Právě je sob lis 23, 2024 12:30 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: perforovaný (děrovaný) plech
PříspěvekNapsal: ned led 29, 2012 3:57 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
ještě jednu otázečku k cycles :-)
Potřebuju udělat plech prošpikovaný kulatými dírkami, skrz něž je vidět, samozřejmě pomocí textury (alfa mapy).
http://s1.imgupload.cz/img/319283/zEn0U ... trecha.png
Bohužel výsledek, který mi přes opakovanou snahu leze, je jen samá černá.
http://s1.imgupload.cz/img/319285/ZggQ1/plech_cerny.png

Normály otočený správně, objekt unwrappován, i jsem zkoušel různě (až do extérmu) scalovat, jestli ta textura prostě není příliš jemná a neslívá se to všechno do té černé. Node schéma takové:
http://s1.imgupload.cz/img/319287/QBGBf/node-schema.png
U jiné části modelu mi stejné schéma funguje (u skla, kde potřebuju mít olemovaný zaoblený okraj).
Zkoušel jsem se vykašlat na průhlednost a prostě to jednoduše namapovat jako obyč. UV texturu, pořád jen černá. Vyzkoušel jsem jinou texturu a ejhle, najednou tam něco bylo. Tak já už fakt nevím. Za jakýkoliv tip budu vděčný.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: perforovaný (děrovaný) plech
PříspěvekNapsal: ned led 29, 2012 4:51 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 03, 2010 11:03 am
Příspěvky: 51
Problem je v tom že cycles zatím neumí pracovat s RGBA texturamy (v .png). Musíš mít dvě mapy, první obyčejnou, což máš tam dole to přeškrtnuté a potom černobílou, zkus to nějak pořešit s timhle:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WN1g8fL_tSk#!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: perforovaný (děrovaný) plech
PříspěvekNapsal: ned led 29, 2012 5:19 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
Díky za reakci, problém byl jinde, už jsem to vyřešil.

To dolní přeškrtnutý opravdu nebylo potřeba, potřeboval jsem jen ten černobílý obrázek (alfa mapu) nahoře kvůli průhlednosti otvorů. Jinak žádnou viditelnou texturu tam nanášet nepotřebuju.
Bohužel jsem si nevšiml, že v tom obrázku jsem měl alfa kanál, protože všechny obrázkové prohlížeče i UV editor v blenderu mi to zobrazovaly jako černobílý obrázek (černé puntíky na bílém pozadí), ve skutečnosti jsem tam měl černé puntíky na průhledném pozadí. A blender to průhledné pozadí, které nedokázal zpracovat, ve výsledku zobrazil taky jako černou, takže celý obrázek opravdu slil do jedné černé. Takže stačilo jen v gimpu odstanit alfa kanál z toho obrázku. Docela primitivnost, měl jsem se na to v gimpu podívat hned. :emo23:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: perforovaný (děrovaný) plech
PříspěvekNapsal: ned led 29, 2012 7:59 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 26, 2010 11:28 pm
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník
Na co vůbec děláš v Gimpu díry do plechu takhle složitě? Já ani nevím, co alfa kanál je, a nikdy mi v ničem nechyběl...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: perforovaný (děrovaný) plech
PříspěvekNapsal: ned led 29, 2012 8:51 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Jergon píše:
Na co vůbec děláš v Gimpu díry do plechu takhle složitě? Já ani nevím, co alfa kanál je, a nikdy mi v ničem nechyběl...

A jak bys to udělal jednodušeji než pomocí alfa mapy?

btw. jak můžeš říct, že ti něco nechybělo, když ani nevíš, co to je?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: perforovaný (děrovaný) plech
PříspěvekNapsal: ned led 29, 2012 11:26 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 26, 2010 11:28 pm
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník
Sorry, to jsem špatně napsal - vím, co to je, ale nevím, na co to je... :-) A díry bych udělal jednoduše tak, že bych do toho ďoubnul gumou - samozřejmě po přenosu obrázku na průhlednou vrstvu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: perforovaný (děrovaný) plech
PříspěvekNapsal: ned led 29, 2012 11:47 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Jergon píše:
Sorry, to jsem špatně napsal - vím, co to je, ale nevím, na co to je... :-) A díry bych udělal jednoduše tak, že bych do toho ďoubnul gumou - samozřejmě po přenosu obrázku na průhlednou vrstvu...


No ale to bys pak měl ty potřebný data právě v tom alpha kanále (kanál ve kterém je právě ta průhlednost). A jestli jsem to správně pochopil, tak celý problém spočíval v tom, že Cycles RGBA nepodporuje.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz