myslim ze naopak to vidim celkem strizlive.
Nejpopularnejsi hra counter strike, neni zrovna o zbyrani dimantu na zahrade, a o unrealu, quaku atd nemluve.
Aby to nebylo malo, americka armada(opredevsim) si vsimla(nejsou tak blby) ze hry tohohle typu sou idealni nastroj jak zjistit kdo by byl pro ne idealnim vojak. tak se rozhodi vytvorit hru
http://www.americasarmy.com/downloads/
kterou muzete stahnout zadarmo. je to dost high-end hra. Tahle hra slouzi k zdatabazovani hracu, jejich chovani pri valecnych situacih, a nauceni je taktickym postupum boje a prispusobeni lidskych reakci.
vse je zdatabazovane lezou z toho vysledky a kdyz k nim nekdo nastupuje do armady tak jedna z nemala podstatnych otazek je jestli hraje valecne hry a jak dlouho a ktere.
samozrejme pokud hraje zrovna zminenou hru, maj jeho zaznamy a vedi dost dobre jak se v danym situacich chova a co od nej muzou, ocekavat.
sice mi namitnete ze v realy clovek neni stejne fyzicky zdatnej jako ve hre. ale ve hre se snadno naucite taktice boje a spoluprace pri reseni bojovich situaci....cimz jste svejma znalostma na mile daleko od nehrace(novacka).
nechci tady psat eleborat ale vetsina her tohohle typu slouzi k vytvareni potencionalnich bojovniku,a hlavne vam vytvari podminene rekce ktere vam vylezou na povrch ve "spravnou"chvili.
sam si dobre pamatuju kdyz sem hral vice city a vlez na ulici a bylo mi divny ze tam nejsou ty lidi ze hry a ze bych si vlastne tohle auto moh vzit...ale neudal.
ve chvili kdy bych se dostal do kryzove situace bych ale vedel presne na to jak si to auto obstarat, protoze chovani entit v tehle hrach je na dost vysoke urovni v zhledem k realnemu svetu.
proc sem teda zvolil hru typu, boje?
to proto ze je treba prave na tomhle priklade ukazat cestu, ze jede vytvorit hru nejoblibenejsiho typu boje s jinym cilem nez je znicit protivnika.
Lidi co hrajou bojovky asi nepujdou hrat packmana.
Ja myslim ze je to dobre promyslena strategie.
jde o to oslovit hrace bojoveho typu(coz jsme do urcite miry vsichni) a dat jim hru typu boje kde se ale ucej uhybnym manevrum ktere se jim vrejou do hlavy. Nauci je jynym reflexum.
Verte tomu nebo ne ale kdyz se naucite dobre uhejbat, tak prvni co udelate kdyz vas nekdo napadne, tak je to ze uhnete. pokud budute nauceni odpovidat jinak, at uz jen mentalne, predevsim jde o mentalni stav tak odpovite na utok, jinak..atd.
Ve skutecnosti se to muze lehce obratit priti cele moji fylozofii, ale to jen v jednitlivych pripadech kterym se clovek nevyhne.
To ze ta hra muze ve vysledku bezet multiplatforme jen nahrava memu zameru. A to ze to muze bezet i na Linuxu, je dost dulezity protoze lidi co delaj na linuxu sou vetsinou(me se zda) jineho chrakteru nez ostatni uzivatele. maji vic socialni sklony.
Kdyz tak pozoruju celou situaci systemu, zda se mi ze diky mobilum ktere cim dal vic bezi na linuxu a budou v tom pokracovat, ve vysledku vyhraje jakysi druh linuxu pro osobni pocitace, neb mobil ma daleko vic lidi nez pocitac a samozrejme chteji plnou kompatibilitu s jejich zarizenim. ,...nehlede na to ze mobil se stava malym pocitacm kter muze nahradit momentalni krabice...coz je trochu jina pisnicka ale hraje v tom urcitou nepodstnou roli;)
Konkretne ke strategii hry:
Pokud nekoho uderis tak stracis body, v podstte to znamena ze nespolupracujes se spoluhracem dostatecne dobre, tudis jdes proti smyslu hry.
dalo by se to popsat nasledovne.
pokud uhnes nejakym fakt fykanym zpusobem dostanes maximalni bod a zrovna tak souper.
pokud uhnes jen tak tak dostanes min a souper jeste min, a pokud se do tebe nekdo trefi tak dostanete oba kulovi. cim driv znicis soupere tim kratsi dobu budes hrat. jako ve skutecnosti, samozrejme muzes hrat novou hru, ale bodu nebudes mit moc, a o to jde.
(to se musi poradne domyslet)
je to o tom jenom zmenit strategi hry.
tak trochu se obracim na fylozofii bojoveho umeni capoeira(tak jak sem ho pochopil ja) ze oba hraci hrajou protoze je to bavi a snazi se udelat co nejlepsi figl jak uhnout, napadnout ale zaroven toho druhyho neznicit, protoze by si pak nezahrali.
Citace:
Další věc že u projektu s provizornim názvem B.FIGHT pochybuju že si někdo neudělá normální mláticí verzi..
neudela, protoze ten projekt bude spadat pod licenci, kterou musim samozrejme nejak promyslet a zjistit potrebne informace kolem, ze hra je fre do ty doby dokud splunujes pravidla GNU a pravidlo ze hra nesmi byt nasilneho typu.
ja vim je to krehka hranice prave u tohohle typu hry. ale myslim ze ta cele balancovani na hranici je na tom zajimavi.
asi tak jm
jak sem rikal pokud by s vam to nekomu libylo, cela tahle vec rad bud s vama na tom spolupracovat.
kdyby vas tohle zajimalo, kouknete sem(najdete tady zajimavy linky, nechci je vypisovat jednotlive a delat ze sem to vsechn nasel ja osobne)
http://alexmunn.com/html/gamestudies_main.htm
http://www.killology.com/chicagotribune.htm
http://www.newsreview.com/sacramento/Pr ... id%3A31755
sorry je to v anglicine