Právě je pát lis 22, 2024 10:41 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: ned dub 22, 2012 2:25 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Jan:proč nemá reflexe sklo budíku? to jde přes nody mixnout glossy a glass shader a potom kompozice je strašná tobě nic neříká? a taky chtělo by to si pohrát s nasvícením, kamerou minimálně.

M.S.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: ned dub 22, 2012 4:16 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Máš pravdu, kompozice mi opravdu nic moc neříká. Nasvícení jsem zrobil rychle (což mě neomlouvá), jsou to dva plany vrhající světlo ze předu ze stran. Přední sklo reflexi má, ale namixovanou na 0,1, takže ji teda zvedám (na 0.3), výš už to není ono, je to málo průhedné.
Za další věty mě prosím nepřizabijte: :?
Co mám teda řešit na kompozici třeba toho budíku, když mám render jenom čistě jednoho objektu, který chci ukázat tak, aby na jednom obrázku toho bylo vidět co nejvíc? To, že jsem zatím nejsem schopen dostat se k jedné komplexní scéně zaplněnou věcma, je věc druhá, tam bych chápal, že je kopozice špatná.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: ned dub 22, 2012 4:49 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Jan:Dívej nasvícení, úhel kamery je o zkoušení a znalostech s kompozicí je to samé... nechci tady rozpoutat flame, protože každý to vidí jinak. Ale obecně středovky nejsou tak dynamické jako pravidlo zlatého řezu, ale to jsou opravdu úplné základy. Ti asi moc neporadím, protože by toho bylo dost co říct.

-nasvícení studiovek: doporučuju zajít do nějakého studia a podívat se jak se tam svítí studiovky
-úhel kamery: ideální je fotit nebo si hrát s kamerama v 3D dokud nejsi spokojen
-kompozice: to s tím ti neporadím, já mám v hlavě hodně pravidel a občas je i poruším ke kýženému výsledku

M.S. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: ned dub 22, 2012 8:59 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Díky za trpělivou odpověď, zkusím o tom něco pohledat. Ještě bych se zeptal na jedno-kompozicí myslíš rozložení objektů na obrázku, použití, kontrast, vyváženost barev, nebo oboje dohromady?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pon dub 23, 2012 3:20 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
Ohledne kompozice bych to videl podobne jako Jan. V tom smyslu, ze nez se zacnou vytvaret nejaka vizualne zajimava dila, je nejdrive zapotrebi znat nejaka ta pravidla. Ja s podobnym problemem zapasim uz nejakou dobu a bohuzel jsou vetsinou odpovedi podobne vyhybave jako: "pohraj" si s kamerou, "uprav" svetla - no jo, ale jak? Ceho se ma clovek snazit dosahnout? Nasleduje zpravidla zminka o tom, ze drzet se striktne nejakych pravidel neni dobra cesta, ze je to silne individualni atd. Obecne plati, ze spatna kompizice nedokaze sledovat pravidla, prumerna je dodrzuje, ale dobra kompozice je umi kreativnim zpusobem porusovat. Ovsem abychom tak mohli ucinit, je prece nejprve zapotrebi je znat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2012 7:01 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 21, 2005 9:06 am
Příspěvky: 145
Bydliště: Blízko Plzně
Myslím, že se zbytečně podceňuješ. Modelování je rutina a dá se naučit, jako cokoli jiného. Chce to jen vytrvat. Já to mám stejně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2012 9:27 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Na to je asi nejlepší modelovat, modelovat a ve zbývajícím čase modelovat. Jo a když už něco vymodeluju, je pro mě velký problém to otexturovat.
Budík jsem začlenil (nebo spíš: k budíku jsem dodělal) do své ptarně první ucelené scény, která neobsahuje pouze objekt vytržený z kontextu. Render Cycles, RT bez deseti minut 2 hodiny. I když to nevypadá úplně podle mých představ (je to také a prázdné a tak..) jsem rád že jsem to udělal. Taky jsem po čase začal zase intenzívněji dělat z Blenderem. Zde výsledek:
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2012 9:34 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 21, 2005 9:06 am
Příspěvky: 145
Bydliště: Blízko Plzně
Buď máš slabý počítač nebo špatně nastavený hodnoty v Integratoru, protože na tu dobu, co píšeš, je ten render pořád dost plný šumu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2012 9:37 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Ještě jsem zapomněl: 757 samples. Jo, počítač už není nejmladší.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2012 6:04 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 21, 2005 9:06 am
Příspěvky: 145
Bydliště: Blízko Plzně
Pro tyhle rendery, který nejsou finální zkus v položce Render -> Integrator -> nastavit jen Direct Light v rozbalovacím menu a nastav si Bounces na menší hodnoty. Pak ten Render poběží určitě rychlejš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2012 6:45 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Díky, zkusil jsem to a jede to rychleji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2012 7:15 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 21, 2005 9:06 am
Příspěvky: 145
Bydliště: Blízko Plzně
Tak vidíš. Jak jsem psal, render možná nebude tak kvalitní a realistický, ale pro tyhle testovací účely se hodí výborně, aby člověk získal představu jednak o kompozici, nasvícení a materiálech. Držím palce v dalším progresu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2012 10:29 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
ta postel je strasne masivni, zjemni hmotu. uber na tloustce noh a vubec vseho. takhle to vypada jako model do animovaneho vecernicku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2012 2:16 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Aparatura na měření délkové teplotní roztažnosti:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: sob kvě 12, 2012 1:07 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Konečné verze dvou předchozích prací:
Obrázek(updatovalo se to i v starším příspěvku)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz