Právě je sob lis 23, 2024 3:12 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: čtv úno 18, 2010 9:31 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Vítám tě na serveru. :wink:
Pomoc č. 1: Nevkládej obrázky jako kód, ale jako obrázek (pomocí tagů Img) nebo jako odkaz (pomocí tagů URL). BTW: přečti si navíc pravidla pro vkládání obrázků.
Pomoc č. 2: K vyhlazení není nutné mít zapnutý subsurf, ale také vyhlazování smooth, které nastavíš v menu Editing na panelu Link and Materials (vpravo dole).
Pomoc č. 3: Nejen já budu mít ICQ v podpise. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: čtv úno 18, 2010 10:00 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
prave wip sekce je tu proto, abys sem daval rozdelane veci a uzivatele ti je budou komentovat a radit. takze se neostychej sem prace nahravat, komentaru se urcite dockas.
k tem pracem: je na nich znat, jak ses ucil a zlepsoval. predpokladam, ze jsi je delal podle tutorialu. to je dobry postup a klidne v nem pokracuj, tak se naucis daleko nejvic.

o funkci vyhlazeni (set smooth) ti jiz psal taby. ja poradim osvetlovat scenu vice jak jednim svetlem, prosvetlis tim ty skarede tmave stiny, pod kterymi nejde nic videt. nebo alternativa - nauc se pouzivat funkci ambient occlusion (zalozka amb occ na karte world buttons - F8).

taky mam pocit, ze na spodku ucha mas asi zdvojene vertexy (dela to tam skaredou ryhu). v edith modu vem vsechno do bloku (klavesa A) a na karte Edithing (F9) na zalozce Mesh tools stiskni Rem doubles. mozna bude potreba pozmenit hodnotu Limt vedle v okynku (podle toho, jak jsou od sebe vertexy vzdalene), ale neprezen to.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: pát úno 19, 2010 10:42 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 06, 2008 5:13 pm
Příspěvky: 571
Bydliště: Wallachia (Vsetín)
Zbozmi píše:
jo set smooth sem zkoušel........ ale vždycky mi to udělá takový černý čáry......


Dej Ctrl+N (přepočítat normaly), pak ty čáry zmizí :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: pát úno 19, 2010 1:49 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
No, já když mám ty černé skvrny na modelu tak v internalu (renderu) nejsou vidět. Takže možná tam máš chybu někde v síti. Možná se ti někde překrejvaj facy nebo jsou zdvojené vertexy a podle těch hran co máš po obvodu hrnku bych to na to tipnul. Nebo možná pokud si tam někde používal mirror modifikátor tak si nezaškrtnul do clipping.
Jsou to jenom takové moje nápady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: pát úno 19, 2010 4:56 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 7:33 pm
Příspěvky: 521
Bydliště: Praha
Zbozmi píše:
dal sem ten setsmooth, pak Ctr+N (v editačním módu)
a je to furt stejné :-(
Obrázek
možná to je tím že sem jen trochu deb*l :lol:

mozna je to tim, ze si pred ctrl+n neoznacil cely model treba pismenem A. PS:sorry za cestinu. prohlizim forum na mobilu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: pát úno 19, 2010 11:24 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
je mozne, ze prepocitani normal (ctrl+n) nepomuze. podobne cerne pasy se mi na modelu (renderu) uz taky dvakrat staly. za boha jsem se jich nezbavil. zdvojene facy/vertexy tam nebyly. kroutil jsem nad tim hlavou, ale reseni nenalezl. protoze to ale byly jen testovaci modely, pustil jsem to z hlavy a dal neresil. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: sob úno 20, 2010 11:42 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
E => extrude


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: sob úno 20, 2010 3:03 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
v edit properties niekde by malo byt tlacitko remove doubles

ale osobne si myslím, že to bude tým, že to nie je 2-manifold. blender nevie správne vypočítať normály ak idú z jednej hrany viac ako dva facy a ja si myslim, ze v mieste kde je ten čierny pás, máš vo vnútri hrnčeka zabudnuté facyprepojujúce vnútornú a vonkajšiu stenu toto hrnčeka...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2010 6:01 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
nee ... už na začátku udělej hustší síť, nejdřív si rozmysli, co chceš udělat a pak jednej ... ale tím ten problém nevzniknul.

ale problém je v tom, že když uděláš extrude a nepohneš tím a pak ho uděláš opět, tak ti tam zůstanou vertexy, které nejsou vidět. Navzájem se dokonale přkrývají. Odstraní se to pomocí rem double.

druhá možnost o které se kluci zmínili, tak bylo to, že se ti propojili ( těžko říct kdy a proč ) vertexy facem i tam, kde k tomu dojít nemělo. Třebas mezi vnitřní a vnější stěnou hrnku. To pak dělá binec v renderu.

Když sem ten hrnek postneš na stažení, tak se můžem podívat v čem je zádrhel. Zobraz si taky normály. Někdy přepočítat normály nestačí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2010 7:12 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Vevnitř těch spojů máš facy takže ti to dělá bordel. Stačí je odmazat a je po problému. Nejlíp je asi uvidíš když si ze solidu přepneš na wire. Máš tam vždycky takovou linku uprostřed ze které vedou facy a ty spojují venkovní a vnitřní stranu hrnku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: ned úno 21, 2010 8:43 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
S tim uchem je to stejnej problém zase tam máš veprostřed edge kterej ti tam dělá tu blbost. A materiál importuješ tak že dáš Shift+F1 najdeš blend soubor a v blend souboru vybereš materiál a pak už si ho jenom aplikuješ na model.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 2:55 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
pokud ta lišta zmizela, stačí kliknout na spoj, jako když rozděluješ okna a dej "add Header".. měla by se pak objevit dole v okně :-)

to co chceš oddělit, tak vybereš a stiskneš P a dáš selected ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 4:10 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Pravděpodobně tam máš nastavenej stejnej materiál.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 4:35 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
noob: pravdepodobne ne ale 100% :wink:

Zbozmi: kazdy objekt co oddelis do noveho vzdy prejima material z toho predchoziho proto mu musis pridelit novy material aby si needitoval ten matros co je na stavajcim objektu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zbozmi
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 6:16 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
No já to tak nemám :-) ani už teď internal moc nepouživám. Ale měl by sis hodit blender do angličtiny. Jinak to aby to tam zůstalo tak to nevim, nikdy jsem to nezkoušel :shock: .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz