Právě je sob lis 30, 2024 3:38 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Průhlednost UV mapy?
PříspěvekNapsal: ned lis 19, 2006 8:44 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 19, 2006 5:01 pm
Příspěvky: 42
Bydliště: Rebešovice
Ahoj všem,

jelikož jsem nikde tuto věc nenašel, chci se obrátit na vás zde: Potřeboval bych radu, zda, případně jak, jde nastavit UV mapu tak, aby její část byla ve výsledném renderu průhledná; příklad: mám skleničku a na její bok chci umístit jmenovku, ale jen ta "samotná písmenka", tzn. aby sklenička byla průhledná a na ní viditelná pouze písmenka se jménem.

Je v Blenderu něco takového možné?

Díky všem, zdraví Míla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 19, 2006 8:48 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 17, 2006 1:16 pm
Příspěvky: 153
Bydliště: Zlín
buď přidáš další černobílou texturu, která bude mít místo COL zaplé APLHA a nebo to jde ještě nějak přes alpha kanál u obrázku. Byl o tom tutorial na grafika.cz (3dscena.cz).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 19, 2006 9:44 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Nebo si prostě udělej texturu s alfou v 2D editoru a pak teprv importni do Blenderu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned lis 19, 2006 9:56 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 19, 2006 5:01 pm
Příspěvky: 42
Bydliště: Rebešovice
Jako s normálně vloženou texturou vím jak na to (právě podle toho tutoriálu na grafika.cz), ale to s UV texturou nejde, protože se s ní nedá pracovat jako s klasickou texturou (teda aspoň já to neumím, pokud to i jde, vlastně sem dneska s UV texturami dělal poprvé :) ) A i když jsem udělal v 2D programu s tím alfa kanálem, tak to stejně nijak nenastavím v blenderu, protože právě nevím jak ...[/quote]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon lis 20, 2006 5:26 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 25, 2006 1:23 pm
Příspěvky: 429
Bydliště: Pardubice
UV textura je normální textura s mapováním... V okně s texturama si nastav novou texturu jako image, vyber svůj obrázek s alfa kanálem a zapni alfu. Pak změň mapování na UV a můžeš s ní pracovat jko s úplně klasickou texturou. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 22, 2006 12:54 am 
Offline
..
..

Registrován: ned lis 19, 2006 5:01 pm
Příspěvky: 42
Bydliště: Rebešovice
Super, funguje to! :)

Díky


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz