Právě je sob lis 02, 2024 12:29 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: bump mapa jako brush ve sculpt modu?
PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 11:49 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Nevím, jestli titulek není spíš matoucí než vysvětlující, takže to zkusím popsat takhle:

Ve videotutoriálu na Luxology Modo jsem viděl perfektní vychytávku - možnost volit si jako štětec nějaký vzorek, nebo dokonce obrázek (tím si ale nejsem 100% jistý, tak abych tu moc nebájil), a tím potom malovat po meshi bumpmapu (samozřejmě je třeba předem udělat UV mapu). Dosáhne se tím krásných detailů, na které by bylo jinak potřeba hrozně zahuštěný mesh. A teď můj dotaz: šlo by tohle nějak i v Blenderu? Nepodařilo se mi toho moc o Vertex/Texture paint dohledat, tak se ptám - pokud je to hovadina, smažte to rovnou. A nebo ne, dejte to do wishlistu pro 2.5ku :)

lz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 8:53 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Jo, jde to. Normálně v menu Shading–>Texture buttons zaškrtni u textury Brush a nahraj obrázek. V nastaveních sculpt módu je potom tab pojmenovaný výstižně texture, kde tu texturu vybereš a tadá – kreslíš texturou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 3:09 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Mimochodem to umí třeba Autodesk Mudbox.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 3:12 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Co vim, tak nejde. Ja na to cekam uz od 2.3 :) kdy se se Sculpt zacalo.

Take mne lakalo mit stale cisty mesh a nemuset jit na to pres Multires a zapekat texturu. Mozna jeste vic bych ocenil Displacement Brush (nez Bump (Normal) ten to resi jen opticky). Proste kreslit Tangent na UVtexturu. Jako laikovi mi prijde, ze to vsechno Blender ma jen to nema k tomuto ucelu propojene.

Jedine co jsem kdysi zkousel bylo nastavit UV texturu a dat ji jako displace modifier a v mode Texture Paint na ni kreslit. Problem je ze to neni moc prehledne. Zkusim najit ten .blend


@6xx: rmyslim, ze dotaz nebyl jestli jde pouzit image jako zdroj pro Sculpt Brush


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 3:34 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
6xx: není to přesně ono, ale taky se to může hodit - každopádně díky, přiznám se, že o téhle možnosti jsem taky nevěděl :oops:

vklidu: ten dispalcement by byla bomba, ale pro začátek bych se spokojil i s tou bump mapou, ona je většinou stejně dostatečná. Už mě napadlo to řešit tak, jak popisuješ, ale moje grafika to nějak nezvládá nebo co..prostě jakmile je to podrobnější model (mám tu test s cca 50000 polygony v nejvyšší úrovni Multires), a rozumně velká UV mapa, tak to není žádné real-time kreslení textury :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 6:12 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Jo, myslím, že už chápu cos tím přesně myslel. Bohužel pokud vím tak tohle v Blenderu není možné, vždycky musíš jít přes zahuštěný mesh i kdybys z toho pak na konci jenom dělal normal mapu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 6:26 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Viděl jsem testovací Blend, kde se kreslila normál mapa, ale v jakém je to teď stádiu netuším...je to asi pořád ve vývoji...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 10:42 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Genom: no ale aspoň už se o tom uvažovalo!! Hurá! :-) Nemáš nějaký link, kde by se dalo zjistit v jakém je to stavu? Případně nevíš něco bližšího?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 11, 2009 10:58 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
http://www.graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=916

Teď nevím jestli jsem se přesně strefil...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 12, 2009 9:48 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Genom: díky, zdá se, že je to ono, o víkendu to vyzkouším a dám vědět.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 16, 2009 6:38 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
no, ted mi to prislo take nahodou pod ruku :) tak jdu studovat.
http://blenderartists.org/forum/showthr ... 830&page=3
mam usta plna slin :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř bře 18, 2009 7:41 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Zkoušel jsem ten build, zdá se že to funguje celkem dobře :) jedinej problém je, pokud máš složitější UV mapu a maluješ na modelu přes šev - v místě švu potom je taková ošklivá tamten.. :) Takový artefakty/šmouhy na modelu. Pokud ale uděláš kvalitní UV, je to bomba.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz