Právě je úte lis 26, 2024 11:35 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: ned zář 26, 2010 10:48 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Jde nějak zobrazit poloprůhledný podkladový obrázek nad editovaným meshem? Štve mě, že když modeluju pomocí podkladu, tak můžu jen ve wireframe módu (jinak podklad nevidím). Dost často by byl lepší solid.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: ned zář 26, 2010 11:01 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
ted sem te nejak nepochopil o co presne ti jde??
pokud pouzivas Back ground tak tam je to vazane na pohled pokud pouzivas plane a na nem zobrazeni textury tak muzes jakykoli objekt nastavit jak chces na zobrazeni (wir solid texture a dalsi) staci dany objekt jen vyselektovat a v object (F7) v paletce draw prepnout zobrazeni (konkretne drawtype) nic slozityho....

ja to treba delam tak ze objekt co modeluju mam nastaven na solid vsechny ostatni mam na zobrazeni textured tudis mam furt videt texturu co mapuju prez UV a muzu pohledem otacet jak se mi zlibi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: ned zář 26, 2010 11:18 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
2 obrázky za tisíc slov:
Takto to vidím v blenderu:
Obrázek
Takto to chci:
Obrázek
Tak co, jde to nějak? A pokud ne, je to v plánu?
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: pon zář 27, 2010 9:46 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 08, 2009 7:26 pm
Příspěvky: 312
Myslím že tohle nejde, ve viewportu je možný zobrazovt jen solid, wire, texured. Transparentní tam nejde.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: pon zář 27, 2010 10:04 am 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 18, 2009 9:36 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Vsetín
Tak mě příjde, že nejlepší by bylo dát wireframe. Ono přeci není až tak potřebné vidět faci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: pon zář 27, 2010 1:38 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 22, 2010 3:44 pm
Příspěvky: 87
Bydliště: Varnsdorf
no přišel jsem na to jak to udělat v objekt modu ale v edit modu to nefunguje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 12:15 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Ale o tom celou dobu mluvím, chci to v Solid módu, ve wire to samozřejmě není problém... Vidět facy je občas hodně důležité, alespoň pro mě. Kdyby to nebylo důležité, tak by tam ten solid mód nebyl vůbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 8:16 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
frca: todle je lehce proveditelny prez materialy ;) GLSL :wink: mam takhle napriklad udelany okno u Skody 105 a na nem fejkovany odrazy okoli (ten odraz by byla prave ta podkladova textura) :wink:

normalne si vloz do sceny plane dej na nej material u kteryho zapnes Ztransp aby byl potompruhlednej nasledne se prepni do textur buton nacti si texturu kterou chces mit polopruhlednou, prepni se zpet do material butons otevri si zalozku mapTO a parametrem col urci jak moc bude ta textura videt :wink: nasledne si otevri paletku map input a prepni mapovani textur na na UV (samozdrejme to pak mapujes podle predem pripravenych UV koordinatu) a voala co se nedeje mas namapovanou texturu na plane a jeste je polpruhledna

no a pak jen to co sem psal vyse :wink: modelovanymu objektu jen das solid zobrazeni a je to :-) nic sloziteho pokud budes chtit Blend soubor dej vedet



jeste sem zapomel dodat ze ale musis mit nejaky svetlo ve scene aby to bylo videt ta textura aby si se nelekl :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 8:57 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
To zní proveditelně. Tento postup je pro 2.4x, nebo pro 2.5?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: úte zář 28, 2010 9:22 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
mel by byt proveditelny v obou verzich :wink: jinak sme to ale zkousel ve 2.49 a tam to facha na 100%


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Podkladový obrázek - over
PříspěvekNapsal: sob říj 02, 2010 3:11 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
ještě by se to dalo udělat tak, že si nahraješ klasicky background image a tomu modelu kterej chceš vidět pak zapneš ztransp a stáhneš alphu třeba na polovinu...pak jen v object buttons zatrhneš volbu transparency a model bude ve viewportu tak průhlednej, jak nastavíš materiálu alphu..ale půjdou při tom vidět i např. zadní facy meshe, takže možná Bumpkinův postup je lepší :-) btw nevim, jestli to jde ve 2.4x, já už úplně přešel na 2.5


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz