Taky obnovu celkem vítám, soutěž tohoto typu je do určité míry unikátní. Jenom několik poznámek:
- pořád se nemůžu zbavit dojmu, že je toto téma na fóru poněkud zastrčené, a většina uživatelů o něm ani neví. Možná kvůli názvu. Nemyslím si, že je všude nutné cpát angličtinu. Tu si můžou všichni dosyta užít na blenderartist.org a blendernation. Dost to kontrastuje s poměrně častým dotazem na zdroje v češtině když odkazuji na anglické stránky. Obzvlášť je to vtipné u těch, co začínají příspěvek nějakým anglickým slovem, obvykle nesmyslným a špatně napsaným, myslíc si jak jsou cool. (nemyslím tím jen toto fórum).
- klidně bych prodloužil dobu soutěže až na 2 týdny, zvlášť kdyby to pomohlo kvalitě příspěvků .....
- ... i modelů v zadání. Možná by nebylo špatné udělat skupinu scén pro různé typy materiálů, s dobrou topologií specifických pro daný typ materiálu.
Např.: Tkanina, oděv, lano, apod. by mesh měl rovnoměrnou UV mapu (tady se 3D textury moc nehodí). Materiály, kde se počítá s odrazem, nebo refrakcí by měly ve scéně nějaké objekty, které mohou odrážet či lámat, popř. texturu prostředí.
Taky u některých modelů by se mohla jako bonus připravit více skupin (vertex group) nebo hotový vertex paint. Odpovídalo by to více realitě práce grafika. Tedy jen tam, kde přechody materiálů nelze matematicky vyjádřit a závisí jen na návrhu modelu.
- Mezitím v shader node editoru přibyla možnost použít skripty v Pythonu, což dává zajímavé možnosti:
http://blenderartists.org/forum/showthr ... ght=pynode
a některé jsou přímo sviňsky dobré
http://www.swineworld.org/blender/
A teď je otázka jestli to povolit v pravidlech. Byla by to výzva pro Pythonu a matematiky znalé, ale zase by to třeba deprimovalo začátečníky. A navíc povolit hotové skripty, nebo jenom ty co účastníci vytvoří? A co když v budoucnu budou některé součástí distribuce Blenderu?