elerhc píše:
tol: diky, to slo jako po masle. mam jen jeste jeden dotaz. jak vyberu vsechny facy valce, aniz bych ho musel otacet a pridavat facy postupne?
Od jisté verze má Blender 3 select módy (tohle v těch tutoriálech z prvních let tedy taky nenajdeš)- vertex, edge a face. Objeví se tehdy, když vlezeš do edit módu (Tab) a to na headeru 3D okna (viz obr. níže).
První ikona je vertex mod, druha edge a třetí face. Ta poslední, taková ta kostka se Ti zobrazí jen v zobrazovacíh módech Shaded a složitějších. Když je zapnutá, tak se Ti zobrazují jen ty facy, které můžeš opravdu vidět ze strany, ze které se na objekt díváš (tzn. např. u krychle nevidíš zadní stěny).
Tuto funkci vypni, abys viděl i facy na druhé straně objektu a zaktivuj Face select mode kliknutím na tu ikonku trojúhelníku.
Zmáčkni "b"- zaktivuješ tak Borde select tool. Funguje jako Marquee tool v Photoshopu nebo Gimpu, tažením vyber facy válce a postupuj dál jako výše.
Další, ještě jednodušší možností je, že vybereš jeden z vertexů válce a zmáčkneš "l"- to ale bude fungovat jen v případě, že vertexy válce nejsou facy, resp. hranami spojené s vertexy podstavy nebo hlavice, resp. že je ten sloup samostatná síť, byť v rámci jednoho objektu.
Jinak tyhle naše poslední příspěvky odříznu z tohoto threadu a přesunu jako nové téma do Otázek a odpovědí, hodí se to tam víc