Právě je úte lis 26, 2024 10:53 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: úte led 05, 2010 10:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 10, 2009 12:38 am
Příspěvky: 313
Chtěl sem se zeptat, kolik je asi tak rozumný počet vertexů ve scéně, aby hru mohl rozjet průměrný počítač?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 12:44 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 20, 2007 12:51 pm
Příspěvky: 551
Bydliště: Praha, Česká Lípa
nedorozumění


Naposledy upravil vojtas1 dne stř led 06, 2010 1:11 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 12:58 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
vojtas1 píše:
Milion je na některá PC už dost, tak do 700 000 to jde i na průměru. Jde taky o to jestli to jsou particly nebo meshe. Taky jde o to jestli myslíš zvládnout po stránce rozumného render času což závisí na více hlediscích nebo po stránce pohybu v 3D prostředí. Můžeš si totiž u subsurfu vypnout zobrazení v 3D okně a mít ho jen pro render stejně jako u particlů si můžeš snížit počet zobrazených ale nechat velký počet renderovaných.


preco mam pocit ze ty v tomto poste hovoris o normalnom renderi...ja si myslim, ze sa pytal na GE, pretoze je to v sekcii GE...sorry ak sa mylim...

ja by som sceny s viac ako 20 000 face nerobil...ale zalezi aj na tom, ake velke textury mas, aky post process robis pocas hry atd...nie je vsetko len o pocte faceov (vertexov)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 1:11 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 20, 2007 12:51 pm
Příspěvky: 551
Bydliště: Praha, Česká Lípa
Omlouvám se uplně jsem přehlédl který ze 2 help topiců to je. To potom ano.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 1:47 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
sem viewtopic.php?f=10&t=7054 som posielal jeden blend file krajiny tá má 30000 vertexov a bežalo mi to 60 fps, takže by to minimálne asi ešte polovicu znieslo. Samozrejme najlahšie je hodiť si do scény kocku použiť multires a čeknúť fps.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 2:29 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no ano ale nepouzivas filtre (podla screenov sudim), napriklad bloom, blur, HDR, atd...skus si napisat, a uvidis ako ti to klesne :)
vsak ja som nepovedal ze 20 000 je zelezne maximum, zalezi to hlavne od rozlisenia a poctu textur, od filtrov, od poctu facov, a potom ine...(scripty, zlozite logic bricks, atd...)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 2:47 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
foret píše:
Chtěl sem se zeptat, kolik je asi tak rozumný počet vertexů ve scéně, aby hru mohl rozjet průměrný počítač?

To sa nedá presne určiť.
Ide o to aká hra to má byť, použitia filtrov a akých, použitia fyziki, počtu fyzikálnych objektov, skriptovania, počtu a rozlíšenia textúr atd..
Aj keby toto všetko vieš, tak ťažko povedať :lol:
Treba sa do toho pustiť a uvidíš ako to pošlape.
Keďže sa hneď pýtaš na počet facov, tak sa domnievam že nepôjde o nejakú malú hru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: stř led 06, 2010 8:55 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
facov mozes mat a zaroven nemusis mat vela...ak pouzivas system LevelOfDetail (LOD), tak mozes mat celkovo veeelmi velafacov, ale naraz tam mozes mat iba nejakych trapnych 5000 facov...ked sa priblizis k objektu, vymeni sa mesh, objekt je detailnejsi, ale zaroven sa (logicky) od ineho predmetu oddialis a jemu sa detaily znizia...aspon mne to pomohlo...zdvihlo sa FPS...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Počet vertexů
PříspěvekNapsal: čtv led 07, 2010 12:12 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Kapo píše:
facov mozes mat a zaroven nemusis mat vela...ak pouzivas system LevelOfDetail (LOD), tak mozes mat celkovo veeelmi velafacov, ale naraz tam mozes mat iba nejakych trapnych 5000 facov...

to nie je pravda, však tá scéna, o ktorej som tu písal má 30000 faceov a to som tam skúšal ešte naimportovať budovy, ktoré mali 5000 faceov a aj bez LODovania, to išlo príjemných 35-40 fps.

Kapo píše:
ked sa priblizis k objektu, vymeni sa mesh, objekt je detailnejsi, ale zaroven sa (logicky) od ineho predmetu oddialis a jemu sa detaily znizia...aspon mne to pomohlo...zdvihlo sa FPS...

V BGE nie je možné urobiť LODovanie ako ho poznáme z hier(resp. iných realtime aplikácií), pretože aj keď máš vytvorený systém na LODovanie či už cez logic bricks alebo priamo cez python vždy sa načítajú všetky meshe pri štartovaní BGE a ostanú v pamäti pokiaľ engine neukončíš. Za normálnych okolností by sa tieto meshe a ich textúry a materiály z pamäti uvolnili.
Malá výhoda v tom o čom píšeš ty je, že sa meshe prepínajú a vykresľuje toho menej. Záleží od toho čo chce Foret robiť za hru možno mu to bude stačiť.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz