Právě je sob lis 23, 2024 4:26 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Normal mapa z .jpg obrázku v Blenderu
PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 10:47 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Spíše než abych hledal řešení, přišel jsem na způsob, jak v Blenderu vytvořit z obrázku normal mapu...

Celej postup nemám ještě vychytanej a tak spíše zakládám tento thread k volné diskuzi o této problematice, jelikož můj postup je prozatím zdlouhavej a komplikovanej a potřebovalo by to více otestovat, jestli je to vůbec funkční...

K tomuto nápadu mě vedl problém uživatele "vklidu", který vlastní OSX a tudíž klasické prostředky zde nelze využít, nebo u něj nefungují...


Pro tvorbu normál mapy jsem využil Blender a jeho node editor.

Zkoušel jsem vytvořit normal mapu v texture nodu, ale tam to vytvářelo mapu příliš rozmazanou na to aby se dala použít, a tak jsem ji vytvořil v materiál nodu.

Postup byl takovej, že jsem do scény vložil plane a přiřadil mu materiál a texturu - jako texturu jsem zvolil externí obrázek...celý jsem to prohnal node editorem a výsledek vyrenderoval na upravený kameře rozměrům objektu plane...

Pak jsem do scény vložil další plane a na něj aplikoval vyrenderovanej obrázek...jen jsem u materiálu v map to zakliknul Nor s hodnotou 3.0...
Do texture slotu jsem přidal další texturu a to originál a nechal u ní zakliknuto jen Col...

Výsledek viz níže...


Přílohy:
Poznámka: Ukázka nodu
node.PNG
node.PNG [ 101.45 KiB | Zobrazeno 601 krát ]
Poznámka: normal mapa textury
zem_normal.jpg
zem_normal.jpg [ 233.87 KiB | Zobrazeno 601 krát ]
Poznámka: bump mapa textury
zem_normal_bump.jpg
zem_normal_bump.jpg [ 68.53 KiB | Zobrazeno 601 krát ]
Poznámka: normal mapa textury
zem_normal_final.jpg
zem_normal_final.jpg [ 82.1 KiB | Zobrazeno 601 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 11:07 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
A nemas nahodou nejaky tutor ako si vyrobit normal mapu napr. vo photoshope? Urcite je to hrozne jednoduche.

Dik.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 11:20 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Siso: já vlastním win vista a tak u mě není problém nahrát si do photoshopu danej plugin od nvidie pro tyto účely, nebo plugin do gimpu, nebo jiný udělátka...
A jak jsem psal víše...na jiných os tyto pluginy, nebo softy nejdou nainstalovat, nebo tam nefungujou...proto jsem to udělal v Blenderu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 11:22 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Jo, ale ja myslel ze to jde nejak udelat jednoduse ve photoshopu. Jsem ted trocha mimo asi ze? :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 11:26 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Siso: ve windowsu to jde udělat jednoduše přes photoshop...stačí si jen nahrát plugin od nvidie...
Bohužel je to jen pro uživatele win, co jsem tak hledal...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 11:53 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
ještě jeden test...


Přílohy:
pneu_normal22.jpg
pneu_normal22.jpg [ 35.48 KiB | Zobrazeno 586 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 12:16 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
ja pouzivam gimp s normalmap pluginem..jednoduchy to je az az :-D jen si tam vyberes, jaky typ normalmapy to ma byt, Budiž a je to :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 12:48 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
ok, tak si ho stahnu.

dik.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 12:56 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Funguje to viac nez jednoducho. :) Este raz diky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 12:58 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Predsa este jedna technicka:

To zapekanie textur, suvisi prave nejak s tymi normal mapami?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 1:28 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
nezapomnel jsi, diky :)
teoreticky mit jeden blend s tvym nastavenim je uz skoro jako jit pro normal mapu do jinyho softu, ale mit moznost vytvorit normal uz v texture node by bylo jiny kafe :) dekuji za praci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 8:24 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Tak se mi povedlo dosáhnout stejného výsledku i v texture nodu viz:


Přílohy:
nm.jpg
nm.jpg [ 61.56 KiB | Zobrazeno 552 krát ]
nm2.jpg
nm2.jpg [ 77.31 KiB | Zobrazeno 552 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 10:18 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Spouste normal mapam jeste pomuze, kdyz vemes vysledek,
rozkopirujes ho
das mu gaussian blur
posunes ho do spodni vrstvy
puvodnimu vysledku das opacitu kolem 50
pokud je to potreba tak tomu blurovanymu das vetsi kontrast
Tim mas v texture vic detailu, je to v podstate metoda co se pouziva tu: http://www.cgtextures.com/content.php?a ... =normalmap
Tak to muzes zkusit jestli se ti chce.. je docela nutne dobre odhadnout gaussian blur, jinak se ti vetsina obrysu ztrati.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 10:29 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Nevím přesně co ten nástroj od Nvidie nebo pluginy dělají, ale pokud Genom v texture nodech použil ValtoNor, pak se stejného efektu dá dosáhnout i v composite nodech a výstup pustit do souboru. Výhoda je, že lze použít i nody které vyžadují buffer (blur, filter), to v texnodech není možné. Konktrétně ValtoNor převádí výškovou mapu a dělá jen jednoduchou diferenci (trojosou). V comp. nodech lze použít translate a mix subtract pro 2 osy a smíchat pomocí combineRGB. Největší problém bude dostat z fotky tu výškovou mapu.

Navíc tuším, že pro toto jsou i patche do comp. nodech, i experimentální do texnod, ale nody se asi netěší tak velké pozornosti ani u vývojářů, ani u uživatelů.

Mimochodem myslel jsem, že Gimp je zhruba stejně multiplatformní jako Blender, alespoň co se OSX týče.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon zář 07, 2009 8:51 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Genom: dekuji vypada to slibne :) das mi nahlidnout do kucharky na recept? dostal jsem chut :) (tedy pokud to neni stejne nastaveni jako v kompozitu, ale kdyz rikas, ze se ti to nakonec povedlo predpokladam, ze postup byl jiny.

@Alfisko: vypada to, ze to nebude mavnutim kouzelneho proutku, co? :) doufam, ze jich nebude potreba pokazde 30 :)

@jucas: takze zpatky do kompozitu?
Ohledne Gimpu je i pro OS X, ale v praci mam Ph (a pro ten neni plugin, je jen pro win) a nechtel jsem jen kvuli normal mape instalovat (ucit se) dalsi soft.
Kdyz vidim, ze na to blender ma :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz