Právě je pát lis 01, 2024 8:20 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hand Writing (bezier)
PříspěvekNapsal: úte srp 12, 2008 2:34 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Neznate nekdo zpusob nebo script pro vytvareni rucne kreslenych krivek? Ze si proste vemu tablet a nakreslim treba podpis a ten bude jako BEZIER CURVE?

Pro veci jako je treba todle by to pomohlo.
http://www.mond.own.cz/blender/LightTra ... tTrail.avi
http://www.mond.own.cz/blender/LightTra ... rail.blend

Nasel jsem jen tento script
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=101883
ale ten vytvori mesh (takze komplikovana nasledna editace a nelze pouzit jako Follow Path).

Takhle to musim udelat nejdriv napr. v ilustratoru nastrojem tuzka a cestu pak importovat do blenderu.

Dekuji za radu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 12, 2008 2:55 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
vezmeš papier, nakreslíš fixou podpis, importujes do nejakeho softu na tracovanie (ja to robim cez inkscape), vyexportujes ako svg, das si blender, import...->path, vyberies svg a mas ho tam :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 12, 2008 4:27 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Normálně použij jakékoliv vektorové kreslítkom které umí ukládat do svg (já jsem si zvykl na inkscape, ale třeba Xara je taky perfektní i když zrovna svg má trochu slabší).

Nakreslíš danou věc (vždycky je tam nástroj stylu „Draw freehand lines“ jako má inskcape.

Pak to uložíš do svg.

Pak spustíš Blender, dáš import paths –> inkscape (svg) a voilà, máš to v blenderu jako křivky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 12, 2008 5:27 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
dekuji za odpoved, ale takhle to delam prave s Ilustratorem. Muj dotaz je jak to udelat primo v Blenderu (pripada mi to relativne jako jednoducha funkce ktera mi v Blenderu chybi a rad bych ji pouzival primo z Blenderu. Nac se drbat levou rukouna na pravem uchu :) Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát srp 15, 2008 5:39 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
vklidu: V Blenderu kreslit křivky od ruky zatím nejde...už jsem se několikrát setkal s podnětem aby to někdo do Blenderu nakodoval, jako je to třeba v Inkscape...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát srp 15, 2008 8:22 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
Genom píše:
vklidu: V Blenderu kreslit křivky od ruky zatím nejde...už jsem se několikrát setkal s podnětem aby to někdo do Blenderu nakodoval, jako je to třeba v Inkscape...


tiez som nad tym uz davno rozmyslal ze je velka skoda ze sa neda kreslit krivka volnou rukou, usetrilo by mi to niekedy cas, s tabletom by to bolo super... verim ze vyvoj novych NURBS pojde takym smerom ze sa dockame prave aj freehand kriviek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát srp 15, 2008 8:47 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
psychotron: mno řekl bych, že křivky kreslené od ruky by šlo nakodovat už teď bez nutnosti nových NURBS...
Přeci jen když se používá nástroj Knife Tool - Knife Exact, tak jakou křivku od ruky kreslíš...jen je to řezací křivka a nepřevádí se na bezierovou či podobnou...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát srp 29, 2008 6:06 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Něco podobného je už v SVN - v rámci fce. greasepencil by měly jít převádět křivky "skici" na klasické křivky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon zář 01, 2008 9:17 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
diky za odpovedi vsem, taky bych to videl jako Genom - BLENDER na to ma uz dneska :) Nurbs ho k tomu nepostrci.

@jucas: greace spencil jsem videl, ale prevodu na bezier jsem si zatim nevsiml, jestli je to tak, tak diky za svetlejsi zitrky :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 31, 2008 2:14 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Tak křivky už kreslit ručně jdou...a to přez greace pencil...stačí pak jen kliknout na Convert to... a vybrat na co...

Greace pencil je v záhlaví 3D okna pod nabídkou View...

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 31, 2008 3:21 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Genom: :) do Vanoc je prece jen trochu daleko, ne? :) Co si pak budu prat :) Diky opet za osvetu. Jsi studnice moudrosti. D

Ted uz jen aby to bylo co k cemu by se hodila nejaka funkce jako Decimate. tech bodu je tam hafo. Na dodatecnou editaci je jich moc. Nebo existuje nejaky trik - jak snizit pocet bodu?

Protoze konvertovat na mesh pak s modifier-decimate snizit pocet by sel, ale convert mesh na Bezier nebo Nurbs uz nejde, jestli se nepletu.
A to jeste deciamte funguje jen na plochy ne hrany takze nejprve se musi krivka vyplnit plochou. Takze to zas radeji externe.

Greace je fascinujici nastroj funkce prevodu kresby na krivku je bomba, ale me potreby to na pohodovou praci nenaplni (tedy v ramci prvniho postu).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 31, 2008 5:57 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Souhlasím s tím, že do funkce ručně malovaných křivek jako je tomu třeba v inkscape to má ještě daleko, ale je to pořád ještě ve vývoji...

Po konvertaci na křivku bude editace složitější, ale alespoň je to krok kupředu...

Já jsem například zkoušel postup -> namalovat křivku, převést na path, určit si řídící body, zkopírovat, pospojovat a převést na bezier...

Jinak co se týče toho modifikátoru Decimate, tak opravdu umí redukovat jen plochy, nikoli hrany nebo vertexi...ale ve vývoji je nová verze...možná to půjde tam viz:
http://wxtools.com/wp/?p=44

poptám se...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 31, 2008 6:29 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
mno, blender ma, pokial viem takú tú krásnu funkciu, že ak si v nurbse označíš nejaké nepotrebné body a dáš delete, tak ti ich vymaže takmer bez zásahu do krivky....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 03, 2008 1:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
diky za tip, ale zkousel jsem to a na zachovani puvodni krivky to nevyslo. Bez "ztraty" to prevadi z bezier na nurbs, protoze pri prevodu vyuziva konce vahadel jako nurbs bod, ale kdyz zacnu vybirat jen klicova mista na krivce k puvodnimu tvaru to ma po promazani dost daleko.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz