Právě je stř lis 27, 2024 1:10 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: trubicové světlo (scéna)
PříspěvekNapsal: pon pro 08, 2008 10:32 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
tak jak jsem slíbil že pošlu pokusy se zářivkama, tak tady to je:
Obrázek
Nasvětlení celé scény je ale špatné. Světlost (barva) jednotlivých povrchů není jak by měla být. Pro pochopení svítí zářivkové světla nahoru i dolů. Nahoru do napínaného podhledu v kterém se odráží.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 08, 2008 11:08 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Promiň ale nepobral jsem ani obrázek, ani doprovodný text. :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 08, 2008 11:30 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
není to moc zretelné :). Je to svetelna rampa ktera obiha po průvlaku dokola
pozdeji este neco poslu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon pro 08, 2008 11:56 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Ano.. už jsem se trochu zorientoval. Tak tady mám tři naprosto zásadní chyby - krom podivné nejasné kompozice a toho, že nevidím pointu - je to:

1. Špatně nastavená čočka kamery, v levé dolní části se perspektiva příliš deformuje.

2. Obrovské přepaly vpravo u světel.

3. Nečitelné materiály. Obzvlášť strop je hrozný. Pokud jsi ale zamýšlel že to bude leštěný bronz tak jsi se skoro trefil. Jenže moc takových stropů nebývá, takže se není snadné na obrázku zorientovat.

Takže poladit materiály, světla, kompozici, kameru. Zapracuj na tom. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 12:03 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
ad1, souhlasim, je to jen jeden takovy zaber, kde jsem chtel ukazat podhled
ad2, naprosto souhlasim :)
ad3, podhled je z napínané fólie, už máme i jednu realizaci. Jde o oranzovou fólii ve které se vše odráží. Jde hlavne o ucelovou vizualizaci aby bylo zrejme kde co je, ale snazim se aby to i trochu vypadalo.
díky za reakci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 12:40 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Sagi: ty jsi teda rychlik s nohou na plynu :) nevim jakou cekas pointu od vizualizace interieru. V sekci Otazky mel dotaz jak udelat zarivku a slibil nejaky render. Ohledne lesku na stropu ta folie (mimochodem vypinaci folii jsem videl pouzitou na projektu Surf pro Vodafone http://www.digiarch.cz/212-2-projekty-o ... -fuel.aspx zajimavy material) nevim kolik existuje druhu a jak moc se leskne, ale nikdo taky nepsal ze to je beton. A pokud jde o kameru kdyz mas maly prostor tak proste musis vymenit objektiv. Deformace mi nevadi dokonce bych mozna zaber jeste rozsiril at jsou jasnejsi souvislosti. Jinak mas pravdu. Jen si nemyslim, ze by to byl takovy chaos, abys to tak oroštoval. Mozna mi vadil ten ton . . . :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 1:02 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
tady je další obrázek, měl by být už klidnější. Světla mají všchny zapnuty stíny a samples na 6 až 8. Zářivka je dělaná Area Light. Jen mi trochu vadí, že uprostřed zářivky je vždy bod, který se rozzáří o něco silněni.
Obrázek
Vlkidu díky!
Podhled má být oranžový (ale volím ODS :) ), jen kdyby to někoho zajímalo, tak se dělají různé barvy a různá tonáž. Průhledné i neprůhledné, průsvitné. Viděl jsem reference hlavně nad bazény, dokonce i do divadla. V tomto případě se odráží dost podlaha a celý nádech jde spíše do hnědé. U světel ale zase do žluté. Požadavek na takovou vizualizaci ani nebyl :), takže už to zůstane tak jak to je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 1:23 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
nebo zeby tomu zrcadlu na strope pomohl Glosy Reflecting? http://www.blender.org/development/rele ... efraction/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 09, 2008 2:07 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
a nemalo by to zlte farbit svetlo tak trochu? pride mi divne, ze ak je zlty odraz, tak by bolo ciste biele svetlo, hlavne pri takto velkych plochach...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2008 5:28 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
vklidu píše:
nebo zeby tomu zrcadlu na strope pomohl Glosy Reflecting? http://www.blender.org/development/rele ... efraction/

to by mozna stalo za to to vyzkouset, nejsem v tom jeste takovy profik. Kezby bylo vice casu na studium.

Antharon, moc jsem te nepochopil, myslis ze jsem zabarvil svetlo?
Svetlo je ciste bile.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2008 10:19 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
no a prave to sa mi nezdá. Svetlo sa totiž v reálnom svete farbí odrazom od farebnej plochy. No a ten strop je žltý a ešte k tomu zrkadlí, takže by mal byť nejakým nepriamym zdrojom žltého svetla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2008 10:33 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
Antharon píše:
no a prave to sa mi nezdá. Svetlo sa totiž v reálnom svete farbí odrazom od farebnej plochy. No a ten strop je žltý a ešte k tomu zrkadlí, takže by mal byť nejakým nepriamym zdrojom žltého svetla

to je pravda, ale při výpočtu renderu se přece toto počítá, nebo snad ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 10, 2008 11:20 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Ne, mam takový dojem že světlo nepřebírá při odrazu barvu povrchu. Některé rendery to ale umí.. MentalRay např.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 11, 2008 12:39 am 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
preboha, naco to simulovat, keď sa s tým dá vždy vydrbať? nepotrebuješ to fyzikálne presné, skrátka tam narvi area lighty hore, s malou intenzitou a zltym svetlom a efekt mas hotovy.... mozno :P treba sa s tým vyhrať, ale ide to oklmať


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 11, 2008 12:57 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
oklamat jde spoustu veci :). No priste to zkusim, jak uz jsem psal, u zakazky nebylo nutne delat tak vernou vizualizaci, takze uz jsem to ukoncil.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz