Právě je stř lis 27, 2024 4:00 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: vlastný modifikátor
PříspěvekNapsal: sob led 02, 2010 2:07 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
nazdar, viete niekto vytvoriť a pridať do jadra blendru modifikátor?
dlušie už totiž uvažujem, že by namusel byť zlý modifikátor, ktorý by proste do postupnosti operácií zakomponoval nejakú elementárnu operáciu.uvediem príklad:

chcem spraviť mozaiku zloženú z pravoúhlych trojuholníkov.
základný mesh je trojuholník postavený preponou dolu. aplikujem nan modifikátory v tomto poradí:
mirror podľa Y (získam takto štvorec, ale neviem ho využiť v poli)
*operátor - rotácia okolo osi Z o 45°
array
array

avšak bez druháho modifikátoru sa to robí podstatne horšie.

v praxi by stačilo ak by modifikátor upravoval mesh tromi základnými operáciami (grab, scale, rotate)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vlastný modifikátor
PříspěvekNapsal: ned led 10, 2010 5:44 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
U tak jednoduchého modifikátoru by to těžké být nemělo. Stačí vzít patch, který nějaký přidává a vlastní kód mod. upavit, což by byla jen maticová transformace bodů (vše musí být v C). Ale řada 2.4 je pro nové fce. uzavřena, takže v úvahu přichází jen 2.5, kde se změnilo api, volání fcí a přibyla nutnost vše zakomponovat do DNA/RNA. Potom je ještě potřeba přesvědčit někoho s právy zápisu do repozitáře o účelnosti patche.
Příklad by měl jít řešit i použitím empty jako offset/mirror object v mod. array anebo mirror, i když méně pohodlně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vlastný modifikátor
PříspěvekNapsal: ned led 10, 2010 6:44 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
EdgarVanat
To co píšeš lze udělat i teď. Array modifikátor přece umí i rotovat.

Načrtni, co potřebuješ přesně udělat, moc Tě nechápu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vlastný modifikátor
PříspěvekNapsal: úte led 12, 2010 2:07 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
napríklad mám objekt. aplikuejm naň nejaký filter. následne ho potrebujem zarotovať. potom tento objekt napríklad pomocou dvoch polí rozšítim späť a potrebujem ho zarotovať späť. čo si tak pamätám v cineme tento problém riešia spôsobom hierarchického prideľovania modifikátorov, čiže modifikátor sa považuje za empty objekt a pod to sa parentuje objekt na ktoý je modifikátor aplikovaný. toto zanorovanie potom umožňuje pred každým modifikátorom urobiť na objekte zmeny základných posunov. v blendri tento spôsob nie je a neexistuje náhrada.
keď už ste spomenuli použitie empty a pola, napadol mi ďalší prípad s ktorým som sa stretol a nevedel som ako ho riešiť.
chcel som vytvoriť nepravidelnú mozauki opakovaním jednej dlaždice. keďže bola asymetrická. je jasné, že vziať pole a proste tam narvať prvok a nejak prehádzať cez empty nešlo. prvú kópiu som umiestnil cez pole a empty. ďalšiu by som však ďalším empty umiestniť nevedel, pretože to už by bralo ako vstup obe inštancie...
ako by ste riešili toto? pripomínam, že modifikátor je podstatne viac smart riešenie než vytvárať inštancie predmetu a umiestňovať ich...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vlastný modifikátor
PříspěvekNapsal: úte led 12, 2010 5:49 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Opravdu je takový takový problém pro grafika na grafickém fóru udělat Jeden Blbý náčrtek myší nebo tužkou na papír a pak naskenovat/nafotit?
Možná Ti s tím modifikátorem můžu poradit (jednu dobu jsem si s tím docela hrál), ale luštit z toho textu, co potřebuješ se mi fakt nechce. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz