zkus si udelat jednoduchou scenu:
jeden plane, static, na nej pak spadne nejaky objekt
jeden empty, treba nad planem
jeden objekt typu dynamic, kterymu se bude vypocitavat fyzika, aby mohl spadnout, pochopitelne nad planem
Nic rucne neparentuj. Vem si objekt, pridej mu property. Budou nas zajimat dva stavy: priparentovano a odparentovano, takze bohate staci typ bool. nastav na true a pojmenuj treba na "parent".
Dal objektu pridej tri senzory, tri kontrolery a tri aktuatory.
vsechny kontrolery budou typu AND.
Kazdy senzor bude mit prave jeden Aktuator propojeny pres AND.
prvni senzor: typ property, hodnota equal, Prop: parent, Value: true
prvni aktuator: typ parent, hodnota set parent, OB: "jmeno objektu ke kterymu parentujem, takze napri Empty.009"
druhy senzor: typ keyboard, klavesa treba mezernik
druhy aktuator: typ property, hodnota assign, Prop: parent, Value: false
treti senzot: typ property, hodnota equal, Prop: parent, Value: false
treti aktuator: typ parent, hodnota remove parent
Urcite by slo vymyslet i lepsi a jednodussi reseni, ale tohle je krasne funkcni. Mas tady nejakou promennou, ve ktere je stav pripojenosti, je nastavena na zacatku na presne znamou hodnotu, da se menit v case, neni tady prasarna, ze bys mel jeden senzor always a tam natvrdo parent a snazil se always prekonat jinym senzorem. Jakmile zmacknes mezernik, prenastavi se promenna, a objekt se odparentuje. Snad to z toho chapes
Timto zpusobem by slo udelat i "roztristeni" vetsiho objektu, ktery bys mel predem rozrezany.