Právě je pát lis 22, 2024 9:42 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2012 11:25 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Shadery jsou povětšinou mixované z více složek. Jediné jednoduché jsou kovové shadery ... to jsem použil glossy jen jsem měnil barvu a roughness kde bylo potřeba.
S tím nasvícením jsem si neuměl tak dobře poradit, to je pravda. Zkusím to ještě poladit a udělat zajímavější render.

Model je ke stažení na adrese: http://www.blendswap.com/blends/vehicles/subaru-impreza-wrx-sti/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2012 9:41 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Nejednoduší způsob jak to nasvítit je použít dobrou hdri mapu, většinu teda nestačí první na kterou narazíš ale chce to jich vyzkoušet víc.
Asi největší free knihovna: http://www.hdrlabs.com/sibl/archive.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2012 4:41 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
lokhorn:to bych nedoporučoval mnohem lepší se je držet toho jak se svítí studiovky, podle toho udělat reflexní plochy a nastavit světlo a doladit v Gimpu přes idmasky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2012 1:46 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Tak na ten studiový render jsem prozatím nějaký levý. Dneska jsem se k tomu vrátil ale moc se mi nedařilo. Tak pro změnu zkusím "venkovní" render s HDR mapou a zakomponuju do toho ještě model robota :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: čtv čer 28, 2012 7:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Na HDRi si musim docela pockat nez se zbavim šumu.
Emitujici Plane je rychlejsi a pro studiovky, kde se snazi omezit odrazy na plochy cerna-bila je asi nejsnazsi reseni.
Model si final render po takove drine urcite zaslouzi. Nez se zadari nejaky ten render, treba se bude hodit aspon toto. Je to rychlovka co jsem mel starou scenu, ale porad se mi hodi. Omlouvam se za to leve slepe svetlo, jestli se k tomu dostanu, zkusim nektere veci doresit.

p.s.: trochu jsem narychlo upravoval tu krivku zeber u disku. Bych rekl, ze jsi to mel zakrivene dobre (ad posledni Layer) jen by vrchol asi nemel jit pred rafek.

Obrázek

Obrázek

Posledni je svicena HDRi z umělé studiovky (šum jsem zlikvidoval narychlo pres Blur:
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: čtv čer 28, 2012 8:02 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon led 23, 2012 7:51 pm
Příspěvky: 110
Na dveřích auta je vidět, že auto stojí na ploše, která je v dálce ukončená (tmavý flek). Je to lepší než předtím, ale pořád tomu něco chybí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: čtv čer 28, 2012 9:07 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
vklidu: To neni možný že ti to hdri dává tolik šumu, já s tim renderoval animace. Může to bejt tím že máš kolem auta stěny, s uzavřeným prostorem má cycles potíže. V nastavení world je dobrý zkusit taky zaškrtnout sample as lamp u některých hdri to hodně pomáhá.

Ale studiovku si určitě taky zkus s progresivním náhledem jako má cycles je to teď o dost snažší než to bylo třeba s internalem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: čtv čer 28, 2012 10:14 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Apolokrieg: to mi nevadí. Pravé díky těmto ostré ukončením hranam se na lesklem povrchu docílí odrazů díky kteremu jde poznat jak je tvarovaný. Kdybych zato zavřel do bílé bedny, tak z něho zbude šedé nic :) dokonce jsem podklad a pozadí pravé kvůli tomu zmenšil
http://www.youtube.com/watch?v=-Yp7II3XjW0

@lokhorn: spodní render ma jen padesát samplu oproti vrchním 130. Neslo mi o prime porovnání. Jen jsem chtěl říci, že přímým světlem jede render rychleji. A zrovna pro studiovku, kde jde o odrazy bila černá na objektu nemá cenu pouzivat hrdi mapu.

Na samply se podívám dík. V uzavřeném prostoru to není, je tam jen pozadí. Jen pro predstavu render co pro tyto věci trva dele jak minutu jsou pro mne moc pravé kvůli tomu ze na ne čekám v progresivním náhledu. Render tlačítko značku se č les málokdy :)

Mimochodem tohle je pekny tut

http://vimeo.com/31570520


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 29, 2012 9:56 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
VKLIDU, co pouzivas za kartu? Mi pride, ze tam mas velky cas...

R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 29, 2012 10:07 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Velky čas. Hoši jak já vám závidím :-D
Já pracuju na noťasu s procesorem i3, na grafice renderovat nejde a na 150 samplů bych musel čekat asi tak 15 minut :-D
Proto mi to taky trochu trvá, vyplodit nějaký další render :-)
Jinak díky za nápady a ukázky. Ten tutorial s tím nasvětlením jsem už jednou viděl, ale shlédnu ho ještě jednou a vyzkouším. Třeba ne přímo tedy s autem, ale vyzkouším.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 29, 2012 10:18 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Notas....tak to se divim vzdy, kdyz nekdo tohle vyslovi. :) Co to je? :)))))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 29, 2012 10:23 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@lokhorn: Toto bylo onehda na 600 samplu . . .

Obrázek

@Siso: ATI Radeon HD 5750 1024 MB, takze render jede na CPU.
(iMac - Processor 2,93 GHz Intel Core i7, Memory 4 GB 1333 MHz DDR3)
Dalsi faktor pro (asi) delsi cas je, ze jsem mel spustenou hromadu aplikaci a retusoval 500MB obrazky. Render bezel na pozadi.

Ale kazdy tip na speedup uvitam :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 29, 2012 10:31 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
No tip je jen jediny = jednoduchy = nic prevratne = CUDA, OPENCL. :) Posli blend schvalne presne nastaveny, kameru, vsechno, rozlisenie, jak si to renderoval a skusim to zmerat u seba... ;)

R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 29, 2012 6:20 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Prikladam blend a nekolik casovek renderu - jak mesh light, tak nasviceni HDRi. Hlavne prikladam rendery, predtim to byly jen otisky 3D okna coz by se tezko porovnavalo, kdyz nevim jaky mas monitor. Pro doplneni jen, ze to byla verze 47342 (tomato). Ale jestli mi chces jen ukazat jak mi to tve CPU natre, tak mne akorat nase . . . :)

http://blender.howto.cz/blender-links/Subaru/test-Subaru-RenderTime.zip
(Soubor za par dnu smazu, bo mi to zabira misto)

@lokhorn: "Sample as Lamp" vyrazne pomohlo s vychozim nastavenim 256.
(35 bylo jen o sekundu mene a vice sumu, 516 nebyl uz rozdil od 256, ale to je mozna dane malym rozlisenim HDRi. Kazdopadne dekuji.

@alimansan: rozhodne by pomohlo dat i na blenderartists ty clay-rendery (i na swap)

pozn.: tyto rendery nemaji nic spolecneho ani s render-time ani se "samples as lamp", jen jsem posouval svetla na vyruseni slepeho svetla.
Obrázek
Obrázek

Pekny link na "Car Paint with Flakes" http://www.blendernation.com/2012/03/30 ... or-cycles/
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: alimansan wip
PříspěvekNapsal: pát čer 29, 2012 11:27 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 26, 2010 11:28 pm
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník
No, nevím, ale takové zrcadlení, jaké mají ty koule, jsem viděl nejvýš tak na zbrusu nových mosazných trumpetách za výlohou hudebnin, ale těžko na autě... Snad ta úplně vlevo by byla akorát, kdyby na ní nebylo to divné růžové cosi...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 97 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz