Právě je čtv bře 28, 2024 6:39 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: ned kvě 16, 2010 7:15 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Zdravím, mám dotaz, dělám na softwaru který odchytává data z Communiti core vision.

Mám plochu na kterou projektorem promítám obraz z game enginu. Problém je že promítám na plochu která není vždy pravoúhlá. Potřeboval bych udělat Plane který bude mít jako texturu aktuální obrázek z game enginu. Pomocí posunu vertexů bych tuto texturu mohl deformovat, nebo navrhnětě jakýkoliv způsob jakým se dá dosáhnout této transformace.

pro ilustraci co vlastně chci :
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: ned kvě 16, 2010 11:53 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Tak si odpovím sám. Existuje na to modul Video Texture
zde je dokumentance k modulu
http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Source/GameEngine/2.49/VideoTexture

promítání textury na objekt již funguje, ale pokud má ten plane jen 4 vertexy a zdeformuju ho, tak se ta textura zlomí. máte někdo nějaké řešení?

Potřebuju hýbat vertama, a tím měnit tvar toho plane na které se promítá pokud bude mít více vertů než 4 značně se tím zkomplikuje deformování toho projekčního plane


Přílohy:
Poznámka: ukázka je tady
untitled2.zip [72.59 KiB]
70 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: ned kvě 16, 2010 11:57 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
já bych zkusil zahustit síť - pak si tu zahuštěnou plane můžeš ohnout jak potřebuješ (třeba pomocí nějakýho jednoduchýho rigu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2010 12:02 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
musíš na mne trochu pomalu, k blenderu se vracím po pěti letech, tak jsem ještě spoustu novejch featurek neprohlédl, co myslíš tím rigem?

Edit:

Tak jsem zkoušel použít modifier -> subsurf -> simple subdiv
kvalita obrazu se výrazně zlepší ,ale nejde hýbat vertexama.

přikládám demo kde je udělán jednoduchý pohyb jedním vertem pomocí kursorových šipek.)

Pokud má někdo nápad jak vyřešit to "Zlomení" textury budu mu moc vděčnej


Přílohy:
untitled4.zip [67.68 KiB]
77 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: pon kvě 17, 2010 2:53 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Opravdu nikdo nevíte jak deformovat plane který má zahuštěnou síť vertů?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: čtv kvě 20, 2010 8:59 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 15, 2008 2:50 pm
Příspěvky: 244
Bydliště: áno
Milikiller: Rig - kostra(v podstate). Pomocou rigu by si to mohol spraviť následovne. Mohol by si priradiť ku jednej kosti jeden alebo viac vertexov, ku každej kosti spraviť animáciu pohybu niekam, uložiť ju ako akciu a potom by si mohol cez skript k tomu urobiť ovládanie(naprílad stlačením klávesy P nastavíš kosti "K" Presun na 5. sńímok akcie A). Ale či to bude fungovať neviem, moc skúseností s tým nemám.

EDIT: cez víkend sa budem podrobnejšie zaoberat rigovaním, ak by som zistil niečo zaujímavé, dám Ti vedieť :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: čtv kvě 20, 2010 10:46 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Jojo tento přístup mne také napadl. Vyzkouším to a uvidíme. Problém je že jsem armatury nikdy moc nepoužíval


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Deformace rasterizeru v game engine
PříspěvekNapsal: ned kvě 23, 2010 1:52 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Tak jsem již dokončil druhou půlku projektu, trackování laserového paprsku. a reagování na něj pomocí blenderu.

Obrázek
Obrázek

Pokud by to někoho zajímalo binárka je zde i s blendem
http://milikiller.ic.cz/external/laser_tracker.zip
Pro spuštění musí být připojena k počítači webkamera.

tracker je zatím stále ve vývoji, pokud by někdo měl zájem dodatečně vysvětlím ovládání aplikace


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz