Právě je čtv bře 28, 2024 5:40 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2011 6:12 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
:idea: Chyba bude asi způsobena verzí blenderu... ve verzi 2.5 ještě není GameEngine 100% funkční.

:!: Hra je stavěna a určena pro Stable verzi 2.49 b2 což bude asi tvůj problém.
:idea: Další věc nutná, je mít soubor "cz.txt" ve stejné složce co blend.

:? chyba je způsobena jednak mou nepozorností a jednak jiným api blenderu 2.5 Moje chyba je unicode znak v textu který normálně blender 2.49 ignoruje ale 2.5 ho řeší... (Opraveno a díky) a druhý problém je chybějící mathutils v jádře GameEngine... dá se to nahradit pythonem jako takovým...ale vadilo mi že by se kvůli takové hříčce musel instalovat celý python 2.7 když to starší blender umí i bez pythonu... Hned jak přijdu na to jak se změnilo nové api, udělám na to nějakou záplatu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2011 6:22 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 22, 2009 2:31 am
Příspěvky: 187
Bydliště: Slovakia - Jakubov
hmm je to divne skusal som to na PC aj NoTeBOOKU v oboch verziach, takze v 2.5 to pochopitelne nejde ok, ale nejde to ani v 2.49b ( oblaky so velkou rychlostou tocia okolo vlastnej osi, letia uz vsak zo vsetkych stran) cz.txt mam spolu s blendom a ajtak stale 123..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2011 6:54 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
to co popisuješ nastane, když nemáš soubor cz.txt u toho .blend souboru !
jediné čím by to ještě mohlo být... pokud jsi linuxák tak že by cesta k tomu souboru byla definovaná jinak...

hodně by mi pomohl výpis z toho consolového okna... v něm je vše důležité


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2011 7:20 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Tento problém robilo aj mne.
Keď som to spúšťal spakované z winraru.
Stačilo nebyť lenivý a niekam to rozbaliť. :-D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2011 7:24 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 22, 2009 2:31 am
Příspěvky: 187
Bydliště: Slovakia - Jakubov
ako som uz hovoril subor cz.txt mam spolu s blendom.. :-D a mam XPcko..
v konzole vypisuje ze je chyba v scripte: mrak_script v riadku 25 (teda riadok otvarajuci cz.txt) a potom ze: no such file in directory, takze tomu vobec nerozumiem.. hmm.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv bře 03, 2011 7:27 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
a další věc je mít asociovaný .blend soubory s blenderem 2.49 b2

Pokud totiž první spustíte blender a v něm teprve dáte otevřít soubor se hrou.. tak defaultní cesta pro cz.txt je automaticky kořenovej adresář blenderu ! pokud ale poklepáním na .blend spustíte blender a sám se v něm .blend otevře je defaultní cesta adresář kde je blend uložen :|


to : 1adamm115 zkus ten cz.txt nakopírovat do adresáře kde je blender.exe .

jako runtime to chodí všude...


:!: :!: :!: Sice jsem si zakládal na tom aby slovník byl editovatelný... ale kvůli problémům jsem se rozhodl ho zazdít do scriptu přímo...
Od teď by nikdo neměl mít problém se spuštěním... :!: :!: :!:

Dále jsem vytvořil verzi fungující na blenderu 2.5 a novějším... ale je to peklo ! nestabilní a na H***** !!! zkuste štěstí... na 2 ze 3 počítačů to zkončí pádem blenderu... to ale není chybou hry ale neodladěností Game Enginu ve 2.5 a HW


:idea: edit: 4.3.2011 7:00 zjištěna příčina pádu v blenderu 2.5 Stačí z kamery odmazat script "sound" přijdete tím o zvuky ale hra jede. :!:

:idea: edit: 4.3.2011 8:00 pádu blenderu pod 2.5 se dá zabránit i tám že v nastavení blenderu přepnete zvuky z OpenAL na SDL a nastavíte co nejmenší buffer aby zvuk byl co nejméně zpožděn. :banana:

přikládám verzi se zapečeným slovníkem a upravenou texturou lodi.

EDIT: by moderátor


Přílohy:
Poznámka: blend pro blender2.49 b2
untitled28.zip [3.28 MiB]
92 krát
Poznámka: blend pro blender 2.5 a novější

!!! Pouze experimentální !!!
Nutnost mít nainstalovaný python

untitled28_25.zip [3.29 MiB]
96 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát bře 04, 2011 5:18 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Tak jsem zase trochu zapracoval 8-)

Novinky :
:idea: Menu , snad se bude líbit, je to jednoduché ale funkční a animované
:idea: Loading screen
:idea: Odstraněny problémy s externím slovníkem
:idea: Nastavení obtížnosti ve 3 krocích

Zbývá dodělat :
bonusy, game over screen, online High Scores a cokoliv si budete přát.

edit: 4.3. 2011 19:00 přidány nové zvuky do menu a hry.

Obrázek

Doporučuju udělat runtime, v tom okně to prostě vypadá líp.


Přílohy:
Poznámka: .blend pro blender 2.49 b2
untitled36.zip [3.4 MiB]
95 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát bře 04, 2011 9:13 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 03, 2010 11:03 am
Příspěvky: 51
Dobrá práce! :wink:
chtelo by to jeste do pozadi nejakou letní neprovokujici opakujici se hudbu, přecijen by to zlepsilo atmosferu :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát bře 04, 2011 11:03 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 10, 2009 12:38 am
Příspěvky: 313
Super! Krásně hratelná (už teď) a dopře provedená hra v GE. Myslím, že je to velmi povedené.
Jediné, co mi vadí, že ze začátku dlouho trvá, než začnou přilétat první mraky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 10:06 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Jsem moc rád že se vám to líbí. S hudbou v pozadí to bude asi malinko problém... Pokud to bude v nekomprimovaném .wav formátu, tak to bude hodně veliké, ale nějak to snad vyřeším.

K problému mraků na začátku hry... Jsou dvě věci kvůli kterým problém vzniká a jeho řešení nebude nijak snadné. První problém je že se mraky musí objevit dostatečně daleko od kamery aby nebylo vidět jeho přidání do scény. Druhej problém je že mrak má cca konstantní rychlost z čehož vyplívá že mraku prostě trvá než doletí ke kameře... zkusím na tom nějak zapracovat, ale bude to asi dost komplikované, už takhle je tam scriptů poměrně dost.

edit: 5.3. 2011 10:30 Hotovo... na pozadí hraje doufám příjemná hudba... Moc díky za radu, hodně to zvedlo atmosféru. A problém s mraky na začátku jsem taky vyřešil takovým fíglem, pozornější so toho asi všimnou, ale v průběhu hry to zmizí...

Ještě musím dodělat vypínání hudby a pár blbostí a pošlu to sem... jen to trochu nabobtnalo k 13MB tak to asi dám na privátní ftp... abych neobsazoval zbytečně diskový prostor fóra...

Vyjádří se k tomu admin?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 1:47 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 22, 2009 2:31 am
Příspěvky: 187
Bydliště: Slovakia - Jakubov
konecne mi to bezi bez problemov. je to super hra, velmi ma bavila a myslim ze aj splnila svoju funkciu "vyuka psani na klavesnici"
mozno by sa ale malinko hodilo rozsirit tu slovnu zasobu, pretoze sa mi stalo ze niekedy bolo aj viackrat to iste slovo na
obrazovke.. :emo17:

a len taka mala pripomienka.. ja som si napriklad nevsimol rozdiely medzi jednotlivymi obtiaznostami.. podla mna by mohla mat kazda obtiaznost svoju vlastnu slovnu zasobu, takze v lehkej by boli kratsie slova a v tazkej tie najdlhsie ktore existuju. ale to je len mala pripomienka :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 2:11 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Slovník je tam zatím jen testovací... s tím mám velké plány, proto byl přibalen jako samostatný soubor...
ale už mam vyřešeno jak načítat externí slovník když ho blender najde a když ne tak používá interní...

Zatím je tam opravdu moc málo slov...

Obtížnost: Hodně jsem zapracoval na rychlosti generování mraků na začátku hry, zvětšil rozdíly mezi jednotlivými obtížnostmi a celkově hru optimalizoval, nebylo to zrovna jednoduché ale myslím že je zase vidět kus práce...

K těm různým slovníkům pro každou obtížnost... toto jsem zkoušel a nepřišlo mi to jako uplně ideální...ale čas ukáže. Od finální verze je ještě daleko a budeme zkoušet různé nápady a podle vašich ohlasů ta hra bude nakonec vypadat.

http://milikiller.ic.cz/external/untitled44.zip
http://www.uloz.to/8160931/untitled44-zip
Nevím jak velké soubory můžu dávat sem na fórum tak to radši dám k sobě na ftp... zkuste


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 10:59 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Ahhh...je dobré, že jsi sem po dlouhé době zavítal...už jsem skoro nedoufal.
Alespoň sekce o GE ožije :-)

Co se týče hry, mám tu už jen verzi Blenderu 2.56a...a hra nefunguje korektně viz screen shoty...


Přílohy:
mili_hra.PNG
mili_hra.PNG [ 859.9 KiB | Zobrazeno 3762 krát ]
mili_hra_konzole.PNG
mili_hra_konzole.PNG [ 57.26 KiB | Zobrazeno 3762 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2011 6:21 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Pro verzi 2.5 jsou nutné úpravy... je to kvůli změnám v api...
Popsal jsem to vejš ,ale nejsi první kdo se na to ptá...ještě to trochu rozvedu, protože ne každej o těch změnách ví. Zároveň pokud nechceš nic přepisovat tak jsem tu posílal upravenou verzi pro blender 2.5

První zásadní změna v api je v Mathutils, nyní se sada funkcí jmenuje mathutils. Některé funkce v ní se změnili a odstranila se funkce Rand pro random... Což mi připadá jako debilita... ale budiž

nějaké info je zde http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.5/Py/Scripts/Guidelines/BGE_Scripts_Migration

tak že pokud chcete vyzkoušet tuhle hru pod blendereme 2.5 musíte změnit ve dvou scriptech a to "random_anim" a "mrak_script" následující řádky

předem upozorňuji že nahrazujete interní funkci blenderu funkcí random z pythonu který musíte mít korektně nainstalovaný.

Kód:
import Mathutils
from Mathutils import *

změnit na

import random

a ještě změnit všechny

Kód:
Rand

za

random.uniform



nemá smysl sem dávat upravované verze pro 2.5, blender je zatím experimentální a GE v něm nechodí 100%
Vše dělám pro blender 2.49 b2 pokud to chcete zkoušet v jiných verzích tak si to upravte. Návod na to máte.


PS : Máte se asi na co těšit, hned jak dokončím tuhle hříčku. S kamarádem začínáme řešit další herní koncept. Ještě není uplně jasné o jaký žánr půjde, ale bude to buď klasická arkáda na styl Mario bros, nebo GTA... Zatím to zní dost nejasně ale dějovou linii máme a v hlavách se nám rodí zajímavé věci, tak až budeme mít po ruce něco prezentovatelného tak se předvedeme. Hlavně chceme aby to nebyla klasická blenderovka jakých je dnes tisíce... 3D akce bez akce, auta které nikdo nebude hrát atp... no bude sranda. Od minulých let se hodně změnilo a ti co mne znají již delší dobu tak ví že mám velký problém s dokončováním svých projektů, ale to je už minulost a co začnu to také dokončím. :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2011 10:23 am 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Pohodová hra.
Jas slnka -100% :emo20:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz