slujda píše:
používám standartní nastavení, sampler Metropolis / Bi-directional, světlo Sun též s defaultnim nastavenim.
Jak říkáte to bude nejspíš ten kámen úrazu.
No, zas na druhou stranu je pravda že v Yafaray bych to nemusel renderovat celou noc, ta elektrika taky není zadarmo..
a pak taky potřebuju to mít co nejrychlejší, pokud tu adventuru nechci dělat 10 let..
Bi dir není uplně špatná volba, ale v tvém případě bych raději použil photon mapping bez caustics a nastavení můžeš klidně nechat defaultní. Taky použij ve scéně Portal
http://www.luxrender.net/wiki/PortalsMohlo by to výrazně urychlit rendering.
Jestli máš ve scéně jenom Diffuse materiály, mohlo by se to renderovat celkem rychle.
Co se týká yafaraye, tak je dobré si uvědomit, že verze pro B2.5 ještě není stabilní. Chtěl jsem nedávno vyrenderovat v yafarayi scénu, kterou už jsem měl nastavenou pro lux a vůbec jsem nemohl nastavit stávající materiály pro yafa, prostě to nešlo, každou chvíli to spadlo, takže jestli půjdeš do yafaraye, tak bude lepší použít verzi 1.1 spolu s Blenderem 2.49.
To má ještě jedno úskalí v tom, že yaf1.1 je jen ve verzi 32bit pro windows, takže můžeš mít problém při instalaci, pokud používáš blender se 64bit pythonem. Onehdá jsem se na to vykašlal a yafaray jsme měl jen v linuxu, pro kterej je i 64bit verze.
Jinak je ale yafaray skvělej a je opravdu o dost rychlejší než lux, jen kdyby ten jeho vývoj nebyl tak pomalej...
Marek