Pekný deň prajem, mám taký problém v Blenderi. Animujem nejakú sústavu ozubených kolies, pričom prvotné koleso sa hýbe podľa IPO krivky, pre ďalšie používam constraint "copy rotation". Keďže kolesá majú počty zubov v istom pomere, používam hodnotu "influence". Po čase som si na istom kolese vsimol niečo divné. Sústava začína tak, že pôvodné koleso má polomer r, na ňu je pripojené koleso s rovnakým polomerom a na neho nadväzuje koleso s polomerom 3r. Prvé koleso má svoju IPO krivku. Tam problém nie je, točí sa v poriadku. Druhé koleso má influence 1.00, tu som problém ešte nezbadal, točí sa normálne, kopíruje rotáciu prvého (v nastaveniach zaškrtnuté invert, aby sa točilo naopak). Pri treťom kolese s polomerom 3r som problém najprv nezbadal, ale na rovnakej osi je pripojené ďalšie koleso, ktoré bolo k tomuto priparentované. A keďže kolesá majú vo svojej výplni istý vzor, bolo ľahké zbadať, práve to priparentované koleso každú chvíľu pri prehrávaní animácie dajako divne v rotácii poskočí dozadu. Myslel som si, že je chyba v parente, preto som ho zjednotil s tým veľkým kolesom (ktoré ma zrovna taký vzor, že som to nezbadal), no tam sa chyba prejavila rovnako, tým kolesom to divne trhá. Zistil som, že ako často a veľmi to koleso skáče v rotácii závisí od influence - čím menšia hodnota influence, tým je chyba viditeľnejšia. Neviem, ako inak by som túto sústavu riešil, keďže je pri IPO dosť ťažké sa trafiť do zubov, preto mi tento spôsob prišiel veľmi vhod. Nazdávam sa, že hodnota influence funguje ako "časť uhlovej rýchlosti, tj uhlová rýchlosť objektu w2 = influence*w1). Možno to tak nefunguje. Skúšal som rôzne hodnoty, pri influence 0.01 (100 násobne menšia uhová rýchlosť) sa koleso vždy otočí asi o 10 stupňov a potom skočí na pôvodný uhol a takto skacká do konca animácie. Pri influence 0.5 som zatiaľ problém nevidel (no možno vzor na kolese spôsobuje, že to ani neuvidím), ale nechcem to vyriešiť tak, že zmenším koleso, chcem, aby to fungovalo dobre pre všetky hodnoty influence. Neviete, kde by mohol byť problém?
presne rovnaký problém rieši týpek tu
http://blenderunderground.com/forums/vi ... f=2&t=6661 avšak žiadna odpoveď tam nie je