Právě je sob lis 23, 2024 3:35 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ulozeni textury z UV editoru s Alphou?
PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2009 10:49 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Bumpkin a Antharoni mi poradili, ze pres nody jde michat dva materialy do sebe pres nod MIX. Diky jim, po jejich impulzu se mi to nejak povedlo. Ale mam problem s Maskou.
Kdyz si ji do Blenderu nactu (ve formatu .png i s alphou) a pak si ji upravuju v UV editore, tak pri ulozeni pres "SAVE" se mi nejak ta alpha vytrati.. :cry: . Jde to nejak osetrit, at si to tu alphu (novou) uchova? Nebo delam neco spatne? Ohledne alphy jsou tam nejake "cudliky" ale ...?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 6:21 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
jukni se v jakém formátu výsledný obrázek z uv/image editoru ukládáš...a jestli při úpravě obrázku máš zakliknutou možnost Draw image with alfa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 8:11 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Dik. Jdu to proskoumat. Ale ukladam ho asi v png. Protoze v .png ho nacitam a pak ho ukladam uz jenom pres "SAVE". Pri prvnim nahrani ma uz alphu. (z Gimpu).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 3:06 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
nechci zakladat novy tema a sem se to docela hodi. mam takovej az trapnej problem. kdyz udelam texturu (list) s alpha mapou a vyrenderuju ho, tak mam okolo kontury listu takovou hnusnou svetlou linku asi tak 2pixely. nevite cim to muze bejt?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 3:13 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
ale jo, jasne ze vieme
ide o to, ze tam kde je ta linka este nie je alfa uplne nulova a tak vidno aj biely okraj, idealne by bolo, keby si bud posunul u masky kontrast tak aby to odignorovalo tak nizku alfu, ale zase by si to mal kostrbate, alebo potiahol zelenu farbu listu aj do neviditelnej casti, pricom by ti mohla ostat alfa ako je


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 3:32 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
me je to jasny ze to je zakladni vec, proto je mi to trochu trapny, a asi toho bude brzo vic, protoze ted delam uplne jinou praci nez doposud a potrebuju veci, ktery jsem roky nepotreboval a ve starych verzich byli trochu jinak. jinak s tou maskou i nevidelnou casti bude asi problem. rad bych prave jenom jednu texturu (ne barvu+masku), ale pruhledny png. mam toho tu uz tak hodne a cim vic textur, tim vetsi neporadek :lol: tak bych to rad mel jenom v jedny texture (png funguje u tga mi pruhlednost nejak nejde vubec)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 3:59 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
mno, priehladne PNG funguje rovnako ako kayda ina bitmapa, akurat tam ma o jeden kanal viac a nim je maska


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 4:23 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
ja se priznam ze si s tim porad nevim rady... prikladam blend, po renderu je videt co to dela, nejenom linka okolo ale jeste taky par divnyh bilych flicku...
jinak prosim list je pouze ilustrativni, aby bylo dobre videt co je tam za chybu, tak kvalitu je treba brat s rezervou :))


Přílohy:
list.zip [64.91 KiB]
26 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 4:43 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Toto se zde řeší ob 4 měsíce. Zapátrej ve starých theadech a určitě najdeš odpověď. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 5:03 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
ja vim, ale porad mam vazne problem, asi uz u toho sedim moc dlouho. na konci tohohle je blend viewtopic.php?t=6115&postdays=0&postorder=asc&highlight=alpha+mapa&start=15 kdyz tenhle blend stahnu a dam render, tak se zobrazi vporadku, bez okraje. jenomze kdyz presne z tohodle blendu vlozim do defaultni sceny tenhle plane i s materialem, zas mi to udela ten okraj :( porad nevim v cem to presne teda je achjo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 7:11 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
ja at delam co delam tak mi to nejde nastavit. dokonce kdyz stahnu tenhle soubor co funguje, tak staci kdyz vymenim texturu (za tu samou, jenom ji dam jinej nazev, ale je to duplikat) a proste to absolutne nejde a je tam zase linka okolo, asi se z toho zblaznim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 8:26 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Tak pošli i texturu nebo napiš na ICQ ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 9:42 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
textura je v tom blendu... bohuzel vazne at delam co delam tak se mi to nepodarilo zprovoznit se vsim vsudy (vcetne detailnich stinu atd...). nakonec jsem to vyresil postaru: textura-color jpeg + alpha mapa (cernobila) a funguje to, ale mam holt 2x tolik souboru...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2009 5:30 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
No, tak daleko má povědomost o Blenderu nesahá, abych z něho dokázal uložit texturu. :wink:
Pošli ji samostatně, prosím. Chci vyloučit to, že je to texturou. Když to zvládneš dnes dopoledne, tak se na to ještě mrknu, ale pak odjíždím na 4 dny pryč, tak to nebude možné. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 07, 2009 8:40 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
dělá to formát png, ulož si to třeba jako tga a mělo by to jít správně


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz