Právě je úte lis 05, 2024 9:58 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pát črc 24, 2009 5:26 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Potřeboval bych animovat parametr "Levels" u Subsurfu - nárůst od 1 do 3 s přiblížením ke kameře. Je to možné nějak udělat v současné verzi, nebo musím počkat až na Blender 2.5?

Díky, lz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pát črc 24, 2009 5:36 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
AAAAH, nie je toto ta vec, o ktorej hovoril (nepamatam si kto)? Animovanie akehokolvek exotickeho parametru, na ktory si uzivatel spomenie...v terajsej verzii - neviem :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pát črc 24, 2009 7:51 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Jj, myslím, že to byl Genom. Modulární architektura, nebo co - na co si vzpomeneš, půjde animovat v 2.5. Ještě jsem zkoušel Googlit, ale vypadá to, že si budu muset poradit jinak, asi v jedom framu vyměňovat kopie modelu, každou s jiným SubSurfem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pát črc 24, 2009 9:46 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
A co zkusit vytvořenou animaci naportovat do B 2.5 a tam zanimovat subsurf?

Pokud máš windows, můžu ti poskytnout nejčerstvější build...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: ned črc 26, 2009 4:03 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
V oficiální 2.4x to nejde.
Ono to zatím nemusí jít ani ve 2.5, ještě nejsou v kódu hotové všechny operátory a parametry, navíc 2.5 není ještě zdaleka v produkčním stádiu.
Ale můžeš zkusit zatím nezařazený patch adaptive subdivide pro řadu 2.4, který změnu úrovně v závislosti na vzdálenost kamery dělá automaticky. Stáhni si z GraphicAll.org build "Kai Blender", kde je mimo jiných i tento. Ale samozřejmě to nebude zpětně kompatibilní s ofic. 2.49. Tuším, že pro to existoval i skript od stejného autora, ale bude nejspíš strašně pomalý (hledej na Blenderartist.org v sekci python).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: ned črc 26, 2009 5:22 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
jucas píše:
V oficiální 2.4x to nejde.
Ono to zatím nemusí jít ani ve 2.5, ještě nejsou v kódu hotové všechny operátory a parametry, navíc 2.5 není ještě zdaleka v produkčním stádiu.
Ale můžeš zkusit zatím nezařazený patch adaptive subdivide pro řadu 2.4, který změnu úrovně v závislosti na vzdálenost kamery dělá automaticky. Stáhni si z GraphicAll.org build "Kai Blender", kde je mimo jiných i tento. Ale samozřejmě to nebude zpětně kompatibilní s ofic. 2.49. Tuším, že pro to existoval i skript od stejného autora, ale bude nejspíš strašně pomalý (hledej na Blenderartist.org v sekci python).

V nové verzi Blenderu 2.5 to jde určitě. Zkoušel jsem to. :-) Najedeš myší nad tlačítko a zmáčkneš "i".
Ale na obejití problému ve 2.4x mě napadlo jedině mít několik instancí s různými úrovněmi subdivine a animovat jejich zobrazení nebo zneviditelnění.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pon črc 27, 2009 3:54 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Citace:
Ale na obejití problému ve 2.4x mě napadlo jedině mít několik instancí s různými úrovněmi subdivine a animovat jejich zobrazení nebo zneviditelnění.


To jsem zkoušel, ale ty "skoky" ve změně vyhlazení jsou vidět, resp. jsou postřehnutelné. Asi jako když hrajete hru a mění se vám LOD-y objektu, jak se kněmu blížíte...Navíc, pro každý frame se musí načítat mnohem víc dat do RAM (model s 0 subsurf, modely s levely 1-3, pro každý je to původní počet faces*[4 na level SubSurf-u]), a pokud má přibližující se model se SS level 3 cca 12 milionů poly, je to znát) Vyřeším to jinak (změna kompozice :emo02: , každopádně díky všem za tipy :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pon črc 27, 2009 5:58 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
lz píše:
Citace:
Ale na obejití problému ve 2.4x mě napadlo jedině mít několik instancí s různými úrovněmi subdivine a animovat jejich zobrazení nebo zneviditelnění.


To jsem zkoušel, ale ty "skoky" ve změně vyhlazení jsou vidět, resp. jsou postřehnutelné. Asi jako když hrajete hru a mění se vám LOD-y objektu, jak se kněmu blížíte...Navíc, pro každý frame se musí načítat mnohem víc dat do RAM (model s 0 subsurf, modely s levely 1-3, pro každý je to původní počet faces*[4 na level SubSurf-u]), a pokud má přibližující se model se SS level 3 cca 12 milionů poly, je to znát) Vyřeším to jinak (změna kompozice :emo02: , každopádně díky všem za tipy :)

Ty skoky půjdou VŽDY vidět... Logicky, animuješ přece diskrétní hodnotu. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pon črc 27, 2009 6:40 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Pitris: mno to mi bylo jasný, jen jsem nečekal, že to bude až tak výrazný.. Jak říkam, bylo to skoro jako v nějaký hře...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pon črc 27, 2009 7:46 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
lz: a naportovat tu animaci do 2.5 nejde?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pon črc 27, 2009 7:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Genom: asi jo, ale to mi ty "skoky" neodstraní...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: pon črc 27, 2009 9:08 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Ty skoky ale odstraníš tím druhým postupem, co jsem popsal. Zneviditelňování se dá prolínat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: úte črc 28, 2009 7:38 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Nezkoušel jsem to, ale není toto odpovědí?
http://jmsoler.free.fr/didacticiel/blender/tutor/cpl_LOD_en.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: úte črc 28, 2009 11:36 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Pitris: díky moc - to mě nenapadlo, já to animoval vždy skokově v jednom framu Alpha z 1 na 0 a naopak..

taby: :shock: kdes' to našel v angličtině?:) na mě to vypadlo z googlu jenom ve francouzštině - toho tučňáka si totiž pamatuju :) Nicméně ten python skript ani tak moc nepřelouskám, asi zase šáhnu do police pro 2.3 guide..Ale líbí se mi, že bych díky tomu ušetřil podstatně místa v RAM, protože ten obejkt je tam pořád jen jednou a počítá se (pošet poly) max. level SS, pokud se nepletu, kdežto u "mizející" metody se počítá SS level (0 + 1 + 2 +3) poly..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Animace SubSurfu?
PříspěvekNapsal: stř črc 29, 2009 2:17 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
lz: nevím jak složitej ten objekt pro animování subsurfu je, ale co zanimovat jednotlivé sekvence daného objektu s daným lvl subsurfu v jednom kanálu a pak to ve Video Sequence Editoru pospojovat a mezi přechody použít Effect Cross?

Pak by jsi mohl přípojit původní animaci k té fragmentované a přechody mezi jedtlivejma subsurf lvl by tedy nebyly úplně plynulé, ale spíše vy stylu morfingu (postupná proměna jednoho obrázku v druhý)...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz