Tohle téma jsem založil, abychom mohli rozebrat, jak vytvořit dobrou hru s kvalitní grafikou, která bude hratelná i na průměrně výkonných počítačích
Co si myslíte o hře Yo Frankie? Dle mého názoru velmi pěkná práce, dobrá ovladatelnost, krásná grafika, hudba krásně dokresluje atmosvéru hry. Kvalita hry si však vyžádala svou daň v podobě vysokých nároků na hardware. I na mém docela dobrém počítači se nekteré scény sekají, ne vylozene obrazek za vterinu, ale je to drhane, samozrejme kdyz si zapnu nejvyssi kvalitu, tak se to obcas i zamrzne. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1/ Otázkou je, musí ta hra být tak náročná při zachování pěkné grafiky? Když jsem se díval podrobněji v blenderu na některou ze scén, tak jsem kroutil hlavou nad jednou věcí. Tou je způsob, jakým je vytvořen terén pro hru. Jak jsou tam třeba různé ty skály okolo krajiny, proc jsou proboha modelované celkove ze vsech stran, a ne jen to co není vidět? Proč skály netvoří jeden model, ale jednotlivé skály jsou vsunute do sebe? Aspon ze neudelali i podstavu, to uz bych nepochopil :D ale vazne, nevim presne jakym zpusobem blender pocita hru, doted jsem se o to nijak nezajimal, ale mám pocit že to počítá každou vertex, kazdou plosku,objekt a texturu která je na scéně, nebo se pletu? Nebo to pocita jen ty hrany, ktere jsou zrovna vidět? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 Druhá věc co mě trochu zarazila bylo nadměrné využívání světelných efektů. Stín veverky, je v pořádku, bez neho by to nebylo ono, ale proc se treba generujou stíny stromů? Ten stín je stejně pořád stejnej kdyz se nehejbe slunko, tak by se určitě našlo lepší řešení jak ten stín udělat, jako vypada to moc pěkně, ale to pak člověk musí mít super komp aby mu to jelo normálně plynule. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3 Myslim že i ty character-modely jsou přehnadě náročné, když jsem se podíval na sítový model veverky, tak mi to přišlo spíše jako animační model než herní, myslím že by ten model nemusel být až tak náročnej, a přitom by ve hře vypadal ještě docela kvalitně, já teda když modeluju herní model, tak se snažím třeba u končetin v místech kte nejsou křivkovite ohyby dát podlouhlé polygony, protože mi připadá zbytečné jich tam dávat víc a zbytečně tak zatěžovat počítač.
|