Právě je sob lis 23, 2024 12:58 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mapy(normal,diffuse, heigh, atd)
PříspěvekNapsal: pát úno 12, 2010 4:46 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Zdravim, minule som si pozical knihu o 3ds max, kedze su tam tipy pre 3d programy vseobecne a zistil som ze okrem obycajnych, bump(normal) su aj mapy typu diffuse a specular. (Mam jednu teoriu podla tej knihy ze obycajne textury = diffuse textury)Ja viem ze blender podporuje normal mapy ale o specular som v blenderovy nikdy nepocul. Daju sa nejako importovat a nastavit ako specular a je moja teoria o diffuse spravna?

PS: z programu xNormal viem ze existuje mnoho dalsich map ako heigh map a ine. Keby niekto vedel naco tieto mapy sluzia, moze to tu napisat pre celoforovu vedomost :D.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mapy(normal,diffuse, heigh, atd)
PříspěvekNapsal: pát úno 12, 2010 5:13 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
tak abych odpovedel na tvoji otazku, samozdrejme tyto mapy blender podporuje :-)

v prvni rade si musis ale ujasnit co ktery vyraz ve slovniku 3Dmax studia a Blenderu znamena :-)
me osobne pojmenovani z maxe moc nesedne :-(

color mapa (myslim ze v maxu je znacena jako ,,difus,, mapa ale nejsem si jsitej): uz jen z jejiho nazvu vypliva ze bude urcovat barvu :wink: (v blenderu se aktyvuje defaultne jinak to najdes v material butons v paletce map to a tlacitko col)
bump mapa: dobre se s ni dela popvrch jako napriklad pory, lletokruhy a dalsi veci mela by byt cernobila nejcasteji :wink: (v blenderu musis vzdy aktivovat tlacitkem nor v material butonas na paletce map to)
normal mapa: podoba se hodne podobne jako bump mapa ale na vetsi niance nez pory ci letokruhy (deformace obleceni ci podobne veci) aktuvujes stejnym zpusobem jako bump mapu
specular mapa: tato mapa urcuje jak moc a kde bude povrch odrazet okoli opet tuto mapu aktyvujes v material butons v zalozce map to a tlacitko spec

samozdrejme jednotlivy textury muzes prolinat prez alpha kanali nebo naopak na ne nanaset blend textury :wink:

jinak doporucuju se podivat na toto video od loocase
http://www.duber.tv/cs/3ds-max/material ... ke-kuze_1/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz