Právě je sob lis 23, 2024 12:34 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 5:35 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
Dobrý den,

začal jsem modelovat scénu na poušti, používám tam AAO, narazil jsem tam na jeden problem, mám víc kamenů na hromadě a výpočet AAO trvá zbytečně dlouho u každého snímku. Rád bych to bakenul, vim jak se to dělá, unwrapy mám taky hotový, jenom nevím, jak to udělat u takové spousty objektů najednou. Dalším zádrhelem je, že tam potom budu animovat postavičku a u té nebudu moct AAO bakenout, ale budu ji muset počitat pro každy frame, jak ale nastavit, aby se to počítalo pro charakter a pro kameny už ne? Popř. jak nastavit, aby se AAO vypočetla pouze jednou a už tak zůstala po celou animaci (u té postavy by to holt pak nebylo dokonale, ale to by nevadilo).

předem díky za všechny nápady a odpovědi

Tony S


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: pon pro 14, 2009 7:48 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
na hromadny bake mne napada jen vsechny objekty spojit Ctrl+J a dat Smart Unwrap. zadny script jsem nevidel. na zacleneni aktera do prebakeknute sceny jsem chtel navrhnout Render Layers, ale nedari se mi udelat pass na stiny. Jestli se k tomu dostanu jeste to zkusim.

1.vrstva je bakeknuta, 2. je akter s duplikovanou scenou a materialem, ktery bere jen stin
Z-Combine v Composite by to sice pekne smichal dohromady, ale nekombinuje ty stiny.


Naposledy upravil vklidu dne ned pro 20, 2009 4:10 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: úte pro 15, 2009 12:06 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
díky, s tim spojenim objektů do jednoho to půjde v pohodě.

Ohledně toho stínu u charakteru v již bakenutym prostředí jsem to zkoušel podobně jako ty (jenom jsem pro jednoduchost nepoužil render layers a nemíchal to v node editoru) a přišel jsem na to, že stíny přestanou fungovat, když je tam zapne Shadeles.

přikládám blend file: http://2-e.wz.cz/aao_bake_test.blend

Měl by někdo nápad jak tohle řešit?


Přílohy:
Poznámka: výsledný render bez stínu
test_ao-bake_full-no-shadow.jpg
test_ao-bake_full-no-shadow.jpg [ 10.27 KiB | Zobrazeno 2173 krát ]
Poznámka: rendeer pouze vrstvy s ne-bakenutym "charakterem" a kopií objektů jenom pro stíny - stíny fungují
test_ao-bake_shadow.jpg
test_ao-bake_shadow.jpg [ 4.74 KiB | Zobrazeno 2173 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: úte pro 15, 2009 3:25 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
dobry, tak na to budu potrebovat trochu casu, abych zjistil, kde mam chybu - u mne se renderuji stiny u vseho, takze gratuluji :)
jen si vypni Z-transparent, jde ti videt do krychle


Přílohy:
Poznámka: bakenuta scena / herec / alfa sceny s hercem - stiny mam u vseho, hm . . .
shadows.gif
shadows.gif [ 10.53 KiB | Zobrazeno 2161 krát ]
Poznámka: z-trans / bez z-trans
z-trans.jpg
z-trans.jpg [ 7.38 KiB | Zobrazeno 2161 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: úte pro 15, 2009 5:37 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
To je dobry, ze ti to v te tve scene funguje, ale jak jsi to udelal? Je to ten samy blend file, cos tam uploadoval predtim, nebo jsi ho nejak upravil, ze uz ti ty stiny fungují. Nemohl bys to pls. shrnout, jak na to, aby to bylo jasne a jednoznacne, nebo neuploadnul bys nekam ten file, ze kteryho jsi renderoval tyhle posledni tri obrazky to shadows.gif
btw. ten shadows.gif je render z jednoho .blendu jenom s rozdelenymi kanaly? jak jsi to nastavil, to nak neznam...
dik za odpoved


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: úte pro 15, 2009 7:06 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
tak nam to tu nejak šumí :)
me to prave NEJEDE, tak jak bych/bys potreboval :) pokud ma byt vysledkem bakenuta celou scena a jen herec se ma vyrenderovat s AO a stiny zvlast, tak v mem file to nefacha. Kdyz renderuju vrstvu s hercem tak mi pocita stiny a AO pro celou scenu (jak vidno na snimku 3/3). Spis se chci podivat jak se ti povedl render koule jen s jejim stinem a ne se stiny i tech kostek.

Jinak ty tri obrazky nejsou jeden render to jsem slepil v editoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: stř pro 16, 2009 7:42 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
tak ted uz jsem malem potreboval psychiatra :) nemohl jsem prijit na to, ze u tebe vrha stin jen koule - no, uz to mam :) ostatni objekty v druhe vrstve (kopie objektu vrstvy 1) maji vypnuty Traceable. Jdu si dat panaka :)

takze by to teoreticky bylo po kupe, jen mam problem s tim, ze stin, ktery vznikne na materialu, ktery ma zapnuty jen "ShadowsOnly" je podstatne slabsi nez bakenute stiny z vrstvy jedna. jak budu mit cas postnu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: stř pro 16, 2009 8:39 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
bezva, diky za tvuj cas, tesim se az to postnes. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: cyber
PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2009 8:04 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
No, takze vysledek nic moc. Da se to pouzit, ale . . . ma to sve vady na krase.

- musi se duplikovat cela bakenuta scena (alespon ta cast na kterou ma herec vliv)
- stin herce mi nejde uplne doladit
- kvuli prizpusobeni stinu herce se objevuje hranka kolem herce v composite node
(da se to obejit vetsim renderem a pak ho zmensit, ale to neni zrovnacasova uspora - o kterou ti jde predevsim)
- stiny se na sebe nasobi, coz na realu aky moc neprida (zalezi jak scena a stiny ve tvem projektu budou vypadat)


Vsechno se to odviji od toho, ze jediny zpusob (jaky mne napadl) jak dostat render ve kterem je pouze stin herce je za pouziti materialu s volbou "Shadows Only" na ostatnich objektech. Takovy stin je STRASNE bledy. Dodatecne ho ztmavit by nebyl az takovy problem kdyby se do toho nes... AO.
Kdyby slo pres render pass dostat zvlast stin a zvlast AO tak je to ve vate. Ale to nejde, kdyz je na materialech "ShadowsOnly". Kdyz ho zrusim tak se renderuji zase stiny vsech objektu. Howk :)

pozn.:
- abych stin mohl doladit musel jsem stahnout pro render herce AO na 0.5 a pridat mu Emit 0.1, jinak jsem ho z toho nevykopal.
- jo a AO je u herce Aproximate (ne RayTrace), protoze, tim jak se ten stin vytahoval skoro z niceho tak ten sum priserne vylezl a pridavanim samplu by byl zase dlouhej rendertime.

http://www.mond.own.cz/blender/test-bake-2.blend


Přílohy:
bake+herec-2.jpg
bake+herec-2.jpg [ 23.85 KiB | Zobrazeno 2054 krát ]
bake+herec(node).gif
bake+herec(node).gif [ 47.45 KiB | Zobrazeno 2054 krát ]


Naposledy upravil vklidu dne sob pro 19, 2009 11:53 am, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2009 8:39 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
díky,
taky jsem se v tom hrabal, na rychlosti renderu to asi fakt znát (na tvé scéně jsem naměřil na notebooku 12s u toho bakenuteho a 26s, když jsem to nechal počítat normálně. Docela mi vadí ty světlé hrany, scalovánim se jich dá sice zbavit, ale neni to uplne ono, taky to nasobeni stinu neni uplne ono (ale to je prece multiply ne :-) )

zkousel jsem i jiny veci a napadlo me uplne jednoduse bakenout jenom ty staticke objekty, nastavit multiply primo u textury, upravit barevnost ref popr. emit, a nechat to byt. toho herce dam do nake zakladni polohy udelam s nim to same, abych dostal ao stiny zahybu apod, no a potom to dam dohromady do jedne sceny, osvetlim to nakym ray, nebo mozna spot (buf shadow), a tyhle stiny budou platit na vsechny.
- sice nebude herec pusobit ao na okoli /ao v renderu vysledku uplne vypnu
-rychlost renderu se zvýší
-vysledek bude asi lepší než způsobem přes node editor, ktery jsme teď testovali, protože scena bude někde v mexiku na poušti a tam ta ao nebude tolik znat jako ostre stiny od slunce (přesto ale bude někde potřeba)

vývoj mého projektu můžeš sledovat na http://tonysmid.wz.cz/projects.html

moc díky za tvůj čas, přiučil jsem se zase něco o stínech, node editoru at.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: sob pro 19, 2009 3:29 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Takže pokud jsem to dobře pochopil, výsledek by měl vypadat nějak takhle?


Přílohy:
test_AAO_multiply.jpg
test_AAO_multiply.jpg [ 19.31 KiB | Zobrazeno 2062 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: sob pro 19, 2009 10:54 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 23, 2007 4:40 pm
Příspěvky: 23
no, právě že ne tak úplně, je to teda výsledek toho, co jsme tady řešili, to ano. ale šlo nám hlavně o realističnost bakenuté scény a když to uděláme multiply,tak se násobí stíny, co dělá herec a stíny, co dělá to již bakenuté okolí a to moc realistické neni (zvláště pak ve scéně na poušti, kde jsou ty stíny jasně dané a kontrastní)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: sob pro 19, 2009 12:05 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
nevim, jestli jsem porusil nejake pravidlo, ale naposledy vlozene prilohy se mi uz dva dny nechtely zobrazit. nikdo z vas si neztezoval a zadne info od admina jsem take nedostal, ze by to byl jen muj problem? hm, nahral jsem to znova.

@Genom: ptas se, protoze priloha tam nebyla anebo mas jinou techniku? vysledek vypada dobre :) (az na kouli, ktera by potrebovala ztmavit, ale to bude asi malickost) Dekuji za info.
Na zpusobu, ktery jsem popisoval mi asi nejvic vadi to zdvojeni sceny. Takze jestli mas tip, tak jsem hladovy :)
Separace stinu, jen jednoho konkretniho objektu, jsem potreboval uz nekolikrat. Takze nejake resume by se mi libilo :) naposledy u testu valiciho se prachu http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic ... 660#p77660 (13.prispevek)


Naposledy upravil vklidu dne ned pro 20, 2009 3:42 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: sob pro 19, 2009 2:03 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
vklidu píše:
nevim, jestli jsem porusil nejake pravidlo, ale naposledy vlozene prilohy se mi uz dva dny nechtely zobrazit. nikdo z as si neztezoval a zadne info od admina jsem take nedostal. ze by to byl jen muj problem? hm, nahral jsem to znova.

Ty problémy s přílohami jsou u Tebe v poslední době časté - asi problém s hostingem. Na http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=7279 jsem jednu dobu také měl problém stáhnout ten swf soubor (někdo si tam na to stěžoval). Co se týče tohoto vlákna, tak screenshot z node editoru vidím až teď.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ambient occlusion_hodně objektů
PříspěvekNapsal: sob pro 19, 2009 2:20 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
hm, zatim si pamatuji jen jednu stiznost a tu kterou zminujes (coz mne mrzi), ale vice si jich nepamatuji.
Ohledne prizpevku zde, tak vsechny soubory byly nahrane sem.
(Az teprve dneska jsem aspon .blend dal k sobe -vsiml jsem si, ze ma 1,6 MB a nejde zmensit, tak aby to odstraneni nebylo tim, ale to admin nebo moderator uvede, tak nevim).
Ale dekuji za zpetnou vazbu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz