Právě je pát lis 01, 2024 10:39 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: stín v podobě čtverečků
PříspěvekNapsal: sob črc 05, 2008 5:31 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 12, 2007 7:23 pm
Příspěvky: 120
Bydliště: Červený Kostec
Po čase oddychu jsem se vrátil k blenderu. Začal jsem s lehkým modelem na začátek a ejhle problém. Obrázek mluví sám za sebe.


Přílohy:
orezávátko.jpg
orezávátko.jpg [ 27.63 KiB | Zobrazeno 1683 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 05, 2008 5:48 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
:D :D :D to sem ještě neviděl :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 05, 2008 6:44 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
To jsou ray shadow nebo buffer?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 05, 2008 9:12 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 12, 2007 7:23 pm
Příspěvky: 120
Bydliště: Červený Kostec
mam tam buffer shado. když nastavím ray tak je to zdá se být v pohodě.

stáhnul jsem si 2.46 blender a koukal jsem že je ta nabídka zas trochu předělaná. nevím čím to může bejt ty kostičky, ale když to dám do nový scény tak se to již nezobrazuje.

Ještě bych se chtěl zeptat, jak se dá zjemnit okraj stínu. aby tam nebyl tak tvrdej přechod.


Přílohy:
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG [ 35.21 KiB | Zobrazeno 1649 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 05, 2008 10:31 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
pokud u bufrevoanyho stinu tak posuvnikem spot Bi :wink: jinak u rey pocet samplu na svetlo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 05, 2008 11:43 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 17, 2007 10:08 am
Příspěvky: 125
Bydliště: SR
u bufferoveho typu je tam este polozka soft, ktora vytvara tzv. makke (rozmazane) tiene. Ale novy blender 2.46 uz obsahuje tuto moznost aj u raytracingovych lamp, spotlightov a sun (polozka soft size).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 8:36 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Sadam píše:
mam tam buffer shado. když nastavím ray tak je to zdá se být v pohodě.

stáhnul jsem si 2.46 blender a koukal jsem že je ta nabídka zas trochu předělaná. nevím čím to může bejt ty kostičky, ale když to dám do nový scény tak se to již nezobrazuje.

Ještě bych se chtěl zeptat, jak se dá zjemnit okraj stínu. aby tam nebyl tak tvrdej přechod.

Spíš by mě potěšil ten "vadný" blend soubor. Takhle se screenshotu těžko usuzovat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 10:46 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Máš moc vysokou hodnotu u parametru SpotSi...trochu ji stáhni...

Nebo zvyš hodnotu u parametru ShadowBufferSize...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 12:01 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 12, 2007 7:23 pm
Příspěvky: 120
Bydliště: Červený Kostec
Vysokou hodnotu SpotSi mam proto, že světlo mám až po okraj podložky aby nebyla vydět modrá plocha a černá čára končícího světla. (která vlastně když dám rozmazání stínu bude přechod :lol: ).
ten soubor klidně postnu.
Jinak dík za typy rozmazání. Já už se s tím nějak poperu. :lol:


Přílohy:
rychlovka.rar [52.4 KiB]
38 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 12:29 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Ok...pominuli parametr SpotSi, tak v každém případě musíš nastavyt vyšší hodnotu shadowbufferu...

viz:


Přílohy:
buffsha.jpg
buffsha.jpg [ 16.68 KiB | Zobrazeno 1589 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 2:22 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Pravě parametr SpotSi musí korespondovat (růst) s hodnotu shadowbufferu.
Shadowbuffer je jakoby rozlišení "projektoru" daného spot světlem. Čím je SpotSi větší nebo světlo svítí dále, tím je stín "kostkovatější".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon črc 07, 2008 3:05 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 12, 2007 7:23 pm
Příspěvky: 120
Bydliště: Červený Kostec
Citace:
Shadowbuffer je jakoby rozlišení "projektoru" daného spot světlem. Čím je SpotSi větší nebo světlo svítí dále, tím je stín "kostkovatější".
Aha to jsem nevěděl, dík za objasnění.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz