Právě je sob lis 23, 2024 1:10 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: problém s přilepenou kapalinou
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2012 11:16 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
čaute,

mám malej problém... kapalina se mi nechce odlepit z modelu potom, co ten model do té kapaliny skočí a chce se vynořit...

abych byl konkrétnější - s Luborem Zelinkou připravujeme na Anifest (kterej začíná dneska) přednášku na téma Maya vs. Blender a v obou chceme mít připravenou charakterovou animaci, rigid bodies, simulaci kapaliny a látky a částice... naším hlavním hrdinou je Mr. Mrkev

začínám být už trochu bezradnej, protože když mrkvák vyplave z dřezu, zůstane na něm přilepená kapalina, a to ještě dlouho poté, co z vody vyleze úplně.. povedlo se mi vypozorovat, že tohle se neděje, když mrkvák skočí do vody a celou dobu co je pod hladinou, je kolem něj bublina a že to celý nějak souvisí s parametrem Speed (ten mrkvák tam skočí docela rychle a ten speed asi ovlivňuje i přesnost výpočtu u rychle se pohybujících objektů) - nemáte někdo nějakej tip, co bych mohl zkusit? parametr Impact u mrkváka je malej (0.05), protože při větších číslech to vypadalo jakoby pod hladinou bouchl granát a mám nastaveno ještě Free Slip a započítání jak Shell tak Volume


Přílohy:
help.jpg
help.jpg [ 26.72 KiB | Zobrazeno 1535 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s přilepenou kapalinou
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2012 3:09 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Měřítko scény je reálný? Případně jestli je na objektech aplikovaná velikost

Zrovna dělají na lepším systému kolizí pro smoke simulaci, nejsem si jistej ale asi je to stejnej systém kterej se používá i pro kapaliny. Tak můžeš zkusit stáhnout novější build z graphical nebo jestli ho používáš tak nejakej starší


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: problém s přilepenou kapalinou
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2012 9:40 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Tipl bych to na špatně nastavený časový úsek simulace (start a end time ve fluid domain). Čas simulace musí korespondovat s aktuálním rozsahem v časové ose Blenderu.
Simulace je numerická a krok je daný frekvencí snímků, nebo aspoň nevím o mezisnímk. výpočtu. Takže pokud jsou příliš velké změny rychlostí mezi 2 snímky, výpočet je nepřesný a nestabilní (to způsobuje ty "exploze"). Jak dlouho scéna s vodou trvá? Pokud by šlo o hodně rychlou animaci, nemusí stačit ani počet kroků při reálném čase. Potom by šlo animaci této scény zpomalit (třeba 2x) a výsledné video zrychlit (nebo renderovat každý 2. snímek).
Impact při ideále nastaveném čase = stabilní a přesné simulaci by měl být okolo 1 pro reálně vypadající animaci.

Další věc je, že není simulovaný vliv kapaliny na překážku - tlumení pohybu objektu. To je nutno pořešit ručně v animaci, jinak simulace reaguje na nereálně se pohybující objekt.

Předpokládám, že jde o aktuální verzi Blenderu (starší podporovaly pro pohybující překážky jen "no slip").


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz