sám o sobě zobrazovat, bude se zobrazovat jen stín. Nepomohlo mi to, ale protože jsem na svůj specifický problém našel jiné, optimálnější řešení, tak jsem to dál netestoval, možná, že tudy cesta nějak vede :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2004 12:34 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 12, 2004 7:55 pm
Příspěvky: 747
Bydliště: Praha
zajímavý problém.....ale na co potřebujete aby třeba červené světlo házelo modrý stín????


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2004 12:49 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Blitz píše:
zajímavý problém.....ale na co potřebujete aby třeba červené světlo házelo modrý stín????


No já to potřeboval kvůli adventurnímu enginu a spritům do něj- fialová by byla barva průhlednosti a zelená barva stínu, co postava vrhá. Engine by pak při zobrazování fialovou ze spritu vypustil, protože je průhledná, a zelenou nahradil ztmavením pozadí :) Aplikací je spousta-kdekoli pracuješ se sprity se tohle hodí:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2004 12:59 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 12, 2004 7:55 pm
Příspěvky: 747
Bydliště: Praha
tol píše:
Blitz píše:
zajímavý problém.....ale na co potřebujete aby třeba červené světlo házelo modrý stín????


No já to potřeboval kvůli adventurnímu enginu a spritům do něj- fialová by byla barva průhlednosti a zelená barva stínu, co postava vrhá. Engine by pak při zobrazování fialovou ze spritu vypustil, protože je průhledná, a zelenou nahradil ztmavením pozadí :) Aplikací je spousta-kdekoli pracuješ se sprity se tohle hodí:)


Hmm, tak to jo..mě jen nenapadalo, kde by to našlo normálně využítí...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned srp 22, 2004 9:49 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
barevny stiny se hodej, nekdy se podivej jaky stiny hazis, vetsinou nejsou vubec "cerny" a navic tim muzes fyxlovat odraz od cehokoli, napr na cervenej svetr od zdi nemusis pouzivat odrazivej material, proste vrhnes cervenej stin :D

jm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 23, 2004 10:58 am 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
V GameBlenderi to ide v pohode, tam si pridáš do meshe objektu tvar jeho tieňa a nastavíš mu farbu alebo textúru, akú potrebuješ. Popísané to mám v modelovaní pre GameBlender na konci tutoriálu.

Farebné tieňovanie v Blenderi je iný oriešok. Osobne by som to riešil cez oddelený render (scéna bez "farebných" tieňov, potom samostatne tiene a nakoniec to zmixovať v sequenceri). Nakoniec väčšinou ide o hacky (príklady od Tola aj JM to dokazujú), takže aj postup pre ich dosiahnutie je hack.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz