Právě je úte lis 26, 2024 11:44 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Skybox
PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2009 1:08 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 08, 2005 7:24 pm
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
Jak na skybox (nebo spis skysphere)? Potrebuju, abych mel kouli na stejnem miste jako je kamera, ale aby si ta koule drzela svou orientaci (takze parentovani nepomuze). V normalnim Blenderu je Constraint Copy Location, ale v GE to nefunguje. Da se to udelat ciste pomoci Logic Bricku, nebo bydu muset sahnout na Python (ne ze by to byl problem).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2009 1:49 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Najjednoduchšia možnosť je vertex parent: Kameru si naparentuješ na "plošinu" (napr. plane), ktorou budeš ovládať pohyb a otáčanie kamery. Na túto plošinu (na jeden z jej vrcholov) urobíš vertex parent skyboxu.

Zložitejšia možnosť je dať skybox do background scény a kopírovať pozíciu kamery skriptom. Výhodou tohto riešenia je možnosť použitia hmly bez zahmlenia skyboxu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2009 1:53 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
zkus parent+track to, v pohledu nahoru a dolu me to funguje, doleva a doprava je to prehozeny, nejspis zalezi na tom, jak je udelana kamera, pres python nevim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2009 5:52 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
v moji hre track2 je to jako backgroundscena tak to skus vykrast... kopiruje se jen orientace kamery vis? :wink:
thread:
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?t=5731&postdays=0&postorder=asc&start=0web:
http://ppk.hustej.net/track2.htm
tak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 26, 2009 4:17 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: sob srp 20, 2005 5:03 pm
Příspěvky: 539
Ja by som urcite volil Ashove 2.riesenie. Polohu kamery zistis pomocou:
Kód:
kamerapos=kamera.getPosition() #a lahko ju nastavis skyboxu:
skybox.setPosition(kamerapos)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 26, 2009 4:20 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 08, 2005 7:24 pm
Příspěvky: 144
Bydliště: Brno
kracho píše:
Kód:
kamerapos=kamera.getPosition() #a lahko ju nastavis skyboxu:
skybox.setPosition(kamerapos)

Presne takto jsem v planu to Pythonem resit. Ale nakonec asi pouziju tu vertex parent metodu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 01, 2009 5:18 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
nebo muzes napsat

Kód:
skybox.setPosition(GameLogic.getCurentScene().active_camera.getPosition())

8) a bude skybox skakat na kameru kterou se zrovna divas! kdyz ji zmenis actuatorem


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz