Antharon píše:
klikátka by ste v tom prípade mali nejak odlíšiť, napríklad čiernobielou úpravou, alebo stmavením a podobne, plus - určite by som zrušil u nich HREF...
Ad nelinearita, to čo popisuješ je prakticky nerealizovateľné. Akokoľvek si myslíš, že je, tak sa hlboko mýliš. Nie je totiž v ľudských silách vytvoriť skutočne nelineárnu hru. Dôvod je prostý. Akýkoľvek dej má určité uzly. sú to kľúčové momenty tohoto deja. Nazvyme ich bangy. V lineárnom príbehu to vyzerá asi tak, že dej plynie, bang, udeje sa niečo zaujímavé, bang, dalšia scéna, ktorá nás posunie dalej, bang..... Druhá najrozšírenejšia varianta je s menším počtom rozhodovacích uzlov, teda napríklad bang postavy sa niekam dostanú, bang, stoja pred závažným rozhodnutím - temná alebo dobrá strana? vyberú zlú (je nutné dopracovať dobrú) ale svet nie je o dobre a zle, je o chaose a ráde a tak sapo čase musia opäť rozhodovať čo ďalej... a teda už máme štyri dejové línie... a tak ďalej... ďalšia varianta je viaccestný lineárny dej, ten je tiež veľmi častý. Je to vlastne klasický lineárny dej, až na to, že medzi bangami je viac možností ktorými ich hráč prejde, výsledok je ale stále rovnaký a tak môžeš prirodzene na obe vetvy navazať rovnakou zápletkou...
No a ešte mi neostáva nespomenúť sériové hranie aké má fallout. Človek sa vždy rozhoduje pre niektorú zo strán a koniec epizódky nemá valný vplyv na ostatné epizódy, aj keď sa to občas dá previazať. No a na konci nám pdľa nášho správania vygeneruje originálne outro.... Otázkou je, na koľko je individuálne.
Problém nelinearity je teda taký, že ak máš pre každý bang dve cesty, tak výsledné množstvo možných ciest je EXPONENCIÁLNE zložité v závislosti od množstva bangov. A teda ak by sme vytvorili kratučkú minihru so štyrmi bangami (8 možných vyvrcholení deja [teda, začiatok cesty 1 línia, druhá časť 2 línie, tretia 4 línie a štvrtá 8 línií {tj.a(n) = a(n-1) + 2^(n-1) úsekov}]), mohli sme miesto toho spraviť radšej 4x dlhšiu lineárnu záležitosť (n úsekov)....
všimli ste si, že som použil tie zložené zátvorky?
to je dobre popsane neco, co bych jen tezko vysvetlil slovy
ale ve skutecnosti to je pravda
(zavorky sou dobry, no ..
(
tak aby se nereklo, ze davam jen jedny :lol: ) ale nic se nezmeni na tom, ze pouzivam jen kulaty