Právě je sob lis 23, 2024 6:10 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát srp 21, 2009 11:54 am 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
Ahojte,
po delší odmlce se sem zase vracím - plánoval jsem to až po dokončení projektu, ovšem nastaly komplikace..
Prvním problémem bylo, že prostě z ničeho nic zmizelo okno s tlačítky a rozšířilo se až dolu na 3D wiew, ale když jsem jej změnil na user pref, už to nešlo zpátky.. vlastně nic nešlo!! zbylo tam tohle okno a nad ním jetě původní user pref panel, ale s ničím nejde hejbat a typy oken nelze měnit ani dělit!
Rozhodl jsem se tedy Appendovat veškeré objekty a materiály do nového, protože se jedná o důležitý projekt, který dělám dost dlouho a mám ho hodně rozpracovaný.. Ale.. vše proběhlo vpořádku až na to že nejsou prostě materiály.. když zmáčknu na tu šipekčku je tam jen "add new" a "data browse".. dlouho mi trvalo než sjem pochoil že jich tam je prostě moc, ale nemohl jsem přijít na to proč.. Už to ale vím.. Appendoval jsem soubory znovu a vidím že přidáním každého objektu se přidají všechny jeho materiály s koncovkou .001, .002, .003, .. Vtipné ale je, že materály nejdou smazat! nahradil jsem materiály stejných modelů jedním shodným názvem, ale stále tam mám spoustu materiálů ale žádné objekty k nim i když dle čísel má každý materiál jeden objekt, ale nemůžu ho najít, skryté nejsou a pokud smažu ty, o kterých vím, není na scéně žádný objekt, přesto se k nim hlásí cirka 40 materiálů. nevím co s nimi, zbavit se jich nedá, pomůže někdo pls?

To je tedy komplikace, se kterou si nevím rady a dost mi kříží plány..
mam Blender 2.49a na OS Win XP HE SP3 CZ


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 21, 2009 1:17 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
to jedno okno by mozna vyresilo CTRL + <sipka dolu>..to s tema materialama neproadim :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 21, 2009 2:10 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
TOBiAS02:doufám že jsi appendoval z sekce Objects ty všechny objekty které jsi chtěl a né nejdřív z Materials
protože pokud by jsi appendoval ze sekce materials a pak objects tak by ti pomohlo ulozit .blend a znovu načíst nepřiřazené materiály zmizí, ale tím se nezbavíš toho číslování proto nejlepší bude appendovat do nového blendu ze sekce objects vsechny objekty samo to k nim apendne materiály.

Doufám že jsem pochopil tvůj problém kdyby né postni .blend

jinak jak píše Váca to by mohlo vyřešit tvůj obrázek s celou obrazovkou


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 21, 2009 5:21 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
bohužel, původní soubor s těma obrazovkama jsem nahradil tuším, kouknu se po něm.. ale stihl sjem udělat screen jak to v něm vypadalo :Obrázek
appendoval jsem pouzue z objects, materiály se appendují zároveň s modely, dosud se ale appendovaly jen v tolika verzích, kolik jich bylo na appendovaných objektech.. takže nějaký bordel tam v tom je..
zdůrazňuji že ty problémy nastaly během normální práce - zrovna jsem editoval přední světlomety, a nějak jsem si toho viml až když sem si chtěl přiřadit modelovací materiál a nebyly tam čudlíky :D
dost mě to štve, že se tolika materiálů nemůžu zbavit..
teď to u mě vypadá takto: Obrázek omlouvám se za tu vygumovanou část, ale jedná se o TOP SECRET! :P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 21, 2009 10:22 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Ja bych neco takoveho resil oznacenim objektu, odebranim vsech jeho materialu (pokud nemas na 1 objektu 2 materialy naschval) a pak mu navratil ten jeden, originalni, material bez cislovani. Takhle bych to udelal u vsech objektu a pak blend ulozil a restartoval blender.
Jinak tvuj problem s okny bych podle tveho popisu (s ničím nejde hejbat a typy oken nelze měnit ani dělit!) odhadoval na Shift+Space. I kdyz popravde receno pri Shift+Space se okno aspon da menit, takze nevim jestli ses splet nebo to neni ten problem.
Kazdopadne ja uz jsem predtim delal nejake vetsi sceny a vzdycky jsem skoncil podobne jako ty (tisice materialu na malo objektu) a tak si ted radeji vsechno pekne pojmenuju a priradim tomu spravne materialy (zadne duplikaty).

PS: Tvuj dulezity projekt mohl zustat mnohem lepe v "TOP SECRET" pokud bys kolem toho kazdou druhou vetu nebasnil ;-).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 22, 2009 9:31 am 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
tak ono to neni TOP SECRET až tak doslova, jen mi jde o to, aby v momentální fázi ještě nikdo nemohl hodnotit muj wire nebo podobné detajly, nebo naopak nebyl překvapen dokonalostí modelu :D

odstranit materiály nepomáhá - odstranim je ze všech objektů co tam jsou a Blender stále hlásí, že je tam ještě 40 objektů, co mají po jednom od "material.0**" i když celou scénu odstranim (!) tak je tam furt těch 40 materiálů :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 22, 2009 10:14 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Tak odstran vsechny objekty a posli nam .blend.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 22, 2009 5:20 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
Zajímavý nápad.. zkusil jsem to a začal odstraňovat a koukm jak sem něco smáznul, neodečetl se jeden materiál - použitý - ale 2 - i duplikát toho původního.. stejně ale po smazání uplně všeho zůstává jeden základní materiál a nody se nesmazaly, jen je u nich 0.. Jenže teď jsme zjistili co to způsobuje, ale teď jak se toho zbavit? když odstraním materiál co má přiřazený objekt, odebere se jen jedno číslo a ty dočasné zůstávají, takže tohle řešením není.. co tedy? všechny duplikáty materiálů které jsou momentálně aplikované s emi povedlo odstranit, jen můj původní materiál který byl na prvním bjektu, ze kterého jsem vycházel - exportovaný primitiv z modelu z maxe - měl svuj vlastní materiál, který jsem chvíli používal ale pak jsem jej změnil a zůstal jen na původním modelu - sloužícím jako BP a kamarádovy postřehy - a ten jsem pak smazal ale materiál tam zjevně zůstal.. zjevně to je právě to co způsobuje ty problémy..
Věřím že někdo najde řešení ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 22, 2009 5:58 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Nepoužité materiály v Blenderu nelze smazat přímo. Ale po uložení a zavření souboru se přemažou samy. Zabránit tomu lze zatřením písmene F u názvu materiálu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned srp 23, 2009 12:02 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
to vím, také se je takto odstranit nesnažím.. ale je mi záhadou, že se mi tam takto duplikují..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2009 2:12 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: sob led 24, 2009 2:23 pm
Příspěvky: 110
Bydliště: Brno :)
pěkná oranžová honda :emo17:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz