xmalda píše:
tak po delší době přikládám poslední práci. Pořád zápasím se šumem. Kdyby jste mi někdo pomohli, budu moc vděčný. Render:cycles, samples 1100, Transparency min5-max,Bounces min4-max8, Diffuse 8, Glossy 5, Transmission 4,No Caustics, bez Ambient O. RT cca 50min na GPU. Obrázek je bez postprocesu.
http://www.studiomalda.cz/blender/vratnice.png1) 1000 samplů není na interiery moc - budeš muset zvýšit počet samplů
2) Nastavení Light Paths většinou nechávám na Full global illumination. Zpravidla změna nastavení nemá zásadní vliv na rendertime. caustics může bejt vypnutá, nebo ji můžeš v novejch verzí blenderu filtrovat, což je asi lepší. V tvěm případě tam tý caustics moc nebude, tak je to asi taky jedno.
3) Nastavení v kolonce Performance je většinou docela důležité:
Ujisti se, že používáš správnou velikost tiles (u GPU je většinou nejrychlejší 256x256)
Nepoužívej Progresive refine (to je asi jasný)
Zapni "Use spatial splits" - nedokážu určit, jak velký vliv to bude mít, ale mělo by to pomoct
4) To NEJDŮLEŽITĚJŠÍ: Nepoužívej tak světlé materiály: Když budeš mít všude difuzní materiál s barvou RGB 1,1,1 tak se bude paprsek světla odrážet dlouho a nebude vůbec ztrácet intenzitu (proto se pak aplikují Light Paths ty limity, který zabraňujou aby se některý paprsky odrážely stokrát, což je ale jenom pseudo řešení - skutečně to vyřešíš tak, že snížíš odrazivost materiálů a paprsky rychle ztratí energii samy). Pro bílou stěnu je dobrý mít diffuzní materiál s barvou RGB 0.6 0.6 0.6 a podle toho uprav i ostatní materiály (i ty lesklé). Získáš kontrastní osvětlení, plnější stíny, realističtější obrázek a navrch snížíš šum.