Právě je sob lis 30, 2024 12:04 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Náročnost hry na počítač
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 1:27 pm 
Offline
..
..

Registrován: pát pro 04, 2009 8:41 pm
Příspěvky: 31
Tohle téma jsem založil, abychom mohli rozebrat, jak vytvořit dobrou hru s kvalitní grafikou, která bude hratelná i na průměrně výkonných počítačích

Co si myslíte o hře Yo Frankie?
Dle mého názoru velmi pěkná práce, dobrá ovladatelnost, krásná grafika, hudba krásně dokresluje atmosvéru hry.
Kvalita hry si však vyžádala svou daň v podobě vysokých nároků na hardware. I na mém docela dobrém počítači se nekteré scény sekají, ne vylozene obrazek za vterinu, ale je to drhane, samozrejme kdyz si zapnu nejvyssi kvalitu, tak se to obcas i zamrzne.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1/ Otázkou je, musí ta hra být tak náročná při zachování pěkné grafiky? Když jsem se díval podrobněji v blenderu na některou ze scén, tak jsem kroutil hlavou nad jednou věcí. Tou je způsob, jakým je vytvořen terén pro hru. Jak jsou tam třeba různé ty skály okolo krajiny, proc jsou proboha modelované celkove ze vsech stran, a ne jen to co není vidět? Proč skály netvoří jeden model, ale jednotlivé skály jsou vsunute do sebe? Aspon ze neudelali i podstavu, to uz bych nepochopil :D ale vazne, nevim presne jakym zpusobem blender pocita hru, doted jsem se o to nijak nezajimal, ale mám pocit že to počítá každou vertex, kazdou plosku,objekt a texturu která je na scéně, nebo se pletu? Nebo to pocita jen ty hrany, ktere jsou zrovna vidět?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 Druhá věc co mě trochu zarazila bylo nadměrné využívání světelných efektů. Stín veverky, je v pořádku, bez neho by to nebylo ono, ale proc se treba generujou stíny stromů? Ten stín je stejně pořád stejnej kdyz se nehejbe slunko, tak by se určitě našlo lepší řešení jak ten stín udělat, jako vypada to moc pěkně, ale to pak člověk musí mít super komp aby mu to jelo normálně plynule.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 Myslim že i ty character-modely jsou přehnadě náročné, když jsem se podíval na sítový model veverky, tak mi to přišlo spíše jako animační model než herní, myslím že by ten model nemusel být až tak náročnej, a přitom by ve hře vypadal ještě docela kvalitně, já teda když modeluju herní model, tak se snažím třeba u končetin v místech kte nejsou křivkovite ohyby dát podlouhlé polygony, protože mi připadá zbytečné jich tam dávat víc a zbytečně tak zatěžovat počítač.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náročnost hry na počítač
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 3:21 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
S tou ovládateľnosťou sa nezhodneme.
Na môj vkus dosť obtiažne hrateľné, najmä tá zmena režimu z chôdze na let.
Jednu časť levelu dom nedokázal prejsť lebo som nevedel preskočiť/preletieť z jedného miesta na druhé.
Tuším to bol hneď prvý level. Aj napriek tejto veci som hru dohral do konca, je to otázka pár minút.
Keby tá hra nebola tvorená v blendru, tak by som ju mazal z disku po 5-tich minútach a netrápil by som sa stým ako preskočiť jednu vec X hodín.

Čo sa týka terénu, tak je to rozdelené na viacero objektov z dôvodu editácie levelov.
Myslím že tak dávali možnosť bežným užívateľom blendru spraviť si svoj vlastný level.
Takéto riešenie konštrukcie levelov je bežné, ale v menších hrách, kde si to človek môže dovoliť.
Tu mi to prišlo nevhodné, keďže je toto riešenie náročnejšie na hw a je všeobecne známe že už len samotný BGE je na hw dosť nárocný.

Myslím že sa to dá prekusnúť, keď tú hru vezmeme ako prezentáciu schopností enginu.
Ale treba dať za pravdu že na tom fakt zamakali, a posunuli možnosti enginu o niečo vyžšie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náročnost hry na počítač
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 4:34 pm 
Offline
..
..

Registrován: pát pro 04, 2009 8:41 pm
Příspěvky: 31
No přiznám se že jsem to ovladani zas tak do hloubky nezkoumal, hral jsem to asi 15minut, a spis jsem zkoumal grafické zpracování. Hrál jsem to hlavně proto, abych viděl co blender s game engine všechno umí, ale kdyz jsem viděl jak se to seka, tak me to donutilo k zamysleni. Predstava, že by moje hra běžela podobně jako yo frankie me nedelala zrovna dobře.
Cchi tam totiž použít světla, chci aby postava měla renderovanej stín, a využít grafických efektů, které blender nabízí. Ale prostě musí to být hratelné, otazka je, jestli kdyby hra byla ochuzena o zbytečné prvky, jak by to běhalo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Náročnost hry na počítač
PříspěvekNapsal: stř pro 23, 2009 9:45 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
BGE vubec neumim, radu mam jen idiotsky vseobecnou - stahni si tech her vic, pohrej si a uvidis, jak rychle bezi. v horsi kvalite bude nejspis drtiva vetsina, takze brzy poznas, jak se fekty, ktere mas na mysly, projevuji na rychlosti (respektive zda bez nich hra bezi lepe).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz